חדשות היום

הסטארטאפ TaTiO נחשף עם סיד של 5.3 מיליון דולר כדי לעזור לחברות להגיע לכוח העבודה הנסתר בארה”ב באמצעות בינה מלאכותית

החברה הוקמה על ידי יזמיות בעלות ניסיון רב שנים בתחום משאבי האנוש, בדגש על אוכלוסיות מוחלשות. בחינת המועמדים נעשית באמצעות סימולציות של משימות וסביבת העבודה

חברת TaTiO שמסייעת לחברות לאייש משרות עם מועמדים מתאימים באמצעות בינה מלאכותית, הודיעה היום על גיוס של 5.3 מיליון דולר בהובלת הקרנות Mensch Capital ו-Cresson Management ובהשתתפות TAU Ventures, קרן ההשקעות של אוניברסיטת תל אביב, Cerca Discovery, Techstars ו-GoodCompany וכן המשקיעים הפרטיים מייקל אייזנברג, שותף כללי ב-Aleph VC, ג’ף שוורץ, המנכ”ל לשעבר של טימברלנד וניר זוהר, נשיא Wix.

TaTiO ממיינת ובוחנת מחפשי עבודה באמצעות סימולציות התנסות במציאת עבודה המבוססות AI ומספקות למעסיקים  מועמדים שנמצאו מתאימים לראיון. הפלטפורמה של החברה עוזרת לחברות לשפר את יחס העובד-העסקה שלהן בעיקר עבור גיוסי מסה, ומאפשרות להן להגיע למאגרים בלתי מנוצלים של עובדים על ידי בחינת הכישורים המעשיים שלהם עבור המשרה. באמצעות סימולטור הערכת עבודה וניתוח ביצועים על ידי בינה מלאכותית, הטכנולוגיה של TaTiO מגדירה את המאפיינים של המועמד האידיאלי עבור הצרכים של כל מגייס/ת ומבטיחה גיוסים יעילים יותר בעתיד. עם מאגר של עשרות אלפי מועמדים, TaTiO עוזרת למחפשי עבודה מתאימים מרקעים מגוונים למצוא עבודה ללא שום טופס פניה, קורות חיים או מכתבים נלווים.

חברת TaTiO הוקמה על ידי ד”ר מיה הובר, המשמשת מנכ”לית,  מור פנפיל, סמנכ”לית תפעול וניר פמילייר, סמנכ”ל טכנולוגיה. למיה ומור יש מעלה לארבעה עשורים של ניסיון מצטבר בתחום משאבי האנוש ופיתוח קריירה. ברוב הקריירה שלהן הן עבדו יחד כדי לשלב אוכלוסיות מוחלשות בשוק העבודה. לאחר שראו מקרוב את הבעיות בשוק ומתוך הרצון לפתור את הבעיות המערכתיות בתהליך הגיוס, הן החליטו להקים את החברה.

מתחילת מגיפת הקורונה חברות מתחרות על עובדים בתוך ומחוץ לתעשייה ומתקשות למצוא ולגייס עובדים מוכשרים. במקביל, לפי מחקרים שפורסמו בארה”ב, ישנו מאגר אדיר של עובדים נסתרים. לפי מאמר מאוניברסיטת הארווארד קיימים מעל 27 מיליון עובדים נסתרים כאלו בארה”ב. לרוב, העובדים הנסתרים והמקופחים חסרים את המיומנויות או ההשכלה שמגייסות ומגייסים מעוניינים בהם כשהם מחפשים עובדים חדשים. לכן העובדים האלו הופכים להיות בלתי נראים עבור שוק העבודה. יכול מאוד להיות שיש להם יכולות וכישורים רלוונטיים עבור עבודה מסוימת, אבל ללא קורות חיים ראויים אין להם סיכוי לקבל את העבודה.

שיטת הגיוס הייחודית של TaTiO מאפשרת להתמקד בכישורים של העובד הפוטנציאלי, במקום רק בקורות החיים. היא ממיינת את המועמדים דרך משימות ממשיות בסימולציית העבודה שיכולות לנבא את הנטיה שלהם עבור סוגי קריירה שונים. לאחר מכן, ניתוח הנתונים שמתבצע באמצעות AI, לומד ועוקב אחרי ההתנהגות, נתינת השירות ונימת הדיבור של המועמדים. המערכת מפיקה דו”ח עם תוצאות וניבוי התאמה לעבודה ספיצפית אשר מאפשר למעסיקים הערכת ביצועים לפני שהם הראיון עם המועמד/ת. עם הזמן, המערכת של TaTiO לומדת את העדפותיו של המעסיק ומשפרת כל העת את יחס ההצלחה.

“מעסיק מקבל בממוצע 250 קורות חיים עבור משרה, והמגייסים עוברים עליהם במשך 5-7 שניות בלבד בממוצע”, מספרת מיה הובר, מנכ”ל TaTiO. “לחברות יש צורך שהולך וגדל במועמדים מתאימים, ושיטות הגיוס של היום הן מיושנות, לא יעילות, והרבה פעמים גם מוטות לכיוון מסויים. בTaTiO יצרנו דרך חדשה שתאפשר לגייס – במקום לסנן את האנשים החוצה, אנחנו מביאים אותם פנימה. אנחנו משנים את המציאות בשוק העבודה על ידי צמצום זמן ועלות הגיוס, משפרים את אחוזי ההישארות, ומפחיתים את הנטייה לדעות קדומות אצל המגייסים.”

בפועל, ניתן לראות שTaTiO מורידה את זמן הגיוס ב-50% ואת עלות הגיוס ב-30%. עשרות אלפי מועמדים כבר סוננו על ידי החברה עבור משרות לוגיסטיקה, שירות לקוחות, שירות טכני, מכירות, שירותים פיננסים וביטוח.

בועז שדלצקי, השותף המנהל של Mensch Capital Partners : “ בשוק של מיליארדי דולרים הטכנולוגיה של TaTion מספקת פלטפורמה ונקודת מבט ייחודית בזמן המדויק לכך. המחסור הנוכחי בעובדים הוא בעיה אדירה שחברות מתמודדות איתה בכל העולם. חברות גדולות כמו אמזון, מוסדות ציבוריים, וחברות קטנות בבעלות פרטית – כולן מתמודדות עם העניין הזה. TaTiO נמצאת כאן כדי להביא שינוי לשיטות הגיוס ולשוק העבודה כולו.”

קרדיט: חיים וורסנו

מערכת ניו-טק מגזין גרופ

תגובות סגורות