חדשות היום

הספרייה האקדמית של אוניברסיטת חיפה עוברת לענן

אקס-ליבריס (Ex Libris) המפתחת ומשווקת פתרונות ניהול חכמים בענן לספריות אקדמיות ולאומיות, זכתה בפרויקט טכנולוגי ראשון מסוגו בישראל, באוניברסיטת חיפה. בין לקוחות החברה הירושלמית, למעלה מ- 400 מוסדות אקדמאים ברחבי העולם, שרכשו את מערכת ה-Alma מבוססת הענן המפותחת בחברה. פרויקט זה,  יביא להחלפתה של מערכת ממוחשבת קודמת ששימשה את האוניברסיטה, במערכת  Alma שפותחה באקס ליבריס.

אקס-ליבריס תטמיע את המערכת באוניברסיטת חיפה, הידועה כ”חלוצה טכנולוגית”, ובכך מהווה את המוסד האקדמי הראשון בארץ המתאים את הספרייה שלו לצרכים הטכנולוגיים המשתנים של משתמשיו באמצעות ממשק אינטרנטי מודרני מבוסס ענן המאגד את הטיפול בכל  סוגי החומר של הספרייה, תחת פתרון ממוחשב אחד.

המערכת שתופעל דרך הסכם שירות מבוסס SaaS מאפשרת גישה חדשנית לניהול כולל של מערך הספרייה, תפשט ותייעל את כל המערכות הממוחשבות של הספרייה, כולל ניהול הרכש, ניהול הקטלוג, ניהול החומרים הדיגיטאליים ועוד. המערכת תענה על הצורך של האוניברסיטה בפתרון ממוחשב מתקדם יותר, ותאפשר מתן שירותים מתקדמים וחדשניים לציבור המשתמשים השונים של הספרייה.

פנינה ארז, מנהלת ספריית יונס וסוראיה נזריאן באוניברסיטת חיפה: “ספריית אוניברסיטת חיפהנחשבה מאז ומעולםלחלוצה בכל הנוגע לאימוצן של טכנולוגיות חדשות ומתקדמות. בהמשך להחלטתנו לאמץ את כל הפתרונות של אקס ליבריס, אנחנו גם הראשונים להכניס אלינו את Alma, מתוך ההבנה הברורה כי מערכת זו תספק לנו יתרון וחדשנות משמעותיים בניהול הספרייה”.

מתי שם-טוב מנכ”ל אקס ליבריס : “ההחלטה של אוניברסיטת חיפה להצטרף אל למעלה מ 400 מוסדות אקדמיים בכל העולם שבחרו ב Alma כמערכת דור הבא שלהם המבוססת ענן , היא עבורנו נקודת ציון חשובה ומשמעותית. אוניברסיטת חיפה הנה שותף ותיק של אקס ליבריס מזה 20 שנה, ועם פרויקט זה, אנחנו צופים כי אוניברסיטת חיפה תמקסם את יתרונותיה המשמעותיים של מערכת Alma – כמו איחוד בסיס הנתונים ויכולות ניתוח חכמות – על מנת לחזק את תפקוד הספרייה. החזון שלנו הוא לתמוך במטרות האסטרטגיות של ספריות אקדמיות ולקחת אותן קדימה. אוניברסיטת חיפה מצטרפת בזאת אל שלל מוסדות אקדמיים וגופי מחקר העושים מהלכים כאלה בדיוק”.

מערכת ניו-טק

תגובות סגורות