התעשייה האווירית וחברת MBDA מגרמניה ישתפו פעולה בתחומי הלוחמה האלקטרונית

שיתוף הפעולה יכלול אימוני הגנה אווירית אלקטרונית והכשרה לארגוני הביטחון הגרמנים

התעשייה האווירית ו- MBDA גרמניה, הכריזו על הסכם שיתוף פעולה לקידום פתרונות בתחומי הלוחמה האלקטרונית ולקיום הכשרה ללוחמה אלקטרונית בגרמניה.

מזכר ההבנות (MoU) שנחתם בין החברות כולל שיתוף פעולה בקידום פתרונות להכשרה בהגנה אווירית ובלוחמה אלקטרונית המבוססים על טכנולוגיית ל”א פורצת הדרך המיוצרת בחטיבת אלתא של התעשייה האווירית. מערכות הלוחמה האלקטרונית ממשפחת סקורפיוס, ישולבו בעולמות ההגנה האווירית ובמערכות אימון של MBDA הגרמנית. סקורפיוס היא מערכת הל”א הראשונה בעולם המסוגלת לטפל במקביל באיומים רבים, על פני מגוון תדרים ומכיוונים שונים.

במסגרת מזכר ההבנות, יציעו החברות לכוחות המזוינים של גרמניה מערכת שיבוש קרקעית לשימוש בהגנה אווירית אלקטרונית המבוססת על מערכת סקורפיוס G של אלתא, וכן מדמה איומים מתקדם לאימון בל”א המבוסס על מערכת סקורפיוס T של החברה. MBDA הגרמנית תמנף את מומחיותה במערכות הגנה ובאימונים על מנת להבטיח קיומן של אינטגרציה והתאמה עתידית למערכות של ארגון האימון הגרמני/אירופאי.

סמנכ”ל פיתוח עסקי ומכירות ב-MBDA, גווידו ברנדלר, ציין: “לוחמת הגנ”א אלקטרונית ואימוני ל”א הם יכולת חיונית בראיית לקוחותינו. שאיפתנו היא לספק לכוחות  הגרמנים את טכנולוגיית ההגנ”א הקרקעית הטובה ביותר ואת ביצועי הל”א הטובים ביותר הקיימים. תע”א ו-MBDA פעלו יחד באופן אינטנסיבי בתחומים אלו בשנה האחרונה. בזכות שילוב החדשנות והמומחיות של תע”א ו-MBDA, נציג מענה טוב יותר לכוחות המזוינים של גרמניה ובמרכזו פתרונות ההגנ”א המתקדמים הנחוצים לעמידה באתגרי הביטחון של המאה ה-21.

מנהל מפעל מודיעין תקשורת ול”א באלתא, תעשייה אווירית עדי דולברג, אמר: “אנו נרגשים לשתף פעולה עם MBDA בשוק הגרמני, להגנה על המרחב האלקטרומגנטי המבטיח את ההצלחה בלחימה ואת עליונות הכוחות בשטח.  השילוב בין הנדסת המערכות, יכולות האינטגרציה של MBDA, והידע העמוק שצברה בהגנ”א ובאימוני ל”א, עם מערכות הל”א החדשניות ממשפחת סקורפיוס של אלתא, יאפשרו ללקוח הגרמני לשפר מאוד את יכולותיו בהגנה אלקטרונית ובאימונים, תוך מתן מענה יעיל לאיומים המאתגרים של שדה הקרב המודרני”.

מערכת הלוחמה האלקטרונית “סקורפיוס”, הינה  הראשונה מסוגה בעולם  בעלת יכולות קליטה חסימה ושיבוש של מספר איומי בתדרים שונים ובכיוונים שונים במקביל. משפחת סקורפיוס מיישמת טכנולוגיית לוחמה אלקטרונית פורצת דרך שמאפשרת לקלוט ולזהות איומים אלקטרומגנטיים ממרחק רב, ולשבש את פעילות מערכות האויב בצורה ממוקדת, באמצעות אלומות שידור מרובות בו-זמנית. האיומים המטופלים ע”י המערכת הם ממגוון רחב וכוללים בין השאר מטוסים, מל”טים, ספינות ועוד. פריצת הדרך הטכנולוגית שמציג סקורפיוס היא ברגישות קליטה חסרת תקדים המאפשרת לאתר כמות גדולה של איומים בעלי מאפיינים שונים במקביל, על פני גזרה רחבה, ולטפל במקביל בכל איום באמצעות מענה מותאם. הטכנולוגיה החדשה מגדילה את טווחי הקליטה, החסימה והשיבוש באמצעות מערך רב-אלומות בוהה (AESA).


בתמונה: מערכת סקורפיוס T (קרדיט תע”א)

מערכת ניו-טק מגזין גרופ

תגובות סגורות