סטרטסיס משיקה את TrueDent – פתרון לייצור שיניים תותבות בהדפסת תלת-מימד צבעונית

חומר ההדפסה המשמש בתהליך, ה-TrueDent , זכה לאישור ה-FDA והוא מאפשר לראשונה הדפסה צבעונית מונוליטית של מבני חניכיים ושיניים באיכות ובנאמנות גבוהה למקור. הפתרון מאפשר להדפיס בבת אחת מספר רב של תותבות בהתאמה אישית, כולל התאמה של צבע החניכים וגוון השיניים. שוק השיניים התותבות העולמי, מוערך על ידי סטרטסיס ב-5.5 מיליארד דולר.

חברת פתרונות ההדפסה בתלת-מימד סטרטסיס (NASDAQ: SSYS), המובילה העולמית בהדפסת תלת-מימד פולימרי, חשפה את TrueDent™, הפתרון הראשון בתחום רפואת השיניים המאפשר הדפסת תלת-מימד רציפה של שיניים תותבות בצבע מלא. חומר ההדפסה, TrueDent פותח על ידי סטרטסיס ומאפשר למעבדות שיניים להדפיס מספר רב של תותבות בהתאמה אישית, כולל התאמה של צבע החניכים וגוון השיניים, בבת אחת ועל אותו מגש הדפסה במדפסת.

TrueDent שזכה באחרונה באישור ה-FDA  בקטגורית Class II, מיועד לייצור מבני שיניים, כולל תותבות נשלפות. החומר פותח לשימוש בלעדי עם מדפסת Stratasys J5 DentaJet  ובאמצעות פלטפורמת התוכנה GrabCAD Print . הפתרון המלא יאפשר למעבדות שיניים לזרז ייצור תותבות באופן משמעותי על ידי פישוט מהלך העבודה משלב התכנון ועד לשלב הייצור, תוך השגת מוצר סופי מותאם אישית ואסתטי במיוחד.

TrueDent מאפשר להתגבר על מספר מחסומים עבור מטופלים ומעבדות:

  • התאמה גבוהה בין הסריקה הדיגיטלית והתותבת בפועל.
  • מהלך עבודה דיגיטלי שמספק ייצור עקבי של תותבות מדויקות ומותאמות היטב.
  • ייעול של תהליך העבודה וקיצור הזמן בין ביצוע הסריקה למסירת מוצר סופי ללקוח.
  • הפחתת מספר הביקורים הנדרשים אצל רופא השיניים לטובת מדידות והתאמות.

“עד עכשיו, מבני שיניים תותבות מודפסים היו צריכים להיות מתוכננים ומיוצרים במספר חלקים, שנדרש לחברם יחד כדי להגיע למוצר מוגמר”, אמר פרנק אקוסטה, הבעלים של AA Dental Design . ״פתרון ה-TrueDent  שעושה שימוש במערכות החומרה והתוכנה של סטרטסיס, מפשט את התהליך, מוזיל את העלויות ומאפשר לייצר שיניים תותבות ותותבות זמניות הרבה יותר מהר, תוך השגת אסתטיקה מדהימה. כעת נוכל להרחיב את שירות התותבות שלנו להדפסת מבנה שיניים בצבעים טבעיים שמותאמים במיוחד אישית לכל לקוח ולקוח.”

שוק השיניים התותבות העולמי, המוערך על ידי סטרטסיס ב-5.5 מיליארד דולר, עומד בפני אתגר של עמידה  בביקוש באמצעות שיטות קונבנציונליות, עקב מחסור בטכנאי מעבדות שיניים מיומנים. על פי מחקר של iData , בשנת 2021, יותר מ-4.2 מיליון תותבות מלאות נוצרו בארצות הברית, ו-18 מיליון תותבות נמכרו ברחבי העולם. מתוך סך זה, ההערכה היא שרק חמישה אחוזים נוצרו באמצעות פתרון מודפס בתלת-מימד. הפתרון החדש של סטרטסיס מציעה אלטרנטיבה לייצור סדרתי בקנה מידה משמעותי באמצעות מהלך עבודה דיגיטלי המספק מוצר באיכות גבוהה ובנראות מצויינת.

“הפתרון שלנו יסייע ללקוחותינו להרחיב את סל השירותים שלהם ולהפחית משמעותית את הזמן והעלות של ייצור שיניים תותבות ותותבות זמניות”, אמר רונן לבי, סגן נשיא התחום הדנטלי בסטרטסיס. “אנו ממשיכים לקדם את תחום הדיגיטציה הדנטלית ולספק פתרונות בעלי ערך מוסף משמעותי לשוק רפואת השיניים על ידי מינוף טכנולוגיות הדפסת תלת-מימד מתקדמות ופיתוחים ייעודיים שכוללים חומרה, חומרי הדפסה ותוכנה.”

החומר החדש ממתין כעת לאישור פטנט וזמין בשלב זה רק בארה”ב. הוא תואם רק למדפסת Stratasys J5 DentaJet. .

לחץ על הקישורים הבאים כדי ללמוד עוד על היישום TrueDent Resin ו-TrueDent ופתרונות דנטליים אחרים של סטרטסיס.

סרטון: https://youtu.be/qs5DsgVsoPM


קרדיט תמונת כותרת: סטרטסיס

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות