חדשות היום

רוץ ודהר: מותג רכבי היוקרה פרארי מהראשונים לאמץ את Harman Ready Upgrade לתגבור חוויית הנוסעים

השותפות הטכנולוגית נועדה  לשילוב הטכנולוגיות של HARMAN בכל קווי רכבי פרארי העתידיים שייצאו לשוק – כולל גם מכוניות המרוצים של פרארי שיקחו חלק במירוצי הפורמולה 1. מיכל גבע, מנכ״לית Harman ישראל: אם בעבר מערכת ההנעה של הרכב היו גורם מבדל עבור מותגי הרכב, כיום אחד הגורמים המבדלים המרכזיים  הוא החוויה בתוך תא הנהג

Harman, חברה בת בבעלות מלאה של Samsung Electronics, המתמחה בפיתוח טכנולוגיות למכוניות מקושרות ופתרונות IT אחרים, הודיעה על שותפות רב-שנתית עם חברת רכבי היוקרה פרארי שתתמקד בשילוב הדור הבא של טכנולוגיות להעשרת ״חוויות״ הנוסעים במכוניות העתיד הקרוב.  במסגרת ההסכם, תמנף פרארי את חידושי החומרה והתוכנה של פתרון Harman Ready Upgrade כדי לספק חוויות חדשות ממוקדות נהג ונוסעים בכל קו מכוניות הדור הבא של פרארי. השותפות חלה גם על מכוניות המרוצים של פרארי והיא תכנס לתוקפה כבר מעונת הפורמולה 1 הראשונה של שנת 2023.

פרומרסברגר. מהסלון המשפחתי למכונייות העתיד. קרדיט HARMAN

Harman Ready Upgrade הוא סט של פתרונות חומרה ותוכנה המאפשרים ליצרני ציוד מקורי (OEM) לבצע שדרוגים לאורך כל חיי הרכב ולהאיץ את זמן היציאה לשוק, תוך שהם מאפשרים לצרכנים להוסיף ולשדרג תכונות רכב בקלות כפי שהיו עושים עם הסמארטפונים שלהם. Ready Upgrade כולל שלוש משפחות של בקרי Cockpit Domain בדרגת ייצור, תוכנות מתקדמות, מערך של תכונות משולבות מראש וחבילה מלאה של כלי פיתוח תוכנה שמצמצמים משמעותית את זמן היציאה לשוק ואת העלות של תכונות חדשות עבור יצרני ה- OEM.

השותפות עם פרארי מסמנת את אבן דרך נוספת במסע של Harman  להפוך לספקית האלקטרוניקה המובילה לרכב המובילה ב׳ייצור׳ חוויות לנוסעים. המהפך הזה הואץ באחרונה עם חשיפת שישה מוצרים חדשים במהלך CES 2023, המספקים יתרונות של בטיחות, רווחה, בידור וקישוריות לרכב

״הציפיות של רוכשי המכוניות – ובעיקר מכוניות היוקרה – השתנו דרמטית״, אומרת מיכל גבע, מנכ״לית Harman ישראל. ״אתה רוכש כיום סמארטפון באלף דולר ואז אתה רוכש מכונית שהיא, במקרה הטוב, פי מאה יותר יקרה ואתה מצפה שהיא תהיה חכמה לפחות כמו הטלפון שלך ותספק את אותה חוויה דינמית שיש לך עם הנייד. אם בעבר מערכת ההנעה של הרכב (רכיבים כמו מנוע, רכיבי תמסורת, ציריות וכד׳ שדאגו לתנועה של הרכב) היו גורם מבדל עבור מותגי הרכב, כיום אחד הגורמים המבדלים המרכזיים  הוא החוויה בתוך תא הנהג. וכאן אנו נכנסים לתמונה: אנו יכולים להציע חוויות מבוססות סאונד ווידאו כמו גם קישוריות שמביאה טונות של תכנים לתוך האוטו״, היא אומרת, ״וכאן הצוות בישראל משחק תפקיד חשוב״.

חוויות בדרגת הרכב

לדברי ארמין פרומרסברגר, סגן נשיא בכיר לניהול מוצר ב-Harman, אחת הדוגמאות הראשונות ב׳חבילה׳ שאומצו היא  הטכנולוגיה של ממשק Ready Display החדש שמבטיח מעבר של צגים באיכות HDR מהסלון לתוך הרכבים שלהם… “מערכת היחסים שלנו עם סמסונג מאפשרת לנו לשלב מומחיות בתחום האלקטרוניקה לצרכן בתהליך החדשנות שלנו, ומבטיחה שהחוויות שאנו יוצרים נבנות בדרגת הרכב, תוך מחשבה על משתמשים בפועל ובשיתוף עם כמה מהמומחים המובילים בעולם לאלקטרוניקה צרכנית”.

תמונות: חומרה מרכזית חדשה בשם Upgrade Ready תהפוך מהר מאוד לאמצעי ולאופן שבו אנשים יתקשרו עם המכוניות שלהם. קרדיט: HARMAN

טכנולוגיית המסך, הנקראת Neo QLED Auto , משתמשת ב- Quantum Dot ובתאורת LED אחורית כדי לספק תצוגה בחדות גבוהה שכמעט זהה לאיכות של טלוויזיית OLED בבית, אך ללא עלות. אלו יהיו חדשות טובות גם למי שרוצה לצפות בסרטים, או לשחק משחקים בזמן שהרכב החשמלי שלהם נטען.

יש גם חומרה מרכזית חדשה בשם Ready Upgrade  שמזכירה יותר מכל רכיב סטריאו ישן לרכב ללא מסך, אבל סביר להניח שהוא יהפוך למפתח לאופן שבו אנשים מתקשרים עם המכוניות שלהם, כולל הוספת תוכנות ואפליקציות דרך Harman’s Ready on Demand . כל הטוב הזה  משתמש במערכת ההפעלה Android Automotive ומקושר לערכת כלים שמשמעותה היא שניתן להגדיר את כל הממשק על ידי צוות העיצוב של חברת רכב באמצעות סדרה של תפריטים נפתחים. ״זה אמיתי! הכנס-אנד-פליי, עם שדרוג חומרה עשוי להיות כל 18-24 חודשים״, אומר פרומרסברגר.

לדברי פרומרסברגר, השאלה כיום היא איך אותו שדרוג חומרה יימסר ללקוח, עם הערכות שהוא יכול להתבצע בתום חוזה שכירות של רכב, במהלך שירות גדול או כחלק מחבילת מנוי. גם כאן, החברה עובדת על מספר פתרונות לתמחור של שדרוגי תוכנה, או ל׳פתיחת׳ חומרה.

פרומרסברגר אומר שזה משהו שהצרכנים יצטרכו להתרגל אליו וגם הוא משווה את הפתרון לעולם הסמארטפונים, שמגיע כסטנדרט עם תכונות מסוימות, אבל, הלקוחות רגילים לשלם תוספת על הורדת אפליקציות או פיצ’רים כדי להתאים את הטלפון לאופן שבו הם רוצים אותו…

זווית ישראלית

וכן, גם כאן יש את הזווית הישראלית: כדי לנסות לשמור על נהג ממוקד, פותחה ה- Ready Care, חבילת חומרה ותוכנה, פשוטה להתאמה, עם פוטנציאל להתקנה לא רק על ידי חברות הרכב בדגמים חדשים, אלא אולי גם לבקשת חברות הביטוח לנהגים חדשים.

הפתרון מבית CAARESYS שנרכשה על ידי Harman וצוותה הצטרף לצוות של גבע, בהוד השרון, מחזק את היצע הפתרונות לרכב של Harman, תוך התבססות על פתרונות תא הנהג הדיגיטלי ועל המערכות המתקדמות תומכות הנהיגה (ADAS) של Harman. היכולת לנטר ולקבל סימני חיים של הנהג והנוסעים, מבוססת על הטכנולוגיה של CAARESYS – כולל קבלת תובנות בזמן אמת מאפשרת להציע רמות חדשות של בטיחות, נוחות ורווחה ברכב בקו המוצרים ההולך וגדל שלה.

״יצרני הרכב שיחברו אלינו יוכלו להנות מתכונות הבטיחות ורווחת שלומם של השוהים במכונית, יכולות שהצרכנים דורשים כיום,” אומרת גבע. ״הטכנולוגיה החדשה כוללת כמה פיתוחים חדשים שבינהם היכולת למדוד את מצבו של הנהג: מצלמה בתדרי אינפרה אדום עם תאורה אקטיבית, סוקרת את פני הנהג בסביבות תאורה נמוכה וגבוהה, כדי לספק נתונים בזמן אמת על הבעות פנים, נקודת המבט של עיניים ופתיחת העפעפיים, כך שניתן ללמוד על מידת עייפותו וריכוזו בכביש. בנוסף, Ready Care יכול גם למדוד את ה׳עומס הקוגניטיבי׳ על הנהג בזמן אמת, כדי לזהות מתי מתעוררת הסחת דעת מהכביש, ולאחר מכן יכול להפעיל שורה של גירויים יזומים, כמו הגברת ווליום מוסיקה – בתוך הרכב – שיחזירו את הנהג ל״איפוס״. Ready Care, שממנפת טכנולוגיית לימוד מכונה מתקדמת, מאפשרת למעשה ליצרני הרכב ולשותפים אסטרטגיים,  לשלב כל תכונה או פונקציה של הרכב – כגון עוצמת קול, או חיישני מושב – בפתרון  וכך יכולה ל״עורר״ או להוציא את הנהג ממצב שמפריע לנהיגה.

הטכנולוגיה אף מציעה תאימות למספר מנועי ניווט ומספקת בחירה חלופית למסלול עמוס במיוחד בדמות מסלול ״רגוע״ יותר, שמוריד רמות לחץ מוגברות של הנהג בזמן שהוא על הכביש. באמצעות זיהוי גורמי לחץ בזמן אמת כמו פקקים, או מזג אוויר והתאמת המסלול בהתאם, הפתרון יסייע בהפחתת מצב הלחץ או החרדה של הנהג״.

לדברי גבע, מדובר בעצם ב׳טייס משנה׳, שמזהה מתי הסחות דעת עלולות להפוך למצבים מסוכנים, ואז מתערב כדי להימנע מהן. ״הרכב יכול, במובן מסוים, לדעת מה הנהג חושב וזה משנה את חוקי המשחק”. לדברי גבע, Ready Care מצייד את יצרני ה- OEM בטכנולוגיה מתקדמת ומשמעותית לשיפור בטיחות הנהג ורווחתו. ״ליצרני רכב יש הזדמנות לשלב את Ready Care בכלי הרכב או לבחור בתכונות מסוימות כדי ליצור פתרון מותאם יותר עבור הלקוחות וציי הרכב שלהם״.

פרארי תמנף את חידושי החומרה והתוכנה של פתרון Ready Upgrade כדי לספק חוויות חדשות ממוקדות נהג ונוסעים בכל קו מכוניות הדור הבא. קרדיט: באדיבות פרארי

תכונות עתידיות

גבע מעריכה כי בעוד שהתעשייה עשתה התקדמות מסוימת עם עדכוני תוכנה דרך האוויר (OTA) ןחנויות יישומים, חומרת המערכת מוגבלת לעתים קרובות בתמיכה בתכונות חדשות בטווח הארוך יותר. עלויות הפיתוח גבוהות מדי, וישנה תשתית בלתי ברת קיימא שאינה יכולה לעמוד בקצב ההתפתחות המהירה שהצרכנים הותנו לצפות לה מתעשיית האלקטרוניקה הצרכנית. לכן Harman הציגה שדרוג מוכן – כדי להפחית את זמן הפיתוח והעלות של ה- OEM תוך הבטחה שכלי רכב יכולים להישאר עדכניים ויעילים לאורך מחזור החיים שלהם, ולספק לצרכנים את החוויות החדשות ביותר בתא הנוסעים. הקונספט פשוט, היא אומרת: כל מוצר בחבילה מתוכנן לעבוד באופן עצמאי כדי לספק יתרונות בטיחות, רווחה וקישוריות ספציפיים לרכב – אך גם משתלב בצורה חלקה עם מוצרי HARMAN Ready אחרים לחוויה משופרת עוד יותר. לדוגמה, Ready Upgrade מציע תכונת ADAS משולבת מראש של מצלמה אחורית ויכול להשתלב עם HARMAN Ready Care  תוך מינוף מערכות ניטור נהגים כדי לסייע בהפחתת הסחת הדעת של הנהג תוך מתן פתרונות בריאות ורווחה מותאמים אישית בתא הנוסעים.

“הגישה הנוכחית המבוססת על פרויקטים פשוט לוקחת יותר מדי זמן – לרוב שלוש שנים או יותר, לפתח ולהשיק מוצר בהתאמה אישית שמתיישן זמן קצר לאחר ההשקה”, אומר פרומרסברגר. ״ Harman אימצה גישה מבוססת מוצר שהופכת את הרכב למכשיר אלקטרוני מודרני, בדומה לבתים חכמים וגם לטלפונים חכמים ומספקת חווית משתמש שהיא הרבה יותר מהירה לשיווק עם היכולת להישאר מעודכן לאורך כל חיי הרכב”.


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות