גילת מדווחת על תוצאות חזקות לרבעון הרביעי ולשנת 2022

גילת רשתות לוויין בע”מ (נאסד”ק ובורסת ת”א: GILT), מובילה עולמית בטכנולוגיה לרשתות תקשורת לווייניות, פתרונות ושירותים, דיווחה היום על תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי ולשנת 2022.

דגשים עיקריים לתוצאות הרבעון הרביעי של 2022

  • הכנסות בסך של 72.6 מיליון דולר, גידול של 8% בהשוואה להכנסות בסך של 67.0 מיליון דולר ברבעון הרביעי של שנת 2021;
  • הרווח התפעולי על בסיס GAAP הסתכם ב-6.1 מיליון דולר, גידול של 13% בהשוואה ל-5.4 מיליון ברבעון הרביעי של שנת 2021;
  • הרווח התפעולי על בסיס Non-GAAP הסתכם ב-7.1 מיליון דולר, גידול של 8% בהשוואה ל-6.6 מיליון דולר ברבעון הרביעי של שנת 2021;
  • ההפסד הנקי על בסיס GAAP הסתכם ב-6.0 מיליון דולר, או 11 סנט למניה, בהשוואה לרווח נקי על בסיס GAAP בסך של 2.1 מיליון דולר, או 4 סנט למניה בדילול מלא, ברבעון הרביעי של שנת 2021.
    • ההפסד הנקי על בסיס GAAP ברבעון הרביעי של 2022 כולל הוצאת מס חד פעמית בהיקף של 12.9 מיליון דולר אשר נרשמה בגין רווחים כלואים מהעבר. החברה בחרה לנצל את הקלת המס הזמנית הישראלית בשנת 2022 ולשלם שיעור מס מופחת, וזאת בכדי לאפשר לה לחלק דיבידנדים או לבצע רכישות ללא חבות מס חברות נוספת בעתיד;
    • הרווח הנקי ברבעון הרביעי של 2022 בנטרול ההוצאה החד פעמית לעיל הסתכם ב-6.9 מיליון דולר;
  • הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP הסתכם ב-7.9 מיליון דולר, או 14 סנט למניה בדילול מלא, בהשוואה ל-5.6 מיליון דולר, או 10 סנט למניה בדילול מלא, ברבעון הרביעי של שנת 2021;
  • ה-EBITDA המתואם הסתכם ב-10.1 מיליון דולר בהשוואה ל-10.4 מיליון דולר ברבעון הרביעי של שנת 2021.

דגשים עיקריים לשנת 2022

  • הכנסות בסך של 239.8 מיליון דולר, גידול של 12% בהשוואה ל-215.0 מיליון דולר בשנת 2021;
  • הרווח התפעולי על בסיס GAAP הסתכם ב-10.0 מיליון דולר, גידול של פי 4.6 בהשוואה ל-2.2 מיליון דולר בשנת 2021;
  • הרווח התפעולי על בסיס NonGAAP הסתכם ב-13.6 מיליון דולר, גידול של פי 3.1 בהשוואה ל-4.4 מיליון דולר בשנת 2021;
  • ההפסד הנקי על בסיס GAAP הסתכם ב-5.9 מיליון דולר, או 10 סנט למניה, בהשוואה להפסד  נקי על בסיס GAAP של 3.0 מיליון דולר בשנת 2021, או 5 סנט למניה; הרווח הנקי על בסיס GAAP בנטרול הוצאת המס החד-פעמית שצוינה לעיל בהיקף של 12.9 מיליון דולר הסתכם ב-7.0 מיליון דולר;
  • הרווח הנקי על בסיס NonGAAP הסתכם ב-10.6 מיליון דולר, או 19 סנט למניה בדילול מלא, גידול של פי 7.3 בהשוואה לרווח נקי על בסיס Non-GAAP בסך של 1.4 מיליון דולר, או 3 סנט למניה  בדילול מלא, בשנת 2021;
  • ה-EBITDA המתואם הסתכם ב-25.2 מיליון דולר, גידול של 64% בהשוואה ל-EBITDA מתואם של 15.4 מיליון דולר בשנת 2021;

תחזית צופה פני עתיד

תחזיות החברה לשנת 2023 הן להכנסות של בין 260 ל-280 מיליון דולר, אשר ישקפו צמיחה שנתית של כ-13% ביחס לנקודת האמצע, רווח תפעולי על בסיס GAAP בטווח של בין 15 ל-19 מיליון דולר, צמיחה שנתית של 70% ביחס לנקודת האמצע, ו-EBITDA מתואם בטווח של בין 30 ל-34 מיליון דולר, אשר תשקף צמיחה שנתית של 27% ביחס לנקודת האמצע.

שינויים בתפקיד יו”ר החברה

מר איזק אנג’ל, יו”ר הדירקטוריון, הודיע על כוונתו לסיים את תפקידיו כיו”ר הדירקטוריון וכדירקטור בחברה החל מה-8 במרץ 2023. הדירקטוריון בחר במר עמי בם כיו”ר הדירקטוריון החדש, אשר יכנס לתפקידו כיו”ר לאחר פרישתו של מר אנג’ל.

תגובת ההנהלה

עדי צפדיה, מנכ”ל גילת, אמר: “אנו מרוצים מאוד מהתוצאות הכספיות שלנו לרבעון הרביעי המסכמות שנה חזקה. הן ברבעון, והן בשנה במלואה, הצגנו צמיחה יציבה בהכנסות, שיעורי רווחיות חזקים, וכן שיפור משמעותי ברווחיות – בייחוד ברווח התפעולי וב-EBITDA המתואם.

ב-2022 הצגנו הישגים במספר אזורים אסטרטגיים. סיפקנו את SkyEdge IV, קו המוצר המוביל שלנו לתקשורת לוויינית מהדור הבא ליותר מ-20 gateways ברחבי העולם, המאפשרים תעבורה של מאות Gbps ובידנו חוזים בהיקפים של עשרות מיליוני דולרים.

רשמנו שנת שיא בקישוריות אינטרנט בטיסה (IFC), עם הזמנות בהיקף של עשרות מיליוני דולרים בפלטפורמה היבשתית שלנו והן בקו מוצרי המודמים והמשדרים/ מקלטים המוטסים שלנו. במגזר התקשורת הימית זכינו בחוזה עם לקוח חדש עבור מערכת SkyEdge IV ליישומים ימיים ואנו מתקדמים באופן ראוי לציון עם חברת SES באספקת שירותי פרימיום לקישוריות באוניות נוסעים גדולות עם SkyEdge IV.

בתמסורת סלולרית על גבי לווין, רשמנו שנת שיא עם הזמנות בהיקף של עשרות מיליוני דולרים ובמגזר הביטחון רשמנו התקדמות עם חוזים בהיקף מיליוני דולרים ואנו רואים גידול בצבר העסקאות הפוטנציאליות .”

מר צפדיה סיכם, “לסיכום, אנו מאוד מרוצים מהביצועים שלנו בשנה שחלפה. אנו מצפים להמשך צמיחה בשורה העליונה והתחתונה שלנו בשנת 2023, בזמן בו שוק התקשורת הלוויינית מרכז עניין גובר. צבר העסקאות  הפוטנציאליות שלנו ממשיך לגדול ולהתרחב ואנו ממשיכים לראות ביקוש גובר למוצרים ולשירותים שלנו בקרב לקוחות חדשים וקיימים. עם הכניסה לשנת 2023, אנו ממשיכים להיות אופטימיים וכפי שניתן ללמוד מהתחזית שלנו, אנו מצפים לשמור על המומנטום החזק שלנו בהמשך.

לאחר תקופה אינטנסיבית של שנתיים בה סייע לבנות את החברה בעקבות השלכות מגפת הקורונה, מר איזק אנג’ל החליט לפרוש מתפקידו כיו”ר הדירקטוריון החל מה-8 במרץ 2023 עקב מגבלות זמן אישיות. אני רוצה להודות למר אנג’ל על תרומתו המשמעותית במהלך השנתיים האחרונות ולאחל לו הצלחה.

הדירקטוריון מינה את מר עמי בם כיו”ר הדירקטוריון והוא יחל בתפקידו לאחר עזיבתו של מר אנג’ל. בשם גילת, אני רוצה לברך את מר בם אשר כיהן כחבר דירקטוריון שתרומתו לא תסולא בפז ב-10 השנים האחרונות, ואני שמח מאוד שמעתה יוכל לתרום עוד יותר מניסיונו הרחב בהכוונת גילת למיקסום הפוטנציאל האדיר שאנו צופים לפנינו.”

הכרזות משמעותיות לאחרונה

  • גילת זכתה בחוזה בהיקף של מיליוני דולרים להרחבת רשת תקשורת לוויינית ברכבות באסיה-פסיפיק
  • גילת ו-Intelsat חותמות על הסכמים בהיקף של מיליוני דולרים להרחבת השותפות האסטרטגית  ביניהן בתחום ה-IFC בצפון ודרום אמריקה
  • גילת נבחרה על ידי Comlabs לאספקת שירותי תקשורת קריטיים ללקוחות ממשלתיים בארה”ב

פרטי שיחת הועידה

הנהלת גילת תארח שיחת ועידה לדיון בתוצאות הרבעון הרביעי ושנת 2022 ובהישגים העסקיים של החברה, ותשתתף בדיון שאלות ותשובות:

תאריך: יום שלישי, 14 בפברואר, 2022

התחלה: 16:30 שעון ישראל

להשתתפות נא לחייג: (972) 3-918-0609+

שיחת הועידה תשודר גם לצפייה ישירה  באתר גילת בכתובת www.gilat.com וכן בקישור הבא:

https://veidan.activetrail.biz/gilatq4-2022

הקלטת השיחה תשמר ותהיה זמינה לצפייה  באתר החברה ובקישור הנ”ל למשך 30 ימים.

תוצאות בלתי מבוקרות

הדוחות הכספיים הבלתי מבוקרים המצורפים משקפים את המידע העדכני ביותר הזמין להנהלה. תוצאות מבוקרות ידווחו בדוח השנתי שלנו בטופס 20-F.

גילוי פיננסי שלא על פי GAAP (Non-GAAP) סיכום הדוחות הכספיים הבלתי מבוקרים המצורפים, הוכנו לפי עקרונות חשבונאיים מקובלים בארה”ב (US GAAP). בנוסף להצגת מדדים פיננסיים על פי GAAP, מציגה החברה את המדדים הפיננסיים הבאים שלא על פי GAAP: רווח גולמי, הוצאות תפעוליות, רווח תפעולי, רווח לפני מיסים על הכנסה, רווח נקי, EBITDA מתואם ורווח למניה. ההתאמות לתוצאות לפי GAAP של החברה התבצעו מתוך כוונה לספק להנהלת החברה ולמשקיעים הבנה כוללת ומקיפה יותר של בסיס תוצאות הפעילות, מגמות וביצועים. ערכי Non-GAAP מנטרלים בעיקר, אם וכאשר רלוונטי, את השפעתם של תגמולים מבוססי מניות, פחת והפחתות של רכוש בלתי מוחשי נרכש, הפחתת תמריצי חכירה, הוצאות התדיינויות משפטיות, הכנסות הקשורות לתביעות בעניין סודות מסחריים, הוצאות ארגון מחדש, עלויות מיזוג ורכישה והליכים משפטיים נלווים (הכנסות) נטו, ירידות ערך של נכס  המוחזק למכירה, הוצאות אחרות, השפעות מס על התאמות, שינויים חד פעמיים בנכסי מס נדחים וכן הוצאת מס חד פעמית הקשורה לשחרור רווחים כלואים היסטוריים.

גילת מציגה EBITDA מתואם בכדי לאפשר השוואה בין ביצועי החברה בפועל לביצועיה בתקופות קודמות וככלי להערכת התוצאות הכספיות והתפעוליות על בסיס עקבי מתקופה לתקופה. החברה מאמינה כי מדד זה, בשילוב התוצאות הפיננסיות של החברה על פי עקרונות GAAP, מספק למשקיעים מידע שימושי להערכת תוצאות תפעוליות שוטפות ומגמות. עם זאת, אין לראות ב- EBITDA מתואם או לפרשו כאלטרנטיבה לרווח תפעולי או רווח נקי לתקופה. הוא עלול שלא להעיד על התוצאות התפעוליות של החברה בעבר  ואף אינו אמור לשמש לחיזוי תוצאות פוטנציאליות עתידיות. EBITDA מתואם לא נערך לפי כללי ה- GAAP ואינו מיועד להשוואה למדדים דומים המשמשים חברות אחרות. התאמה בין הרווח (הפסד) הנקי וה-EBITDA מתואם של החברה מוצג בסיכום הדוחות הכספיים המצורף.

הצגת הרווח הגולמי, ההוצאות התפעוליות, הרווח התפעולי, הרווח לפני מיסים על הכנסה, הרווח הנקי, ה-EBITDA המתואם והרווח למניה שלא על פי GAAP אינה מיועדת לבחינה במנותק או כתחליף לדוחות הכספיים המאוחדים של החברה אשר נערכו בהתאם לכללים ועקרונות חשבונאיים מקובלים (GAAP), או כאינדיקציה לביצועיה התפעוליים, או לנזילותה של גילת.


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות