חדשות היום

פלטפורמת VxWorks 653 של ווינד ריבר היא הראשונה שהוסמכה לתקן FACE לתחומי תעופה וביטחון

ווינד ריבר הודיעה כי פלטפורמת VxWorks 653 שלה עברה את הסמכת התאימות של ה- Future Airborne Capability Environment (FACE) עבור פלטפורמות  הבטיחות.

FACE הינו ממשק תוכנה מוסדר (Middleware) המאפשר תהליך שימוש חוזר פשוט ושקוף בקוד תוכנה, ומבטל את הצורך לשנות ולתקן קוד. כך, לדוגמא, מאפשר FACE להשתמש עבור מטוס קרב בקוד שפותח עבור מערכת קשר של מסוק.

VxWorks 653 הינו מוצר מדף מסחרי(COTS)  הראשון שמשיג ציון דרך משמעותי שכזה בהסמכת FACE, וכעת ניתן להטמיע אותו במהירות עם רכיבי תוכנה  אחרים שעברו אימות תאימות FACE.

ממשק FACE הינו סטנדרט תוכנה ואסטרטגיה עסקית משותף לממשלת ארה”ב ולתעשייה, עבור רכישה של מערכות תוכנה זמינות המקדמות חדשנות ואינטגרציה מהירה של יכולות מתניידות במגוון תוכניות הגנה גלובליות.

תאגיד FACE, המנוהל על ידי ה- Open Group, יצר מערך של מסמכים עסקיים וטכניים ליצירת הבסיס של מפרט גלובלי זה, הנתמך על ידי יותר מ- 90 ארגונים חברים מהממשלה והתעשייה, ולמעלה מ- 1,000 חברים עצמאיים. ווינד ריבר עבדה עם TES-SAVI – רשות ההסמכה של FACE, כדי להשלים בחינת תאימות הסמכת  FACEקפדנית זאת, והוכרזה על ידי Open Group בחודש מרץ 2017.

“כחברה מייסדת של איגוד FACE, אנו גאים בעבודה שצוות ווינד ריבר וחבריFACE  ביצעו. ההשלמה המוצלחת של הסמכת FACE פותחת עידן חדש של אינטגרציה ופריסה מהירה של תוכנות אוויוניקה גלובליות. הסמכת FACE זו מורידה באופן ישיר סיכונים מתוכניות לבניית הדור הבא של מערכות אוויוניקה משולבות מודולריות”, אמר צ’יפ דאונינג, מנהל פיתוח עסקי בכיר לתחומי תעופה וביטחון בווינד ריבר.

VxWorks 653 של ווינד ריבר היא מערכת הפעלה המשמשת לפיתוח אפליקציות אוויוניקה משולבות ומודולריות (IMA) ברמת בטיחות קריטיות שונות.

פתרון קונסולידציית פלטפורמות אוויוניקה זה המוביל בתעשייה, נמצא עתה בשימוש ביותר מ- 400 תוכניות, על ידי יותר מ- 200 לקוחות ו- 80 מטוסים, ונתמך על ידי 24 שותפים. VxWorks 653 היא טכנולוגיה מרכזית במגוון רחב של תוכניות תעופה מסחרית, חלל, בטיחות, מטוסים אוטונומיים, ותוכניות של משימות קריטיות, הקיימות ברחבי העולם. אלה כוללות מטוסים מסחריים וצבאיים כגון איירבוס A400M, בואינג 787 Dreamliner, ותוכנית הדיגיטציה של תא הטייס ב- Black Hawk UH-60V של נורת’רופ גרומן.

VxWorks 653 נתמכת על ידי הסטנדרטים הגבוהים ביותר להבטחת רמת תכנון ובטיחות על ידי רשויות התעופה השונות.  VxWorks 653 זכתה לאחרונה בציונים לשבח גבוהים ביותר בתחרות פרסי החדשנות בטכנולוגיה והאלקטרוניקה לצבא, תעופה וחלל בארה”ב.

תגובות סגורות