חדשות היום

טאואר-ג’אז ו-TACOMA מודיעות כי טאואר-ג’אז קיבלה מקדמה בסך 18 מיליון דולר במסגרת הסכם להקמת מפעל ייצור חדש בסין

חברת טאואר-ג’אז הודיעו היום (ב’), במשותף עם החברות הסיניותTacoma Technology Ltd ו- Tacoma (Nanjing) Semiconductor Technology כי טאואר-ג’אז קיבלה היום תשלום ראשון בסך של 18 מיליון דולר כאבן דרך הראשונה מתוך הסכם המסגרת שנחתם עם חברת Tacoma Technology Limited. במסגרת זו סוכם על הקמתו של מפעל ייצור 8 אינץ’ חדש באזור התעשייה נאנג’ינג בסין שימומן במלואו על ידי החברות מקבוצת Tacoma, חברת CREDITO CAPITAL ו-Nanjing Economic and Technology Development Zone וכן משקיעים נוספים מסין . בהתאם למתווה ההסכם, טאואר-ג’אז תספק את מומחיותה הטכנולוגית וכן ייעוץ והטמעה של תהליכי הייצור אשר בעבורם תקבל תשלומים נוספים לאורך השנים הקרובות בהתאם למתווה אשר יקבע בהסכם הסופי.

כחלק מההסכם, מתחילת הייצור במפעל החדש תהיה טאואר-ג’אז זכאית ל- 50% מקיבולת הייצור המתוכנן ל-40,000 פרוסות בחודש בו תוכל להשתמש על פי שיקול דעתה, לטובת לקוחותיה. צעד זה יאפשר הגדלה של כושר הייצור של החברה כמו גם גמישות רבה במתן מענה לצרכים הגלובליים הגדלים של החברה.

Tacoma Technology תהיה האחראית לממן את כל פעילות ההקמה, כולל עלויות ההנדסה והבינוי וכן את תהליך הרצת המפעל, במימון של CREDITO CAPITAL וזאת תוך סיוע וקבלת מימון מ-Nanjing Economic and Technology Development Zone וכן ממשקיעים סיניים פוטנציאליים נוספים. טאואר-ג’אז לא תשתתף בעלות ההקמה ו/ או המימון.

“הסכם מסגרת זה עם Tacoma Technology מהווה חלק מהאסטרטגיה העסקית של החברה להתמקד בשווקים צומחים כגון סין, תוך הרחבת כושר הייצור העולמי שלה. שוק החברות ללא יכולת ייצור עצמאית (fabless) צמח מאוד בשנים האחרונות. מפעל ייצור 8 אינץ’ חדש בסין הוא טביעת רגל אסטרטגית לחברה תוך הגדלת כושר הייצור הגלובלי שלה ותמיכה בלקוחות מסין הכוללת אופטימיזציה של איכות מוצריהם וזמני הייצור שלהם,” אמר דר’ יצחק אדרעי, נשיא טאואר-ג’אז.

מנכ”ל טאואר-ג’אז, מר ראסל אלוואנגר, הוסיף: “אנו נמצאים בחיפוש מתמיד אחר מימוש הזדמנויות עסקיות, בעולם בכלל ובסין בפרט, ומשוכנעים כי ההסכם עם Tacoma מהווה התאמה מצוינת לאסטרטגיה העסקית והתפעולית של טאואר-ג’אז בהיותו אבן דרך לשיתוף פעולה אסטרטגי לטווח הארוך. התמקדותה של הממשלה הסינית בהגדלה ובביסוס של יכולות ייצור מקומיות בתחום הסמיקונדקטור פותחת דלת להזדמנויות רבות עבור טאואר-ג’אז כיצרנית השבבים המובילה בעולם בטכנולוגיות אנלוגיות והיא מאפשרת להרחיב את הפריסה הגיאוגרפית שלנו. בנוסף, שיתוף פעולה זה מספק לנו פלטפורמה להמשיך ולספק  את צרכי קהל הלקוחות הגדל שלנו באמצעות הרחבת כושר הייצור וביסוס מעמדנו כשחקן פעיל ומרכזי בשוק הצומח של סין”.

יו”ר Tacoma, מר ג’וזף לי, ציין: “בתרבות של שני התאגידים – Tacoma וטאואר-ג’אז מוטמעים היטב הערכים של לעבוד “חכם” ועם “תשוקה”. אנשינו מחויבים לתרום לשותפינו העסקיים, לשוק הסמיקונדקטור ולחברה, וזאת תוך השקעת המאמץ הרב ביותר וביושרה המקסימלית. TACOMA תממן את הפרויקט כולו בעזרת השקעות של CREDITO CAPITAL ובתמיכת משקיעים נוספים. ביחד, מיזם זה יהפוך לשחקן מרכזי באסיה ויעלה את הסטנדרטים של תעשיית הסמיקונדקטור למדרגה הבאה”.

טקס החתימה נערך ב-Nanjing, סין, בהשתתפותם של מר אמיר אלשטיין, יו”ר טאואר-ג’אז, מר יצחק אדרעי, נשיא החברה, מר ארז אימברמן, סגן הנשיא בתחום הפיתוח העסקי ומר מתן וילנאי, שגריר ישראל בסין לשעבר.

בתמונה: טקס החתימה, מר ג’וזף לי ומנכ”ל טאואר מר ראסל אלוואנגר, ובכירים נוספים ביניהם אלו המצוינים מעלה.    

 

תגובות סגורות