חדשות היום

Foretellix הישראלית מגייסת 15 עובדים

היזמים שהנפיקו את וריסיטי ומכרו אותה ב-315 מליון $ הקימו סטארטאפ שיסייע להעלות את המכוניות האוטונומיות על הכבישים. עד כה גויסו מיליון וחצי דולר בהשקעת סיד מאנג’לים בכירים בהם: זוהר זיסאפל, בני שניידר וגיל אגמון

הסטארטאפ הישראלי Foretellix, המספק פתרונות מתקדמים לבדיקת מכלול המערכות החכמות של המכוניות האוטונומיות, השלים גיוס ראשוני של 1.5 מליון $ ומגייס 15 עובדים למשרדיו בתל-אביב.

Foretellix נוסדה על ידי יואב הולנדר, זיו בנימיני וגיל אמיד, שלושתם מומחים בעלי שם בתעשיה, עם נסיון עשיר בעולם היזמות והניהול. החברה מציעה גישה חדשה ושונה כדי לפתור את האתגר הגדול ביותר של תעשיית הרכב האוטונומי כיום – הבטיחות של כלי רכב ללא נהג. כחלק מהפתרון החברה מפתחת שפה שתוכל לשמש כסטנדרט לתיאור תרחישים של רכב אוטונומי. השפה אמורה להיות פתוחה, כך שכולם יוכלו להשתמש בה לבדיקת הרכבים עוד לפני שיעלו על הכביש. הפתרון יעבוד עם כל פלטפורמות הבדיקה הקיימות, ובכללן סימולציות, Test tracks ושאר שיטות הבדיקה הקיימות בשוק.

בין המשקיעים וחברי ה-Advisory Board של החברה: זוהר זיסאפל, גיל אגמון (בעלים ומנכ”ל דלק רכב, שגם השקיע במובילאיי), בני שניידר (יזם סדרתי וסמנכ”ל באורקל לאחר שמכר את Ravello), עמירם יהודאי (לשעבר דיקן הפקולטה למדעי המחשב באוניברסיטת ת”א), משה גבריאלוב (לשעבר מנכ”ל Xilinix שהוביל אותה להכנסות של 2.5 מיליארד $, ומנכ”ל וריסיטי), וקרן Nextgear, העובדת בשיתוף עםDrive TLV.

צוות המייסדים:

יואב הולנדר – מייסד ו-CTO. הקים את הסטארטאפ וריסיטי, שהונפק בהצלחה בנאסד”ק ונמכר ל-קיידנס האמריקאית ב – 315 מליון $. כמומחה שנחשב ל”גורו” עולמי בתחום הורפיקציה (אימות), הוא חוקר ועוסק כבר מספר שנים בנושא של מערכות רובוטיות, ובשמן המקצועי: מערכות אוטונומיות תבוניות. בשנים האחרונות מתמקד בנושא רכב אוטונומי.

זיו בנימיני – מייסד שותף ומנכ”ל. מומחה עולמי בוריפיקציה, בעבודתו באינטל, המציא את שיטת הוריפיקציה coverage driven, אח”כ שימש כסמנכ”ל פיתוח בחברת וריסיטי ועד לאחרונה שימש כסמנכ”ל בחברת קיידנס.

גיל אמיד – מייסד שותף, סמנכ”ל תפעול ופיתוח עסקי. עד לאחרונה, שימש כסגן נשיא באינטל.  הוביל פיתוחי תוכנה וטכנולוגיה בתחומים של Design, וריפיקציה של חומרה ו- SOC (System on a Chip).

כיום בעולם רגולטורים וספקים כאחד במדינות רבות בעולם מנסים להבין איך מפקחים על רכבים אוטונומיים, ואיך להחליט מתי רכב כזה מוכן לעלות על הכביש. אחת הבעיות היא מחסור בסטנדרטים לבדיקת רכבים כאלה. השפה שמפתחת Foretellix תוכל לשמש כסטנדרט לתיאור תרחישים של רכב אוטונומי, כמו למשל התרחיש של התאונה האחרונה של רכב UBER.

בין העובדים שמחפשת החברה: מהנדסי תוכנה מצטיינים, ראש צוות R&D וארכיטקט עם ידע בתחום רכבים אוטונומיים. כל אלה, בדגש על מועמדים מולטי-דיסציפלינריים, אנשים שמורכבות מלהיבה אותם ורוצים להטביע את חותמם בשוק המרתק של רכב אוטונומי ותחבורת העתיד.

זיו בנימיני מייסד שותף ומנכ”לForetellix : “תעשיית הרכב האוטונומי נמצאת כיום בנקודה קריטית, בה הטכנולוגיה כבר מאוד מתקדמת אך יש עוד כברת דרך עד ליישום בכבישים, בשל החסם המוצדק של חשש מתאונות. האתגר הגדול של התעשייה כעת הוא לא  עוד חיישן או מצלמה טובים יותר, אלא הצלחת המכונית האוטונומית בהתמודדות עם סיטואציות שהמתכננים לא חשבו עליהן. לכן, בכוונתנו, בין היתר, לפתח ספריית תרחישים לוריפיקציה ברכבים אוטונומיים.”

שוק הרכב האוטונומי וכל הקשור אליו צפוי לגלגל עד שנת 2050 7 טריליון $, כלומר 220 מיליארד $ לשנה. ההשקעות בסטארטאפים בתחום הרכב האוטונומי יותר מהכפילו את עצמם בשנת 2017, כשישראל שנייה רק לארה”ב בכמות הסטארטאפים בתחום.

בתמונה: המייסדים

קרדיט: דרור סיתהכל.

תגובות סגורות