חדשות היום

ביקור במזקקת Thinkers הירושלמית

חברת “הכרם”, ואנשי מזקקת Thinkers הירושלמית השיקו את הבורבון הישראלי-אמריקאי הראשון של המותג. זו הייתה הזדמנות נהדרת עבורי ללמוד ממקור ראשון מהו בורבון ולהגיע  לירושלים כדי ולחגוג במזקקת Thinkers את ההשקה, סמוך לשוק מחנה יהודה.
בורבון (Bourbon whiskey) הוא סוג של ויסקי המיוצר בארצות הברית ונקרא על שם מחוז בורבון שבמדינת קנטקי.

הבורבון הוא ויסקי העשוי ממינימום 51% תירס. אחוז האלכוהול בתום תהליך הזיקוק הסופי לא עולה על 80 אחוז. תהליך היישון שלו מתבצע בתוך חביות עץ אלון חדשות שעברו שריפת הדופן הפנימית לזירוז תהליך היישון והוספת טעם מעושן לוויסקי. לפי החוק האמריקאי בורבון חייב להיות מיושן, אך לא מצוין כמה זמן. לכן ישנם בקבוקי בורבון שרק “נגעו בעץ”, כלומר יושנו דקות בודדות, וקיימים בקבוקי בורבון שיושנו מספר שנים ואפילו עשרות שנים. חייבים  לבקבק את הבורבון עם לא פחות מ  40% אלכוהול ואסור להוסיף למשקה תוספות טעם או צבע.

בארה”ב, למשל, יש משקה אלכוהולי ידוע שנקרא טנסי ויסקי שגם הוא סוג של בורבון. הוויסקי הזה הוא בורבון מכיוון שהוא עשוי מ-51% תירס לפחות ומיושן לפחות שנתיים בחביות עץ אלון חרוכות. טנסי ויסקי נבדל מסוגי בורבון אחרים מכיוון שהוא מסונן דרך פחם מעץ אדר (מייפל) או ששבבי פחם מושרים בו לפני ההכנסה לחבית. הסינון הזה מעדן את טעם הוויסקי מאוד ומשאיר בו טעם ייחודי והוא מעט מתוק מסוגי בורבון אחרים.

ונחזור לבורבון הכמעט ישראלי שלמענו הגענו לירושלים. שמו Dew of B’Dolah נלקח מהקבלה (טלא דבדולחא ) והוא מתאר איזון הרמוני בין משתנים שונים.

 Thinkers היא מזקקה צעירה שהוקמה באוקטובר 2018. שיווק והפצת משקאותיה נעשים ע”י  חברת “הכרם” והיא חתמה גם עם הקמעונאית הגדולה בעולם Total Wine & More (TWM) על הסכם הפצה בלעדי בצפון אמריקה.

מתברר שתהליך ייצור הבורבון שונה מהמוכר לנו בנושא ייצור משקאות אלכוהולים בארץ:

המשקה, המופק מדגנים כשרים באיכות גבוהה ביותר, זוקק ואוחסן ב-140 חביות עץ אלון באוהיו שבארה”ב, למשך ארבעה חודשים. בורבון אמיתי חייב להיות מיוצר בארה”ב, כאמור.  החביות הועמסו על ספינה ששטה במשך שישה חודשים דרך האוקיינוס האטלנטי והים התיכון, עד הגעתה לנמל חיפה. הבורבון שבחביות יושן בחיפה במשך שלוש וחצי שנים נוספות, באוויר הפתוח על יד הים. בהמשך הוא הועבר מהחביות לבקבוקים.

הבורבון החדש, עם אחוז אלכוהול גבוה של 47.3%, הוא 100% Single Barrel (100% וויסקי שיושן באותה החבית), ו-100% לא מסונן.

המשקה נמכר בבקבוקי זכוכית המעוצבים בצורה יפה ומיוחדת אותם אפשר לראות בין התמונות שצילמתי בביקורי המעניין במקום.

מזקקת Thinkers הוקמה על ידי יעל קפלן ואבי אינגבר. בנט קפלן הוא המנכ״ל ,שסיפר לנו הרבה על המקום ומשקאותיו ובעזרתו אף טעמנו ב4 כוסות את המשקה רב האלכוהול מזמני התיישנות שונים.

בין לגימה ללגימה גם טעמנו ממנות שונות וטעימות שהוגשו לנו.

מיכאל גינוסר הוא סמנכ”ל התפעול שהיה בין מקבלינו ואף הסביר על המתקנים המפוזרים באולמות הייצור, רובם מיוצרים ממתכת נירוסטה.

