חדשות היום

מרכז המחקר והחדשנות של סמסונג בישראל פתח הרשמה לתוכנית לביצוע POC עם חברות סטארט-אפ והייטק

חברת סמסונג מודיעה על פתיחת מחזור חדש של התוכנית Samsung Mobile Advance 2023 – SMA לשיתוף פעולה עם סטרטאפים וחברות הייטק, במטרה להגיע להוכחת היתכנות (POC) בתוך חצי שנה. התוכנית מתמקדת במתן אפשרות לשילוב טכנולוגיות חדשניות בשלבים מוקדמים של הרעיון (MVP) והבאתו לכדי מימוש בתוך מוצרי סמסונג.

זוהי הזדמנות מצוינת לחברות ישראליות לבנות פיילוט שיראה כיצד הטכנולוגיה שלהן יכולה להשלים ולייצר ייחודיות בפורטפוליו המוצרים של סמסונג מובייל. החברות שייבחרו לתוכנית יקבלו מימון ותמיכה טכנית על מנת לבנות POC שיכול להבשיל לכדי לשיתוף פעולה פוטנציאלי והזדמנות להשקעה לאחר התוכנית. התוכנית מתקיימת זו השנה השנייה בישראל, כחלק מהתוכנית הגלובלית אשר מתקיימת גם בארה״ב, אירופה, קנדה, סין, יפן והודו.

לתוכנית יכולים להגיש מועמדות סטרטאפים וחברות הייטק עם טכנולוגיה חדשנית בתחומים הבאים: מצלמה (אופטיקה, אלגוריתמים, אלקטרוניקה), הספק, אודיו (שמע), יישומי בינה מלאכותית במכשיר, מטאוורס/מערכות מציאות רבודה (XR), מגוון חיישנים, Galaxy fold – מגוון יישומים מתקפלים, טכנולוגיות למכשור לביש, יישומי בריאות, Connectivity, סביבה וקיימות (ESG) וחומרים חדשניים.

החברות הישראליות שייבחרו יזכו במענק של כ-50 אלף דולר כל אחת (ללא equity), כמו גם תמיכה טכנית של יחידות ה-R&D השונות של סמסונג לאורך חצי שנה, במטרה להגיע ליעדי התוכנית כפי שהם יוגדרו במשותף על ידי החברות המשתתפות בתוכנית ואנשי סמסונג. הייחודיות בתוכנית ה-SMA היא בפנייה לחברות עם טכנולוגיות חדשניות ובשלות, שמסוגלות להגיע להוכחת היתכנות תוך שישה חודשים.

ליאור יקותיאלי, מנהל Open Innovation ב-Samsung Research Israel, מסביר כי ״אחד האתגרים של חברות סטארט-אפ והייטק הוא לבצע בדיקות התכנות לטכנולוגיה ולמוצרים או לשירות אותו הן מפתחות. הפעילות שלנו מאפשרת לחברות המשתתפות בתוכנית לבחון את אפשרות השילוב של הטכנולוגיה שלהן במוצרי סמסונג. תהליך העבודה שלנו מתחיל באיתור חברות עם טכנולוגיות מתאימות, ומביא אותן לביצוע POC עם יחידות ה-R&D שבקוריאה. במידה ותוצאות ה-POC טובות, ניתן להגיע להסכם שת”פ טכנולוגי, הסכם מסחור Licensing, השקעה באמצעות קרן ההשקעות של סמסונג, ועוד, זאת בהתאם לצרכי שתי החברות.

״תוכנית ה-SMA היא הזדמנות מעולה לחברות המשתתפות להציג את הטכנולוגיות החדשניות שלהן בפני מנהלי החדשנות הפתוחה וה-R&D של סמסונג, כשהם ממוקדים במטרה להגיע לטכנולוגיות הטובות ביותר עבור החברה ומוצריה בעתיד הקרוב. המימון בתוכנית והעבודה מול המעבדות בקוריאה מאפשרים לחברות להתאים את המוצר והטכנולוגיה הקיימת שלהן על מנת לשלב את התוצרים במוצרי סמסונג ולהציג תוצאות חדשניות. אנחנו מעודדים חברות מתאימות להגיש מועמדות לתוכנית, כי זו הזדמנות מצוינת לחברות ישראליות להיכנס בדלת הקדמית לאחת מחברות הטכנולוגיה המובילות בעולם”.

את התוכנית בישראל מובילה חברת Samsung Research Israel – SRIL, שהוקמה במטרה לאתר טכנולוגיות מתקדמות וחדשניות באקוסיסטם הישראלי. SRIL מחפשת פתרונות ישראליים המתאימים לחטיבות האלקטרוניקה של סמסונג, ובוחנת אפשרויות לשילוב של הטכנולוגיות במוצרים של ענקית הטכנולוגיה. SRIL גם מעורבת בהשקעות בחברות ישראליות דרך קרן ההשקעות של קבוצת סמסונג.

ההרשמה לתוכנית תסתיים ב-31.3. במהלך חודש אפריל ייבחנו כל ההצעות שיוגשו. במהלך חודש מאי יציגו חברות נבחרות את ההצעה שלהם ל-POC בפני צוות הפיתוח של סמסונג מקוריאה וצוות המובייל הישראלי, שכולל את בועז זילברמן, מאיה ליפקין-גולדברג וקלאודיה בן-יעקב. בחודש יוני יוכרז על החברות שנבחרו. התוכנית תימשך מיולי 2023 עד פברואר 2024.

לפרטים נוספים – https://developer.samsung.com/open-innovation

לינק להרשמה


ותמונה של ליאור יקותיאלי (משמאל) עם צוות Samsung Research Israel (קרדיט אלון יסובסקי/סמסונג).

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות