חדשות היום

הסטארטאפ Descope משיק פלטפורמת אימות ללא סיסמאות ומכריז על גיוס סיד של 53 מיליון דולר

הסטארטאפ Descope נחשף היום עם גיוס סיד של 53 מיליון דולר, והשיק פלטפורמת אימות וניהול משתמשים ללא צורך בסיסמאות. הפלטפורמה מיועדת לאנשי פיתוח ומסייעת להם בין השאר לצמצם את סיכוני האבטחה ולשפר את חוויית המשתמשים.

Descope קמה במהלך 2022 בהובלת סלביק מרקוביץ’ (מנכ”ל), אביעד ליכטנשטט, גיא רינת, גלעד שריקי, דורון שרון, דן שראל, מאיר והנון ורישי בהרגבה, מייסדים ובכירים בחברת הסייבר דמיסטו שנמכרה בשנת 2019 לפאלו אלטו בסכום של 560 מיליון דולר.  החברה מעסיקה כ-30 עובדים בתל אביב ובלוס אלטוס, קליפורניה.

שימוש בסיסמאות הוא אחד הגורמים העיקריים לפרצות האבטחה המנוצלות יומיום במסגרת הונאות וגניבות ברבים מיישומי המחשב. נוסף לכך, השימוש בהן כרוך בקשיים שגורמים לנטישה ולחוויה שלילית של משתמשי קצה. הפלטפורמה של Descope מסייעת למפתחים להוסיף יכולות אימות, ניהול משתמשים והרשאות על ידי הוספת שורות קוד בודדות ליישומים שפיתחו. הפלטפורמה מציעה חלופות שונות כדי להקל על ההטמעה, התחזוקה והעדכון של ניהול המשתמשים לאורך מחזור חיי היישומים. כל זאת ללא צורך להשתמש בסיסמאות.

את הפלטפורמה פיתחו מומחי אבטחה כדי לאפשר זיהוי משתמשים תוך הגנה מפני ניסיונות הונאה כמו התחזות והשתלטות על חשבונות משתמשים. השימוש בפלטפורמה מאפשר למפתחים להפנות את משאביהם לפיתוח תחומי הליבה של החברות שלהם, להאיץ את זמן היציאה לשוק ולחסוך זמן רב. הפלטפורמה זמינה כעת ליישומי B2C (המיועדים לצרכנים) וליישומי B2B (המיועדים לעסקים).

Descope שואפת להפוך את בניית האימות ללא סיסמה לקלה ואינטואיטיבית ומאפשרת בין השאר:

  • לעצב ויזואלית את כל חוויית האימות והמסכים שבהם ישתמשו לקוחות הקצה. כל זאת בלי לכתוב שורת קוד אחת
  • לבחור מתוך מגוון רב של שיטות אימות ללא סיסמה, כולל אימות דרך המייל או הטלפון, אימות ביומטרי, אפליקציות אימות והזדהות דרך רשתות חברתיות
  • לאמת ולנהל זהויות לאורך כל מסע המשתמש, כולל מיזוג חשבונות שונים שנוצרו על ידי משתמש אחד
  • לממש כניסה אחודה (SSO) ביישומים עסקיים
  • לממש בקרת גישה (Authorization) תוך הגנה על כל שלבי האימות
  • לממש בקלות שיטות להפחתת סיכונים, כולל אימות מרובה גורמים (MFA) ואימות ביומטרי, הן בכניסה ליישומים והן תוך כדי השימוש בהם
  • לנהל מפתחות גישה לאימות בין מחשבים

את סבב הגיוס הובילו Lightspeed Venture Partners ו- GGV Capital, בהשתתפות: Unusual Ventures, Dell Technologies Capital, Cerca Partners, Tech Aviv, J Ventures, Triventures, Kmehin  Ventures, ו- Silicon Valley CISO Investments.

הסבב כלל גם משקיעים פרטיים בולטים בהם ג’ורג’ קורץ, מייסד ומנכ”ל CrowdStrike, ג’ון וו. תומפסון, דירקטור עצמאי במיקרוסופט, ביפול סינהא, מייסד שותף ומנכ”ל Rubrik ,אסף רפפורט, שותף מייסד ומנכ”ל Wiz , רוני זהבי מייסד ומנכ”ל Bob ומיכה קאופמן מייסד ומנכ”ל Fiverr.

סלביק מרקוביץ’, מייסד משותף ומנכ”ל Descope: “מניסיון רב שנים למדנו שמלאכת הפיתוח של האימות לעולם אינה מסתיימת עבור אף יישום. במסגרת תפקידים קודמים בנינו את כל מרכיבי האימות וניהול המשתמשים עבור אפליקציות עסקיות וצרכניות שפיתחנו. בכל פעם, מה שהתחיל בתוכניות כפיתוח של ספרינט קצר הפך עד מהרה להשקעה רב שנתית והרחיק את המיקוד שלנו מהמטלות היותר חשובות. החזון שלנו הוא לבטל את הצורך להקדיש מאמצים כה רבים בתחום האימות, כך שהמפתחים יוכלו להתמקד ביוזמות החשובות להם יותר. אנחנו נדאג עבורם לבנייה, לתחזוקה ולעדכון של כל תחום האימות.”

“שמונים אחוז מתקיפות הסייבר שאנחנו עדים להן כוללים סוג כלשהו של גניבת זהות או אישורים”, אמר ג’ורג’ קורץ, מייסד שותף ומנכ”ל CrowdStrike, “מאחר שאופי הפיתוח של אפליקציות מודרניות משתנה במהירות, מפתחים צריכים לדאוג לשמור על זהות המשתמשים ולמנוע פרצות בתהליכי האימות. Descope נוקטת גישה ייחודית לתהליך הזיהוי ויוצרת רף חדש לתוקפים.”

“תהליך האימות חשוב מכדי שייעשה בצורה שגויה, אבל גם מסובך וגוזל זמן רב מכדי שייעשה על ידי צוותי הפיתוח הפנימיים בחברות”, אמר גורו צ’האל, שותף ב-Lightspeed Venture Partners. “צוות המייסדים של Descope כולל יזמים סדרתיים, שחלק משמעותי מחוזקותיהם הוא הקשבה אקטיבית למשתמשים ופתרון בעיותיהם. התגובות הנלהבות של הלקוחות הראשונים מעידות על כך ש-Descope מפתחת טכנולוגיה משנת משחק עבור מפתחי האפליקציות”.

“אנחנו עדים כעת לסופו של עידן הסיסמאות. חוויית הלקוח ואבטחת האפליקציות של העתיד אינן כוללות הקלדה של 12 ספרות שניתן לפרוץ בקלות”, אמר אורן יונגר, שותף ב- GGV Capital. “חברות חדשניות כמו Descope מחוללות את שינוי הפרדיגמה העצום הזה של מעבר לעולם ללא סיסמה. Descope מאזנת בין הצורך של המפתחים לפתח יישומים בנוחות, הצורך של ארגונים ברמת אבטחה גבוהה והציפיה של משתמשי הקצה לחוויית שימוש מעולה. GGV מצפה ללוות את צוות Descope במסעם להרחקת הסיסמאות מהעולם הדיגיטלי.”


קרדיט: Descope

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות