חדשות היום

IAGO – פלטפורמה המאפשרת לבעלי עסקים ליצור בוטים לאפליקציות צ’ט ללא כל צורך בכתיבת קוד

http://www.iago.chat/

בשנים האחרונות מאומצות אפליקציות מסרים מיידים ניידים (MIM- mobile instant messaging) כטכנולוגית תקשורת על ידי יותר ויותר אנשים. שנת 2015 הייתה שנת המפנה בכל הנוגע לאפליקציות המסרים. מספר המשתמשים החודשי בארבעת אפליקציות המסרים הגדולות בעולם עבר את מספר המשתמשים החודשי בארבעת הרשתות החברתיות הגדולות. מה שהתחיל כמרוץ אחר המשתמשים בו הובילו בבטחה הרשתות החברתיות, הצטמצם לאורך השנים לכדי פער שנסגר בעקביות עד לשנה האחרונה כאמור, בה נסגר הפער לחלוטין ואפליקציות המסרים נטלו את ההובלה. העלייה העקבית בשיעור בעלי הטלפונים החכמים בעולם, כמו גם הירידה בעלויות של חבילות התקשרות הסלולרית, צפויות לחזק את מגמת הצמיחה בשימוש באפליקציות אלו, והצפי הוא כי בשנים הקרובות יגיע מספר המשתמשים באפליקציות מסרים ל3.5 מיליארד, כמעט חצי מהאנושות.

באופן טבעי, תופעה חברתית רחבה כל כך היא בעלת השפעות על תחומים שונים מתקשורת, תרבות, חינוך, מסחר, שיווק ועד פוליטיקה. האתגר הג

רון לוינסון מייסד ומנכל

רון לוינסון מייסד ומנכל

דול מתחיל כשעסקים ובעלי עניין צריכים לתקשר באופן רציף ומיידי ב-scale  גדול עם מספר משתמשים רב. נכון להיום יש 2 דרכים להתמודד עם התופעה: האפשרות הראשונה היא להעסיק צוות גדול שזמין 24/7 ומספק מענה אנושי, והשנייה היא לבצע אוטומציה לתהליך על ידי בוטים- תוכנות מבוססות בינה מלאכותית שמדמה שיחה עם משתמש אנושי. לפתח בוט שהוא חכם ויעיל מצד אחד וגם לעשות זאת במהירות ובעלות מינימלית מצד שני זה אתגר גדול עבור עסקים שאינם טכנולוגיים, וכאן אנחנו נכנסים לתמונה.

IAGO (יאגו) היא פלטפורמה המאפשרת לבעלי עסקים ליצור בוטים לאפליקציות צ’ט ללא כל צורך בכתיבת קוד. הבוט מאפשר לבעל העסק לתקשר עם משתמשי אפליקציות צ’אט בקנה מידה גדול, באופן אוטומטי ומיידי.  כך, בעל העסק יכול לתקשר עם לקוחות בערוץ תקשורת מוביל כמו אפליקציות צ’אט, ערוץ שעד היום הוא היה מאוד מוגבל בו.

כך לדוגמא באחת הקטגוריות המובילות שלנו, ענף המלונות, יאגו מאפשר למלון לספק מענה מיידי לשאלות האורחים, לבצע צ’ק אין ולהזמין שירות חדרים בשפה חופשית דרך פייסבוק מסנג’ר. החברה הוקמה בשנת 2015. והיא מונה 4 עובדים, ועוד מספר פרילנסרים מומחים בישראל ובחו”ל.

טכנולוגיה

הטכנולוגיה כוללת פיתוח של טכנולוגיות בינה מלאכותית מתקדמת (AI- artificial intelligenceWalla bot), עיבוד שפה (NLP- natural language processing). מדובר במערכת לומדת, שככל שנעשים בה יותר אינטרקציות משתפרת ההבנה שלה ומאגר המילים שהיא מבינה גדל באופן אוטומטי. בנוסף, אנו מבצעים התאמות לממשקים שונים בכל קטגוריה שאנו עובדים איתה, כך שבעל העסק יוכל ליצור בוט רלוונטי וללא צורך בעיסוק בקוד מצדו.

התוצאה הסופית מתלבשת על אפליקציות צ’אט פופולריות דוגמאת פייסבוק מסנג’ר, כך שלמעשה המשתמש הסופי אינו צריך להוריד ולהתקין אפליקציות נוספות אלא להשתמש באפליקצית הצ’אט המועדפת עליו וכבר מותקנת אצלו במכשיר.

עלויות תפעול

  אנחנו עובדים במודל BaaS- bots as a service כך שהעלויות עבור הלקוח נמוכות משמעותית מעלות פיתוח של בוט יעודי שצריך לפתח מאפס. יש לנו חבילות על פי מספר האינטרקציות החודשי עם הבוט וכל עסק בכל גודל יכול למצוא חבילה שמתאימה לו.

היקפי שוק

עולם הצ’ט-בוטים בתהליכי צמיחה מהירים מאוד, ובשילוב מספר המשתמשים באפליקציות הצ’ט (

צוות העובדים

צוות העובדים

מעל ל-3 מיליארד בעולם), מדובר בשוק גדול מאוד. אנחנו מאמינים כי כמעט כל עסק יעזר בעתיד בצורה כזו או אחרת בבוטים לאפליקציות מסרים  (כפי שכמעט כל עסק כיום נעזר באתר אינטרנט או בדף פייסבוק).

אנחנו עובדים כעת עם מספר לקוחות בארץ ובחו”ל, כאשר לאחרונה השקנו בשיתוף עם אתר וואלה! את הבוט הראשון בישראל לאתרי התוכן.

גיוס

השלמנו גיוס ראשוני בשנה שעברה, ואנו נערכים לקראת סבב גיוס נוסף בקרוב, כך שאנחנו בהחלט פתוחים להצעות השקעה רלוונטיות.

 

תגובות סגורות