חדשות היום

ניקול אביב נבחרה לרשימת הנשים המובילות בפינטק באירופה לשנת 2023

ניקול אביב, ראש תחום המוצר בסטארטאפ הישראלי Shield, נבחרה לרשימת הנשים המובילות בטכנולוגיה פיננסית באירופה לשנת 2023 על ידי The Financial Technology Report. עורכי הדו”ח מציינים בנימוקי הבחירה את תרומתה של ניקול לאורך חמש השנים האחרונות בעיצוב המוצר, האסטרטגיה והחדשנות של Shield שמילאו תפקיד מרכזי בהפיכתה מסטארטאפ קטן לחברה בינלאומית שמשרתת מוסדות פיננסיים מהגדולים בעולם.

פרויקט הנשים המובילות בפינטק באירופה נעשה על רקע המהפכה שעבר התחום בשנים האחרונות מדומיננטיות גברית לשילוב משמעותי של נשים בתפקידי ניהול בכירים ומרכזיים כמנכ”ליות, מנהלות פיתוח ומוצר, כספים, שיווק ועוד. 25 הנשים שנבחרו זכו להכרה בשל יכולתן המוכחת להוביל צוותים וחברות, המומחיות העמוקה בתחום, השפעתן ותרומתן למגזר הפינטק באירופה וברחבי העולם.

חברת הפינטק Shield פיתחה פלטפורמה לאיתור מניפולציות והונאות בשוק ההון וזאת באמצעות ניטור, תיעוד וניתוח מבוסס בינה מלאכותית של אינטראקציות פנים וחוץ ארגונית של עובדים בהתאם לדרישות הרגולטוריות המחמירות העוסקות בהגנה על משקיעים, שמירה על יושרת שוק ההון ומניעת הונאות. התיעוד והניתוח כוללים הודעות דואר אלקטרוני, צ’אטים, שיחות טלפון, זום, מייקרוסופט טימס ואחרים, כדי לאפשר לחברה לגלות מבעוד מועד ניסיונות של הונאה על ידי השפעה על ניירות ערך, הרצה, סחר פנים ועוד. שילד מעסיקה 120 עובדים במטה במתחם הבורסה ברמת גן ובמשרדים בניו יורק, לונדון וליסבון.

ניקול היא המנהלת הבכירה השניה ב-Shield שזוכה השנה להכרה בינלאומית, לאחר ששלומית לבין, סמנכ”לית דאטה סיינס של החברה, קיבלה אות “חדשנית טכנולוגיות הענן”. שלומית, בעלת תואר שני במדעי המחשב ודוקטורט בפסיכולוגיה קוגנטיבית משלבת את שני התחומים בהובלת צוותי מחקר בעולמות הבינה המלאכותית, למידת מכונה ו-NLP וביישום ידע וכלים של ניתוח קוגניטיבי והתנהגותי כדי לאתר תקשורות שעלולות לפגוע במקומות העבודה.

Shield הוקמה בשנת 2018 על ידי שירן ויצמן, המשמש מנכ”ל, אופיר שבתאי, CTO, וערן נועם המשמש מנהל עסקי ראשי בחברה. הפלטפורמה של שילד מנטרת כמויות דאטה אדירות של מעל לארבע מיליון אינטראקציות שמבצעים כ-150 אלף עובדים בעשרות ארגונים ומציפה מתוכן את אלו שעלולות להיות חריגות. בשלוש שנות פעילותה הראשונות, החברה צמחה באופן אורגני ללא משקיעים, דרך מכירות והכנסות בהיקפים של עשרות מיליוני שקלים. בשנה וחצי האחרונות גייסה החברה 35 מיליון דולר בשני סבבים בהשתתפות קרנות השקעה וקבוצת הבנקאות הבינלאומית UBS, לאחר שהפכה בעצמה ללקוחה של החברה. הפלטפורמה תוכל לשמש בעתיד למגוון רחב של שימושים נוספים שישפרו את ההתנהלות הפנימית של ארגונים, כולל איתור מקרי גזענות, שפה פוגענית או הטרדות, ומיגור סביבת עבודה רעילה.


קרדיט: אריק סולטן.

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות