חדשות היום

לוקהיד מרטין מסרה 141 מטוסי F-35 בשנת 2022 וחתמה עם הפנטגון על חוזה בשווי 30 מיליארד דולר לייצור 398 מטוסי F-35 נוספים בשנים הקרובות

מנהלת תוכנית מטוס ה-F-35 (JPO) בפנטגון ולוקהיד מרטין סיכמו על חוזה בשווי 30 מיליארד דולר לייצור של עד 398 מטוסי F-35 בחוזי הייצור 15 עד 17 (LOT). החוזה כולל ייצור ומסירה 145 מטוסים ב-15 LOT, 127 מטוסים ב-LOT 16 ואופציה ליייצור של עד 126 מטוסים ב-LOT 17, כולל המטוסים הראשונים עבור בלגיה, פינלנד ופולין. כלל החוזים כוללים את ייצור המטוסים עבור הכוחות המזוינים של ארה”ב, השותפים הבינלאומיים בתוכנית והמכירות בעסקאות FMS (Foreign military sales).

ייצור המטוסים בחוזים החדשים יכללו את ה-TR-3 (Technical refresh): החומרה החדשה והמתקדמת שתאפשר את הנעת יכולות בלוק העדכון הרביעי למטוסים (Block 4). TR-3 כולל ליבת מעבד חדשה בעלת יכולות מחשוב מתקדמות ביותר, תצוגת קוקפיט פנורמית ויחידת זיכרון מוגדלת.

המטוסים החדשים שייוצרו תחת החוזה החדש יצטרפו ל-894 מטוסי ה-F-35 שנמסרו עד כה ברחבי העולם, כולל 141 שנמסרו על ידי לוקהיד מרטין בשנת 2022. תוכנית המטוס תוכננה למסור השנה 148 מטוסים אך עקב עצירת המסירות שהתרחשה במהלך השנה, נגרר עיכוב בטיסות המבחן לקראת מסירת חלק מהמטוסים והחברה פועלת לסגירת הפערים בהקדם האפשרי. 17 מדינות משתייכות למשפחת מטוס ה-F-35, אשר טסו במצטבר כ-602,000 שעות טיסה ברחבי העולם על ידי כלל המפעילים. מעל 1870 טייסים ו-13,500 אנשי תחזוקה הוכשרו עד כה.

“מטוס ה-F-35 מספק יכולות חסרות תקדים עבור מפעיליו בשדה הקרב, עם השילוב המתאים בין הדרישות המבצעיות לעלויות עבור הכוחות המזוינים של ארה”ב, בעלות בריתה המפעילות את המטוסים והמדינות שרכשו את המטוסים באמצעות עסקאות FMS”, אמר לוטננט ג’נרל מייקל שמידט, מנהל תוכנית מטוס ה-F-35. “מטוס הקרב מהדור החמישי, יחד עם היכולות החדשות שהוא יכיל עם השדרוג בבלוק 4, יאפשרו למפעילי המטוס ברחבי העולם להפעיל אותו בצורה מדויקת תוך שמירה על שיתוף פעולה עם כוחות באוויר, בים וביבשה וכן עם מפעילים נוספים של המטוס בהתאם לצורך”.

יכולותיו של מטוס ה-F-35 מאפשרת את הפעלת מטוס הקרב מהדור החמישי המתקדם ביותר בעולם – במחיר של מטוסים מהדור הרביעי. בזכות היכולות החמקניות, היתוך המידע מהחיישנים, המהירות, יכולות נשיאת התחמושת וטווח המשימה, מטוס ה-F-35 הוא בעל הקטלניות והשרידות הטובים ביותר בעולם. כמכפיל כח המסוגל לאסוף ולנתח מידע רב ולהעבירו בזמן אמת לכוחות נוספים במשימה, המטוס מהווה את הפלטפורמה הטובה ביותר לעמידה במשימות ולשמירה על חיי הצוות הפועלים במשימה.

“לוקהיד מרטין ממשיכה להרחיב את צי מטוסי ה-F-35 ברחבי העולם עם מדינות חדשות שמצטרפות ורוכשות את המטוס במקביל לעיבוי כמויות המטוסים אצל המדינות המפעילות הקיימות”, כך אמרה ברידג’יט לודרדייל, סגנית נשיא ומנהלת תוכנית מטוס ה-F-35 בלוקהיד מרטין. “אף מטוס בעולם לא משתווה ביכולותיו למטוס ה-F-35 ואנו גאים ביכולותיו להתמודד בצורה יעילה ומדויקת עם איומים ממגוון סוגים בשדה הקרב”.


קרדיט תמונת כותרת: לוקהיד מרטין

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות