חדשות היום

קבוצת מר דיווחה על פרויקטי תקשורת ובטחון בהיקף של 47 מיליון שקל מתחילת החודש

קבוצת מר זכתה בפרויקט נוסף במרכז הסחר העולמי בעיר ניו-יורק: החברה תקים רשת תקשורת לכוחות בטחון, חירום והצלה במגדל 3WTC שבמרכז הסחר העולמי בהיקף של כ-30 מיליון שקל

ירון לבנת מנכ”ל חטיבת הבטחון והטכנולוגיות, קבוצת מר: “מאז אירועי 9/11 מכתיבה העיר ניו יורק תקנים המחייבים מבני ציבור ומגדלים רבי-קומות לתמוך בתקשורת כוחות חירום, ביטחון והצלה. בפרויקט מגדל ‘מרכז הסחר העולמי 3’ נפרוס רשת אלחוטית מתקדמת שתענה על צרכי השגרה והחירום, ותאפשר תקשורת רציפה ונטולת הפרעות גם בתנאי קיצון”

במסגרת  הפרויקט, שיחל באפריל 2017 וצפוי להימשך כשנה, אחראית קבוצת מר לתכנון, פריסה והטמעת רשת תקשורת במגדל, המתנשא לגובה של כ-80 קומות אשר מיועדות בעיקר לשטחי משרדים ומסחר. רשת התקשורת מבוססת על גלי רדיו ומיועדת לתמיכה במגוון תדרי התקשורת של כוחות החירום, הבטחון וההצלה המכונים ‘מגיבים ראשונים’ (First responders). כמו כן, הציוד המרכיב את המערכת מאופיין ברמת שרידות גבוהה המאפשרת תפקוד רציף גם במקרה של פגיעה ברכיביה.

פרויקט WTC3 הוא העשירי במספר של קבוצת מר בעיר ניו יורק, והרביעי במספר של הקבוצה במתחם הסחר העולמי, שנבנה לאחר קריסת מגדלי התאומים באירועי 9/11. בשנת 2012 רישתה לראשונה קבוצת מר את 1WTC, המגדל הגדול והמרכזי במתחם ‘מרכז הסחר העולמי’, המתנשא לגובה של 104 קומות. בעקבות הצלחת הפרויקט במגדל 1 התקינה מר מערכת דומה גם בקניון של המתחם וכיום מפתחת מערכת במבנה נוסף.

מטרת פרויקטי התקשורת במתחם WTC שמבצעת הקבוצה היא להבטיח קליטה ושידור ברמה הגבוהה ביותר בזמן אמת ובשעת חירום בין אנשי כוחות ‘המגיבים הראשונים’, ובעיקר לכוחות כיבוי אש, משטרה על שלל מגנוניה, ושירותי רפואת חירום המקשרים את כלל הכוחות הפזורים בתוך המגדלים ומחוצה להם. המערכת מאפשרת לייצר תקשורת נטולת הפרעות וניתוקים מצד אחד בין אנשי הכוחות הנמצאים בקומות השונות במגדל, ומצד שני תומכת בתדרי תקשורת המחברים בין כל הכוחות.

ירון לבנת מנכ”ל חטיבת הבטחון והטכנולוגיות, קבוצת מר: “בשנים האחרונות ביצענו עשרה פרוייקטי רשתות תקשורת חכמות במתחמי יוקרה ברחבי ניו-יורק, ו-3WTC הוא הפרויקט הרביעי שאנו מבצעים במתחם ‘מרכז הסחר העולמי’. מאז אירועי 9/11 מכתיבה העיר ניו יורק תקנים המחייבים מבני ציבור ומגדלים רבי-קומות לתמוך בתקשורת כוחות חירום, ביטחון והצלה הנקראים ‘מגיבים ראשונים’. בפרויקט מגדל ‘מרכז הסחר העולמי 3’ נפרוס רשת אלחוטית מתקדמת שתענה על צרכי השגרה והחירום, ותאפשר תקשורת רציפה ונטולת הפרעות גם בתנאי קיצון – ללא צורך מצד כוחות החירום בביצוע שינוי של תצורת העבודה הרגילה או בהחלפת ציוד תקשורת בזמן חירום. זכייה יוקרתית זו מגיעה הודות לטכנולוגיה החדשנית ויכולות הביצוע הגבוהות שהצגנו, וממצבת את הקבוצה כמובילה בתחומה בשוק האמריקאי.”

קבוצת מר זכתה בפרויקט להקמת מערך ניידות תצפית עבור כוחות ביטחון ושת”פ באירופה בהיקף של כ-17 מיליון שקל  במסגרת הפרויקט תספק קבוצת מר 16 ניידות תצפית מתקדמות.

ניר למפרט, מנכ”ל קבוצת מר: “קיים פוטנציאל להרחבת מכירות המערכת וכן לתוספת של יכולות נוספות לשדרוג המערכות הקיימות.”

במסגרת הפרויקט תספק קבוצת מר ניידות תצפית המקושרות בתקשורת לוויינית למרכז בקרה אזורי. ניידות התצפית, המסיירות בתיאום מודיעיני ובהתאם לצרכים מבצעיים של זיהוי פעילות ביטחונית ביום ובלילה ובאזורים גיאוגרפיים שונים, יסופקו החל מיולי 2017 ויהיו מבצעיים באופן מיידי. לרכבים אספקת אנרגיה עצמאית שתאפשר את פעילותם הרציפה 24 שעות 7 ימים בשבוע. ביצוע הפרויקט כפוף לקבלת רישיון ייצוא מאת אגף הפיקוח על הייצוא הביטחוני במשרד הביטחון (אפ”י).

ניר למפרט מנכ”ל קבוצת מר: “אנו שמחים על הזכייה בפרויקט ייחודי וחשוב זה, המעיד על יכולותיה של קבוצת מר לשלב את נסיונה רב השנים בתחומי פעילות מגוונים, על מנת לספק פתרונות הגנה ואבטחה מורכבים ומקיפים בהתאמה לצרכי הלקוח. הזכייה התאפשרה לאור הצלחותינו בעבר בתכנון פרויקטים ובשילובן החלק של מספר מערכות טכנולוגיות, כמו גם בתכנון וזיווד פלטפורמות ניידות ואינטגרציה עם מרכז בקרה אחוד. אנו מאמינים כי קיים פוטנציאל להרחבת מכירות המשך הן של המערכת הזו, והן תוספת של יכולות נוספות במערכות הקיימות.”

בתמונה: ניר למפרט, מנכ”ל קבוצת מר.

תגובות סגורות