חדשות היום

רובוטיקה ואוטומציה בחקלאות חכמה

חקלאות חכמה

עבור רוב האנשים, המחשבה על רובוטיקה ואוטומציה מייצרת אסוציאציות של מפעלי ייצור מתקדמים, קווי ייצור בנפח גבוה לתעשיית הרכב  ותעשיית המזון , שבהם יש שפע של רובוטים ומערכות אוטומטיות אשר בוחרים, מניחים, גורסים, פורקים, מסתובבים, מרכיבים, מרתכים, ומודדים. ולבדוק חלקים או מוצרים. אבל מה לגבי החקלאות? ובכן, הרחק מהתדמית הכפרית והנוסטלגית שנושאת התעשייה החשובה להפליא הזו, החקלאות נכנסת במהירות לעולם של רובוטיקה ואוטומציה, והחקלאים שואפים לייצור טוב יותר, רווח תחרותי ונתח שוק גדול יותר. כיום, טכנולוגיות מתקדמות רבות משנות את תעשיית החקלאות, כגון:

  • IoT
  • AI- בינה מלאכותית
  • Cloud – ענן

טכנולוגיות אלו מסייעות לחקלאים לאמץ תהליכים דיגיטליים, בעלי נתונים ומערכות תומכות החלטות מתקדמות, וכן לבצע ניתוח ותכנון חכמים. כל זה מבשר על עידן חדש של רובוטיקה בענף זה. רובוטים מבוססי קרקע ואוויר כבר יכולים לאסוף נתונים תפעוליים, מה שמוביל לקבלת החלטות טובות יותר ולהשפעה על פעולות החווה, על בסיס רחב יותר ממה שניתן באמצעות שיטות ידניות מסורתיות.

בנוסף לכך, רובוטיקה בחקלאות מציגה בפנינו את הפוטנציאל להפחתת עלויות העבודה, ובמקביל הגברת הדיוק והיעילות של נתוני הייצור. בתקופה שבה ענף החקלאות כולו מתמודד עם אתגרים כמו קיימות ארוכת טווח, אינפלציה גואה ומחסור בכוח אדם, רובוטיקה יכולה לסייע במתן פתרונות חסכוניים וידידותיים לסביבה.

על פי האו”ם, אוכלוסיית העולם תגיע ל-9.7 מיליארד עד 2050. כדי לענות על הצרכים התזונתיים של אנשים רבים כל כך, הייצור החקלאי יצטרך לעלות ב-70% לפחות לעומת הכמויות הנוכחיות.

לכן, מספר החקלאים שפונים לרובוטיקה כדי להקל על הלחץ, הולך ועולה. רובוטיקה יכולה להגדיל את התשואות החקלאיות ואת שיעורי הייצור, ובסופו של דבר גם להפחית עלויות עבור הצרכנים. בנוסף, ההעדפות של הצרכנים באירופה, צפון אמריקה והמזרח הרחוק עוברות לכיוון מוצרים אורגניים ובייצור בר קיימא. בעזרת רובוטיקה, מזון יכול להגיע לצרכנים מהר יותר וטרי יותר.

שוק הרובוטים החקלאיים

שוק הרובוטים החקלאיים עומד להכפיל את עצמו – לכן, ניתן לראות את הצורך בתכנון רובוט אופטימלי: השוק העולמי לרובוטים חקלאיים יוכפל מ-4.9 מיליארד דולר ב-2021 ל-11.9 מיליארד דולר (19.3% CAGR)  ב-2026, על פי דו”ח חדש של MarketsandMarkets. הדו”ח מפרט מספר סיבות לעלייה בולטת זו, כגון:

  • צמיחת אוכלוסין
  • מחסור בכוח אדם
  • טכנולוגיות IoT וניווט מתבגרות

מכשירי IoT חסכוניים יותר ויותר, המחוברים לתוכנת ניהול חוות, מאפשרים לחקלאים לנתח נתונים שיכולים לסייע באופטימיזציה של התשואות, לשפר את התכנון ולקבל החלטות חכמות יותר. למעשה, חקלאות דיגיטלית מוסיפה ערך באמצעות נתונים.

CEMA, האיגוד האירופי למכונות חקלאיות, קבע את תוכנית AgriTech 2030 שלו, המכירה בכך שפתרונות טכנולוגיים מתקדמים הם קריטיים להצלחה עתידית, לקיימות ולתחרותיות של חקלאים, ולאופטימיזציה של ניהול החווה. בין תחומי המיקוד המרכזיים של AgriTech 2030 הוא הבאת החקלאות לחזית החקלאות הדיגיטלית המדויקת.

לפי CEMA, יצרני OEM המשרתים את שוק החקלאות חייבים להתמקד בפיתוח של מכונות יעילות במיוחד המותאמות לחקלאות דיגיטלית. במילים אחרות, מכונות התואמות את התשתית הדיגיטלית של החווה ויכולות לתרום לאופטימיזציה של תהליכי הייצור.

מכונות חווה חכמות דיגיטליות חייבות לבצע את הדברים הבאים:

  • לשלוח ולקבל מידע באמצעות חיישנים מתאימים וחומרת תקשורת
  • להקל על פעולות אוטומטיות
  • לאפשר ניצול מיטבי של מכונות
  • לסייע לנהג

יעילות העבודה

למרות שההערכות משתנות, העבודה מהווה כ-50% מעלויות החקלאות, וזה כשלעצמו נושא משמעותי. אבל היום נושא נוסף מחמיר את הבעיה: מחסור בכוח אדם. ככל שהעולם שלאחר המגפה מתאושש, אנשים רבים עוזבים מרצונם תפקידים- בדיוק כשהביקוש לעובדים עולה. גורמים רבים אחרים פועלים גם כאן, למשל:

  • דמוגרפיה מתפתחת, כמו- עובדים מזדקנים ופורשים
  • שינוי בקרת הגבולות ומגבלות ההגירה
  • דרישות לשכר טוב יותר והסדרי עבודה גמישים

בהתייחס לנקודה האחרונה, תפקידים רבים בשכר נמוך באופן מסורתי משלמים כעת יותר, ומפתים עובדים להחליף עבודה. בנוסף, יש פוטנציאל עצום להשתמש ברובוטים לעבודות חקלאות עתירות עבודה באופן מסורתי, כגון קציר. כדוגמה, מאמר של CNBC מציין שלרובוט קוטף תותים יחיד, יש פוטנציאל לקטוף שטח של 25 דונם תוך שלושה ימים בלבד, שיחליף את הצורך ב-30 עובדי חווה.

תמונה 1 :נתוני גידול אוכלוסיית העולם בשנת 2050.
קרדיט: Advantech

נדרשת רמה גבוהה של אינטגרציה בין טכנולוגיות כדי שפתרונות רובוטיים יפעלו ביעילות בחוות ברחבי העולם. התקדמות בכוח מחשוב, תוכנה וטכנולוגיות רשת הפכו את ההרכבה, ההתקנה והתחזוקה של רובוטים לקלים יותר.

יש ביקוש גבוה מהחקלאות לטכנולוגיות רובוטיות זולות ויעילות. עלויות ייצור נמוכות יותר וחידושים טכנולוגיים הביאו לירידות משמעותיות במחירים. לדוגמה, העלות של תאי עבודה רובוטים ירדה ב-5% עד 10% בשנה בעשור האחרון, בעוד שהמהירות והתפוקה עלו באופן משמעותי.

מבט מקרוב על שוק החקלאות החכם:

רובוטים חולבים

רובוטי חליבה נפוצים יותר ויותר בענף החלב וחלק מהמערכות העדכניות ביותר כוללות זרועות רובוטיות שאפילו הופכות את המשימות של ניקוי פטמות והצמדת מכשירי החליבה לאוטומטיות, ובכך מסירות את עבודת הכפיים מהתהליך. תכנון קפדני של זרוע הרובוט והחיישנים והבקרות הקשורים לה מאפשר ביצועים חזקים ללא פיקוח. התועלות בכך כוללות:

  • ביטול העבודת הכפיים: ללא תהליך החליבה ומלוח הזמנים הנוקשה שלו, החקלאים יכולים להתרכז בפעילויות אחרות בעלות ערך מוסף.
  • עקביות: תהליך החליבה הופך עקבי לכל פרה ולכל ביקור, מבודד מהשפעתם של אנשים שונים שחולבים את הפרות. רובוטי חליבה יכולים אפילו לשנות את קצב הפעימה ואת רמת הוואקום בהתבסס על זרימת החלב.
  • ניהול עדר: השימוש בבקרה ממוחשבת מקל על היקף גדול יותר לאיסוף נתונים. נתונים אלו מאפשרים לחקלאי לשפר את הניהול באמצעות ניתוח מגמות בעדר, כגון תגובת ייצור החלב לשינויים במזון.