סיפרו לנו שבהקמת המזקקה הושקעו כ- 5 מיליון דולר ובה מייצרים עוד משקאות אלכוהוליים שגם אותם טעמנו והם מפורטים בהמשך. המזקקה משלבת את ידע העבר של עולם האלכוהול, עם הידע העכשווי בכימיה, טכנולוגיה ומדע .
בבסיס המותג Thinkers ניצבים עקרונות החדשנות הטכנולוגית המאפיינים את ישראל.
מים הם גם חלק חיוני וחשוב בכל משקה אלכוהולי חריף. החברים ב Thinkers מספרים שבירושלים, בקצה המדבר הם מצאו משאב ומקור שופע עבור הרכיב החשוב הזה שהם צריכים בתהליך הזיקוק, השמים. הם יצרו דרך חדשה בתחום המשקאות החריפים באמצעות יצירת מים מהאוויר, מים  טהורים היוצרים התמזגות מושלמת למוצריהם. דבר זה גורם למזקקת THINKERS להיות בחזית הקדמית של חדשנות ושימור.
במקום נמצא ציוד מיוחד המייצר את המים מהלחות שבאוויר הירושלמי.
ומה חשים באף ומרגישים בפה כשלוגמים בורבון זה: וניל, קרמל, שוקולד מריר, פולי קפה קלויים
המחיר המומלץ לצרכן של בקבוק בורבון Dew of B’Dolah:   הוא 350 ₪

בורבון אמריקאי-ישראלי הוא רק משקה אחד היוצא מהמזקקה הירושלמית בה ביקרנו. מיוצרים בה עוד כמה סוגי חריפים:

JERUSALEM DRY GIN – 42% אלכוהול

ג׳ין קלאסי בסגנון ״לונדון דריי״ המיוצר בשיטה ייצור מודרנית, בעל טעמים אופייניים של ערער, ארומת הדרים עם אדמתיות מיוחדת הנותנת גוף ומשקל אלגנטי לג׳ין.
היצרנים מספרים שהרכיבים הבוטניים נבחרו בקפידה מתוך מטרה ברורה של יצירת ג׳ין מאוזן ומדויק.
הגין זכה במדליית הפלטינום בקטגוריות טעם המוצר ועיצוב הבקבוק לשנת 2021 בתחרות SIP awards.

-ISRAELI SUNSET  GIN 40% אלכוהול

ג׳ין בסגנון עולם חדש המיוצר מחיטת חורף אדומה רכה ומובחרת. לאחר הזיקוק הראשוני, הג׳ין עובר זיקוק נוסף יחד עם ערער, שורש אנג׳ליקה, קאסיה, זרעי כוסברה, תותים ועלי ורדים.
אדי הזיקוק עוברים בג׳ין באסקט המכיל קליפות תפוז, אשכולית אדומה, ליים ולימון. זאת על מנת להשאיר ארומת הדרים ברקע של המשקה. מתברר שארומת התותים מספקת ניחוח פרחוני עוצמתי המענג את החך.

וודקה 40/60 VODKA 40% אלכוהול

הייחודיות של וודקה זאת  מתבטאת ב-2 מרכיבים שלה: מים וחיטה. החיטה שנבחרה משמשת מאפיות עילית והיא אחראית על הטעם המתקתק של הוודקה. המים שנוצרים במזקקה, באמצעות טכנולוגיה ישראלית ייחודית, מבטיחים טעם מוקפד וחלק.
המשקה זכה בעיטור מדליית הזהב הכפולה לשנת 2021 San Francisco Spirits Competition and the SIP awards

52/48 VODKA52% אלכוהול

זוהי וודקה אשר הובאה לקצה הגבול האפשרי ומביאה עימה חלקות אהובת חושים להנאה ישירה ונקייה מכוס וודקה עם או בלי קוביית קרח.
לצד וודקה 40/60 שלנו, גם וודקה זו זכתה במדליית העיצוב המובילה לשנת 2021 בתחרות SIP awards

כל המשקאות האלכוהולים הם תחת כשרות STAR K

ב-  Thinkers יש מרכז מבקרים שבו נערכים סיורים קבוצתיים בהם רוכשים ידע על היסטוריית האלכוהול, כיצד בThinkers  מייצרים את המשקאות החריפים והייחודיים שלהם, כולל טעימה מודרכת , כמובן.

https://thinkersdistillery.com/

רחוב אגריפס 88 ירושלים.  טלפונים :  050-8092752  –  02-6205550
אל דאגה. אני לא נהגתי בדרך חזרה הבייתה מירושלים עם גוף מלא במשקאות המעניינים האלה, מרובי האלכוהול.


ישראל פרקר – www.winesisrael.com

תגובות סגורות