מונח נפוץ בענף החלב הוא ‘חליבה חכמה’, כלומר זמינות בקצות האצבעות של נתונים יקרי ערך בזמן אמת. לצד חיסכון בעלויות העבודה וחליבה מאוד פרודוקטיבית ואמינה, רובוטים יכולים לאסוף מידע הקשור לפרה, ולסייע בניהול בעלי חיים על בסיס אינדיבידואלי לגבי איכות החלב, יעילות התהליך ובריאות. על ידי בחינת היסטוריות של פרות בודדות, ניתן להגדיר התראות כדי להזהיר את החקלאי מפני שינויים חריגים שעלולים להעיד על מחלה או פציעה.

תמונה 2 :שילוב רובוטיקה בגידול וקטיף תותים. קרדיט: Advantech

תמונה 3 :ששת האתגרים בפיתוח רובוטיקה לחקלאות. קרדיט: Advantech

קטיף- קוטפי פירות וירקות רובוטיים

לכל משימה רובוטית בענף החקלאות יש תנאים משלה. לדוגמה, רמות גבוהות של מיומנות בכל הנוגע לקטיף פירות וירקות שונים, אתגר שדורש כמויות עצומות של מומחיות מכנית, אלקטרונית ומומחיות תוכנה. התגברות על אתגרים אלה דורשת אינטליגנציה רובוטית ודיוק, כמו גם כוח עיבוד, ראייה ממוחשבת ואלגוריתמים חכמים של למידת מכונה. בדרך כלל, פתרונות מסוג זה עושים שימוש במצלמות על זרועות רובוטיות הסורקות פירות, מעריכות מיקום תלת מימד ומעריכות אם כל אחת מהן מוכנה לקטיף. מכונות יכולות להכיל מספר זרועות רובוטיות כדי לספק יותר פרודוקטיביות.

 למרות זאת, כמובן שיהיו כמה חסמים לאימוץ רובוטים במגזר החקלאי, כגון: יכולת עבודה, אמינות גבוהה ועלות. כתוצאה מכך, הפעלת רובוטיקה חכמה עם מחשוב משובץ יכולה להיות אטרקטיבית ביותר עבור יצרני OEM המשרתים את המגזר המתפתח במהירות. כדי להגביר את המכירות, יצרני OEM חייבים לעזור לחקלאים להילחם בעלויות התפעול הגוברת ובתחרות אינטנסיבית. לכן, תכנון פתרונות רובוטיים אמינים אך במחיר סביר מייצג דרך ברורה להתקדם ולעמוד בבסיס הצמיחה העסקית.

רובוטי השקיה

השקיה רובוטית עולה וגוברת בכל ענף החקלאות. מערכות מסוג זה כוללות בדרך כלל רשת אלחוטית מבוזרת של חיישני לחות קרקע וטמפרטורה היושבים באדמה בין שורשי הצמחים. יחידת אחרת מטפלת בנתוני חיישנים, ומשדרת נתונים לרובוט ההשקיה הנייד, בעוד שאלגוריתם עם ערכים קבועים מראש של טמפרטורה ולחות קרקע שולט בכמות המים.

קוטלי עשבים רובוטיים

 רובוטים יכולים היום לעקוב אחר שורות היבול, לזהות נוכחות של עשבים שוטים ולהחיל את הכמות המינימלית של קוטל עשבים כדי להבטיח הדברה. רובוטים כאלה יכולים אפילו להתאים את מהירותם בהתאם לריכוז העשבים. מנוע AI משרטט את המטרות שזוהו על ידי רובוט ולאחר מכן מתבצעת העברת המידע לרובוט קוטל עשבים נייד.

זריעה רובוטית

מכונות זריעה רובוטיות יכולות להפקיד גרגרים בודדים במדויק, במרחקים מוגדרים מראש. רובוטים כאלה כוללים טכנולוגיית הכוונת נתיב השולטת במדויק על המסלול.

רובוטים לגיזום כרמים, טרקטורים ללא נהג, מערכות דילול חסה ומפרידי שתילים ואדניות- כל אלה הם רק כמה דוגמאות למשימות חקלאיות נוספות שעושות את המעבר לאוטומציה, שלא לדבר על חקר קרקע וניטור סביבתי. חלק מהרובוטים ליישומים מסוג זה מצוידים בכלים רבים לביצוע משימות מרובות, ובכך מספקים תהליך חקלאי מקצה לקצה שעשוי לכלול חרישה, זריעה, דישון, השקיה, הרג עשבים וקציר.

אתגרים מרכזיים ברובוטיקה לחקלאות

תעשיית הרובוטיקה צומחת במהירות, וקל לראות את הפוטנציאל. אבל זה לא אומר שהתעשייה חסרת אתגרים. במקום זאת, היצרנים חייבים להתגבר על מכשולים רבים.

עיצוב מוצר

פתרונות רובוטיקה רבים עבור מגזר החקלאות ממשיכים להסתמך על טכנולוגיות מסורתיות כגון גלגלי שיניים, מנועים ומפעילים. בעוד שחלקים אלו חיוניים לעזור לרובוט לנוע ולבצע פונקציות, הם גם מביאים לקשיחות, חוסר יציבות ופוטנציאל לפגיעה ביבול. אחת הדרכים שבהן יצרנים יכולים להתגבר על האתגר הזה היא על ידי בניית רובוטים גמישים ובעלי פחות חלקים נעים. רובוטיקה רכה, למשל, היא תחום שאולי יוכל להתגבר על מגבלות כאלה. רובוטים אלה משתמשים בחומרי מערכת בעלי תכונות מכניות הדומות לאלו של רקמה חיה. טכנולוגיה זו כוללת לעתים קרובות חיקוי התנהגות של שרירים ביולוגיים באמצעות נוזל או אוויר בלחץ כדי להתכווץ או להתרחב, ומציעה פוטנציאל עצום לקצירת פירות עדינים, למשל. שיקולי עיצוב המוצר הקיימים לשימוש ברובוטיקה בחקלאות כוללים:

  • דירוג הגנה IP65/IP67: IP65 מבטיח שהמערכת ‘אטומה לאבק’ ומוגנת מפני מים, מה שמבטיח את התאמתה להליכי שטיפה. IP67 מבטיח את התאמת המערכת לטבילה במים בעומק של עד מטר אחד למשך 30 דקות.
  • טווח טמפרטורות הפעלה מורחב: בהתאם למיקום הגיאוגרפי, מערכות רובוטיות בחקלאות חייבות לפעול ברמות אופטימליות באמינות מלאה בחום או קור קיצוניים, או לפעמים גם וגם.
  • עמידות כימית: חוות מסתמכות על חומרי הדברה נפוצים כמו קוטלי עשבים, קוטלי חרקים ופטריות, כמו גם מוצרים מוכחים של קוטלי עשבים. עמידות המערכת בפני כימיקלים אלו חיונית.
  • פעילות 24/7: בזירת החקלאות המודרנית, החקלאים חייבים לעבוד ברצף על מנת להישאר תחרותיים. מערכות רובוטיות אינן יוצאות דופן.
  • עיצוב מארז DMS (Digital Media Matrix Switcher) ועיצוב לוח ייעודי עם מחברים וציפויים ספציפיים.
  • פתרונות ניהול מרחוק לאיסוף נתוני חיישנים: ניתוח ביג דאטה הוא חלק קריטי בלקיחת מגזר החקלאות לעתיד דיגיטלי, שבו החלטות לשיפור תהליכים ואיכות נשענות על נתונים מהירים ומדויקים.
  • תמיכה לטווח ארוך: יצרני OEM צריכים להשתמש בשותף טכנולוגי עם רקורד מוכח במתן תמיכה בפרויקטים ובאפליקציות לאורך כל חיי המוצר.

שיתוף פעולה בין אדם/רובוט

למרות תחילתה של רובוטיקה בחקלאות, הצורך באינטראקציה אנושית יישאר. המהפכה התעשייתית החמישית תכלול רמה גבוהה יותר של שיתוף פעולה בין הטכנולוגיות הדיגיטליות החדשניות הללו לבין בני האדם. עם זאת, עיצוב הרובוט השיתופי המושלם (קובוט) יכול להיות אתגר עצום.

הקובוט האידיאלי צריך להבין את השפה, הרגשות וההתנהגות האנושיים. יצירת קובוטים מתפקדים במלואם שיכולים להבין עובדים אנושיים דורשת התקדמות נוספת בהבנת שפה טבעית (NLU), עיבוד שפה טבעית (NLP), יצירת שפה טבעית NLG)) וטכנולוגיות אחרות לזיהוי התנהגות.

מגבלות סביבתיות

רובוטים ממשיכים לסבול ממגבלות הקשורות לסביבה. אפילו סטייה קטנה יכולה לדרוש מרובוטים ללמוד מחדש מרחב חדש, מה שיוביל לעיכובים משמעותיים ותקלות בזרימות העבודה. יצרנים פונים לטכנולוגיות למידת מכונה וטכנולוגיות ראייה ממוחשבת כדי להתגבר על אתגרי מיפוי סביבתי. אבל מצבים בחיים האמיתיים הם בלתי צפויים. אפילו הרובוטים המאומנים והסתגלנים ביותר יכולים להיתקל בתרחישים שהם לא מוכנים אליהם. אחרי הכל, רוב יישומי החקלאות מתרחשים בחוץ, שם תנאי מזג אוויר קשים, מפגשים עם חיות בר או מכשולים בלתי צפויים יכולים להיות מאתגרים.

רובוטים רב תפקודיים

כדי לייעל את התפעול ולהפחית עלויות בענף החקלאות, החקלאים ידרשו יותר ויותר רובוטים שיכולים לבצע מספר משימות. עמידה במטרה זו דורשת מהיצרנים לבנות רובוטים עם רמות מתקדמות של AI ו-ML, כמו גם חומרה המסוגלת לבצע משימות מרובות.

מקורות כוח אמינים יותר

 רובוטים רבים ביישומים כמו חקלאות אינם יעילים בכל הנוגע לצריכת חשמל. חלק מהרובוטים הללו מסתמכים על טכנולוגיות ייצור ואחסון חשמל ישנות יותר, שבהן לסוללות יש לרוב אורך חיים קצר. התגברות על מגבלות אלו תחייב את היצרנים לפתח מקורות אנרגיה שיכולים להפעיל בבטחה רובוטים חקלאיים לתקופות ארוכות, תוך צריכת אנרגיה פחותה.

תקשורת יעילה

רובוטים צריכים גם לחוש את הסביבה וגם לתקשר עם רובוטים אחרים בנחיל. יצירת רובוטים אוטונומיים שמתפקדים בסביבות לא מובנות דורשת לולאות פעולת תפיסה עם יכולת תקשורת משובצת. עם זאת, ליצרנים חסרות גישות שיטתיות להשגת זאת בקבוצות גדולות. הם דורשים חיישנים, מעבדים, התקני אחסון וחומרה נוחים ויעילים יותר כדי להתגבר על המגבלות הללו. מחשב לוח יחיד (SBC) הוא מחשב שלם הבנוי על לוח מעגל אחד. מחשבים אלו כוללים מיקרו-מעבד, ערכות שבבים, זיכרון, קלט/פלט, קלט כוח אינטגרלי ותכונות אחרות הכלולות במחשב פונקציונלי סטנדרטי. ישנן שתי קטגוריות עיקריות במחשבים אלו- הראשונה היא טכנולוגיית SBC בקוד פתוח, המעניקה למשתמשים גישה לעיצוב ולפריסה של החומרה וכן לקוד המקור. נגישות זו מאפשרת למשתמשים להתאים אישית את ה-SBC כך שיענה על הדרישות הייחודיות שלהם. הקטגוריה השנייה היא SBCs קנייניים, אשר בדרך כלל מיועדים ומשולבים בעיצובי מוצר סופי.

יתרון בהספק נמוך

מחשבי לוח יחיד הם יעילים ביותר ומציעים זמני פעולה ארוכים יותר כאשר הם פועלים על סוללה. זה הופך אותם לאידיאליים עבור רובוטים חקלאיים שעלולים לרוץ ללא השגחה במשך תקופות ארוכות.

כיצד יצרנים מתגברים על אתגרים עם מחשבי לוח יחיד

אמינות משופרת

המבנה הפשטני והבלתי ניתן לשינוי של SBC מביא לפחות קונפליקטים ובעיות ביצועים שעשויות לתרום להשבתה. SBCs הם גם עצמאיים ועמידים יותר ברטט, מה שהופך אותם לבחירה אידיאלית עבור תנאי סביבה קשים כגון שטח חקלאי. הביצועים המעולים שלהם הם הסיבה ש-SBCs פופולריים עבור טכנולוגיות הדורשות רמה גבוהה של אמינות, כמו בקרי רמזורים ומערכות למניעת נעילה.

קומפקטי וגמיש

 SBCs הם קטנים, מה שמאפשר למעצבים להטמיע אותם במכשירים עם שטח מוגבל, בעוד המשקל הנמוך שלהם יכול לעזור להבטיח יעילות אנרגטית. יתר על כן, צריכת חשמל נמוכה מאפשרת פתרון תרמי נמוך יותר התורם לגודל מוצר כולל קטן יותר.

הוספת אינטליגנציה מערכתית בקלות

SBCs מפשטים את התהליך של הוספת ‘מוח’ למערכת, ומאפשרים למעצבים להתמקד באופן שבו רובוט יבצע את משימותיו. רובוטים מיוחדים לשווקים כמו חקלאות מיוצרים לרוב באיכויות נמוכות, כך שיצירת לוח חדש עבור כל איטרציה אינה משתלמת. עם SBC, יצרנים יכולים להשתמש באותו מחשב במספר עיצובים ולשדרג את המוח של המערכת כדי להכיל חומרה חזקה יותר.

חיסכון עלויות

SBCs צפויים להיות חסכוניים יותר בשל מערך תכונות קטן יותר החל על מגוון רחב של יישומים. בנוסף, ביקוש גבוה תרם גם כן להורדת המחירים.

יישום פשוט

SBCs מאפשרים ליצרני OEM לפתח קוד ישירות על הלוח. זאת בשל שילוב של מיקרו-מעבד, זיכרון, ציוד היקפי מובנה ומערכת הפעלה על פלטפורמה אחת.

SBC יכול לשמש כבקר

שימוש ב-SBC מאפשר ליצרנים לחסוך את ההוצאות של תכנון, יצירת אב טיפוס, בדיקה וייצור של בקר משובץ. ל-SBCs יש גם יתרון נוסף בכך שהם מכילים את מעגלי ויסות ההספק הנדרשים.

פתרונות מודולריים

מדובר ביצירת ליבת המחשוב האופטימלית. יחידות רובוטיות רבות לשימוש בענף החקלאות דורשות את ביצועי עיבוד הבינה המלאכותית הגבוהים ביותר במצבים מוטבעים בהספק נמוך. פתרונות SOM מספקים את כל מרכיבי הליבה של מערכת עיבוד משובצת – כולל ליבות מעבד, ממשקי תקשורת ובלוקי זיכרון – על PCB אחד. גישה מודולרית זו הופכת את ה-SOM לאידיאלי להטמעה במערכות כגון רובוטים, שכן היא יכולה לעזור לקצר את זמן הפיתוח של יישומים, ובעקבות כך, את זמן היציאה לשוק- יתרון מרכזי בשוק המתפתח במהירות כמו חקלאות.

תמונה 4 :פתרונות SOM של חברת Advantech. קרדיט: Advantech

SOM-2532

התאמה מצוינת ליישומי רובוטיקה הוא ה-Advantech SOM-2532 הכולל את מעבד הדור האחרון של Intel® Elkhart Lake. המעבד מציע ארבע ליבות ומניב 40% ביצועי CUP טובים יותר ועיבוד גרפי משופר בהשוואה לדגמים קודמים. SOM-2532 תומך במספר I/O ותצוגות, כולל שני GbE LAN התומכים ב-TSN PHY, שלושה צגי 4K עצמאיים, שני USB 3.1 Gen 2 (10Gbps) ו-SATA Gen3. עם כוח העיבוד המשופר והקלט/פלט המגוון שלו, SOM-2532 הוא בחירה אופטימלית עבור מעצבי רובוטיקה המשרתים את שוק החקלאות. אדוונטק הוציאה לראשונה את SOM-2532 עם מפרטי SMARC 2.1 בשנת 2020 כשהוא מופעל על ידי מעבד Intel® Elkhart Lake. פתרון זה תומך ב-LPDDR4 3200Mt/s עד 16GB עם IBECC. העיצוב כולל LAN כפול, GbE  עם TSN PHY, שני CAN FD ושלושה צגים עצמאיים עד 4K. על ידי הצעת LAN כפול, SOM-2532 מספק אבטחת סייבר משופרת באוטומציה חקלאית. משתמשים יכולים לחבר מספר מערכות באמצעות WISE-PaaS/OTA דרך LAN פנימי כדי להגן על נתונים חשובים. אפשר גם לנהל תקשורת חיצונית דרך LAN עצמאי אחר בתנאי שימוש מגוונים.

SOM-6832

בחירה חלופית לרובוטיקה בחקלאות היא SOM-6832 של אדוונטק, מודול COM Express® Compact עם pinout מסוג 6. תומך במעבדי Intel® Pentium®/Celeron® ו-Atom® x6000 (Elkhart Lake), SOM , מציע ערוץ כפול עד 32GB DDR4-3200Mhz ו- IBECC  (נתמך על ידי SKUs ספציפיים). מעצבי רובוטיקה או מערכות אוטומציה יכולים גם לנצל תמיכה של עד שלושה תצוגות בו זמנית LVDS/eDP, VGA, HDMI/DisplayPort) ) ואחסון eMMC מובנה, כמו גם iManager, WISE-DeviceOn וממשקי API של תוכנות משובצות.

SOM-7532

פתרון חדש לגמרי – זמין בקרוב – הוא Advantech SOM-7532- מודול COM Express® Mini עם סוג 10 pinout Intel® Elkhart. מעבד Lake מציע עד ארבע ליבות/ארבעה חוטים עם L2 Catch 4MB,  תדר פרץ של מעבד עד 3.0 GHz ו-TDP של 4.5~12W. יש לציין כי SOM-7532 אמור לכלול ליבה גרפית מהדור הבא (קושחה ומנהלי התקנים של Gen11LP Gfx), מולטימדיה מתקדמת ותצוגות בו-זמניות כפולות. בכל הנוגע ליכולות הרשת, SOM-7532 יציע GbE LAN, עם תמיכה ב-TSN  (דרך 2.5G אופציונלי), בעוד זיכרון מובנה של עד 16GB יהיה זמין.

השימוש ברובוטיקה בתעשיית החקלאות נמצא על סף אימוץ מיינסטרים. על מנת “לתפוס את הגל”, יצרניות הרובוטיקה חייבות למנף את הטכנולוגיות העדכניות ביותר כדי לספק פתרונות בעלי יכולת גבוהה אך חסכונית. השוק מתפתח ומשתנה כל הזמן. דבר זה בא ליידי ביטוי במחסור בעבודה, בעיות בשרשרת האספקה, עלייה באינפלציה ודאגה מתמשכת ממגיפת הקורונה. חקלאים ברחבי העולם פונים לרובוטיקה כדי להגדיל את הפרודוקטיביות שלהם ולהקל על החיים. משימות כמו חליבה רובוטית, קטיף פירות, השקיה וזריעת זרעים ישנו מהיסוד את הנוף החקלאי. כמובן, כדי לתפוס חלק מהשוק המתקדם, יצרני הרובוטים יצטרכו להתגבר על אתגרים משמעותיים. אלה כוללים מגבלות בטכנולוגיות מסורתיות ושיפור שיתוף הפעולה בין בני אדם ורובוטים – עיקרון מפתח במהפכה התעשייתית החמישית הקרובה.


קרדיט תמונת כותרת: Advantech

Advantech, מנהל פיתוח עסקי בחברת Jason Yang

תגובות סגורות