חדשות היום

שוק הרכיבים מבט על

שוק הרכיבים

שוק הרכיבים

שוק הרכיבים 2010 מאד מעניין, מאתגר ובלתי צפוי.
לאחר סקר רחב ביותר שערכנו בן מנהלי רכש, מפיצים גלובליים, יצרני רכיבים, סוכנים ומפיצים שונים, מערכת “ניו-טק מגזין” מעריכה ששוק הרכיבים האקטיביים בישראל ב2010 יעמוד על כמיליארד דולר, קצת יותר מאשר בשנת 2008 שהיתה שנה טובה מאד לתעשיית האלקטרוניקה (למעט שער הדולר הנמוך) כאשר השוק העולמי של רכיבים אקטיביים יגיע להערכתנו לכ250 מילארד דולר. שנת 2010 נהנת, כרגע, מגידול דרמטי בביקוש לרכיבים שהחל ברבעון האחרון של 2009. הביקוש כל כך גדול, בכל העולם, שאנו עדים למחסורים במשפחות מוצרים רבות, אקטיביים ופסיביים, דבר הגורם להתארכות זמני האספקה לתקופות של חצי שנה ואף יותר ובלא מעט מקרים אף לאלוקציות. מערכת “ניו-טק מגזין” כמו כמעט כל המרואיינים חוששים שהביקוש הגדול בארץ לא נובע רק מגידול בפעילות וכניסת פרויקטים וטכנולוגיות חדשות לשוק אלא שבחלקו נובע מהצטיידות כפולה (דאבל בוקינג) של הלקוחות. כמובן שזה מסוכן מאד ונקווה שלא נצטרך לחוות שוב את משבר 2001. התקופה היא תקופה מצויינת לשוק האפור שהוא גמיש יותר ותמורת תשלום אף גבוה יותר מסוגל לקצר זמני אספקה.
אבל כאן אנחנו מזהירים מפריחה של רכיבים מזוייפים – ראו הוזהרתם.
גם השנה מוכח שחברות שהיו מסוגלות להכין תחזיות טובות יותר למפיצים, סוכנים או ליצרני הרכיבים עוברים את התקופה הקשה בצורה קלה יותר.
כדאי להתאמץ ולתת תחזיות ולהיכנס להסכמים ארוכי טווח עם גורמי ההפצה.
כנראה שתחזיות יהיה שם המשחק בתקופה הקרובה. מניתוח השיחות הרבות שקיימנו – קשה להעריך מתי יתחילו זמני האספקה להתקצר – אבל יש סיכוי סביר שברבעון האחרון של 2010 הלחץ יתחיל להשתחרר.
להלן דברי חלק מה”שחקנים” בשוק הרכיבים בישראל:

משה זכריה, פלקסטרוניקס

החצי הראשון של שנת 2010 ברחבי העולם לכלל היצרנים נחשב לטוב, היה גידול גם בחצאי המוליכים וגם ברכיבים הפסיביים. הגידול הגדול בעולם נבע מתחום ה-PC ולדוגמא משפחות ה-DRAM נמצאים באלוקציות וזה כמובן דבר המעלה את המחירים. רכיבים נוספים שלא ניתן להשיג גם כן הם רכיבי FLASH  ההולכים לתחום המובייל והקושי נובע בגלל ביקוש מוגדל. אני מעריך שבעולם יגיעו השנה מכירות של רכיבי סמיקונדוקטור ל240-250 מיליארד דולר. ובארץ נגיע למכירות של  עד מיליארד דולר.
כרגע בארץ זמן האספקה מושפע ממה שקורה בעולם, ישנו מחסור וקושי להשיג רכיבים, חלק ממשפחות רכיבים נמצאים באלקוציות. שחושבים על כך שנת 2009 לא הייתה נוראית כפי שצפינו בתחילתה, וזאת מפני שהחצי השני של 2009 תיקן ובגדול את החצי הראשון. בסופו של דבר בארץ הייתה ירידה סך הכל של 10%-15% ובעולם הירידה הסתכמה ב- 9.5%.
לגבי שנת 2010 – הרבעון הראשון עבר בסדר גמור למרות שבדרך כלל הרבעונים הראשונים נחשבים לחלשים יחסית לשאר הרבעונים בשנה. דווקא ברבעון השני אנו חשים האטה מכיוון שלא ניתן להשיג רכיבים ומכיוון שאנו בשוק של תשתיות והשוק הזה גדל פחות ממה שציפינו.

שמואל ברקן, פריסקייל

התחזית שלנו לשישה חודשים הקרובים היא עליה בכל התחומים אבל זה די תלוי ביכולת היצרנים לספק את הרכיבים.
בסוף שנת 2009 החלה התאוששות בחברת פריסקייל אבל אם נסכם את שנת 2009 בכללותה הייתי אומר שהיא הייתה שנה גרועה מבחינתנו. דווקא 2010 היא שנה טובה ואף מצוינת. אנו מבחינים בגידול בסדר גודל של 50% – התאוששות דרמטית. אני יכול לומר בבטחה שהיום שם המשחק הוא זמני אספקה, במידה ויכולנו לספק את הביקושים הגידול היה גדל עוד יותר.
אנו מרגישים שהכל גדל. המדקום, התחום התעשייתי, הבטחוני. אבל במקביל זמני האספקות התארכו מאוד – עד כדי 26 שבועות בכל התחומים. בעולם תחום הרכב גדל מאוד ולוקח הרבה מהקפסיטי כי אלו רכיבים סטנדרטיים. גם ברכיבים לא סטנדרטיים ישנה בעיה בגלל חוסר אמצעי ייצור. בכל העולם הביקוש גדל ואנחנו, פריסקייל, יחסית מול המתחרים מדורגים  כ“בסדר”.
כחברה לקחנו החלטה אסטרטגית להשקיע מאות מיליוני דולרים, עיקר ההשקעה שלנו היא בצב”ד (טסטרים). הרבה יצרניות רכיבים מזמינות גם טסטרים ולכן גם זמני האספקה של הטסטרים מתארך.

מסביבות אוקטובר 2009 הביקושים לרכיבים לא מפסיקים לעלות, זמני האספקה מתארכים והמחירים עולים, בייחוד במשפחות מסוימות של רכיבים אקטיביים – אנלוגיים, אין גמישות מצד יצרני הרכיבים.
בקבלי טנטלום המחירים עולים וזמני האספקה מגיעים עד לעשרות שבועות. אין נאמנות של ספקים ולקוחות. במידה ומעלים את המחיר יש עדיין סיכוי לקצר את זמני האספקה.
גם ברשתות נגדים זמני האספקה התארכו לעשרות שבועות. הבעיה העיקרית נובעת מכך שהיצרנים לא מגדילים בינתיים את קווי הייצור והיצרנים מנצלים אותם כבר במקסימום אבל עדיין אין השקעות בקפסיטי חדש. עיקר הביקושים היום בעולם לא נובע ממוצרים אלקטרוניים חדשים אלא בעיקר ממפיצים ולקוחות גדולים המשלימים מלאים. ישנו גידול בביקוש באחוזים נכבדים וקשה לצפות מתי נצא מהלחץ של האספקות. התחום הצבאי הינו השוק היציב ביותר שאמנם בעליה מתמדת אבל באחוזים בודדים. אנחנו נתקלים יותר ויותר במצב בו הלקוחות מעריכים חד צדדית את תנאי התשלום.

צבי ברק, פיוטשר

הבעיה המרכזית בשנת 2010 היא התארכות זמני האספקה ועליה במחירים. פיוטשר ידעה להיערך במלאים לקראת התקופה הזאת ועם הכוח של החברה אנחנו מצליחים בחלק נכבד מהמקרים לעמוד בזמני אספקה סבירים.  אנו רואים כבר בעולם מגמה של יצרניות להגדיל את קווי היצור וחברות מכריזות על הגדלת כושר הייצור מה שסביר להניח שיתבטא בסוף שני הרבעונים האחרונים של 2010. הגידול שלנו השנה הוא בכ25%, הסיבות לגידול הן הקטנת המלאים למינימום בשנת 2009 וכשהביקוש עולה אנו עושים מאמץ להגדיל את המלאים וייתכן שחלק מהעניין זה הזמנות כפולות.
חלק מהסגמנט שמגדיל את הביקוש בארץ זה כל נושא האנרגיה  הסולארית וכתוצאה מכך פיטושר הקימה מחלקה מיוחדת FES – FUTURE ENERGY SOULUTIONS.

אושר אלרון, DATA JCE

מה שמאפיין את השוק ב2010 בניגוד ל2008- ו2009 זה הביקושים הגדולים לזיכרונות.
המחיר של הזיכרונות קפץ ממחיר של 0.8$ ל-1 ג’יגה ל3$ ברבעון הראשון ב2010.
כרגע שוק הזיכרונות מתאפיין באלוקציות חזקות ועליות מחירים כאשר אמצעי הייצור נמצאים בקפיסיטי מלא, סמסונג משקיעה כרגע מיליארדי דולרים בהגדלתו.
שוק הPC הוא הזרז העיקרי לגידול בזיכרונות. הפלאשים מצויים בכל המערכות החדשות של האייפונים והאייפודים  – וזה גורם לביקוש העיקרי. השוק החופשי והשוק האפור מצליח בתקופה הזאת להתמודד טוב יותר עם בעיית האספקות, כמובן בתוספת תשלום. התחזית שלי היא שכנראה שהלחץ ימשך עד סוף 2011.

שמחה פרימר, ניסקו פרוייקטים

ישנן הרבה מאוד בעיות אספקה וישנם מספר פריטים שכבר באלוקציה. יצרניות הרכיבים לא רואות שינוי במגמה הזו לפני סוף השנה. גם אם משקיעים בקפיסטי, זמן ההשקעה הוא ארוך. התחזית שלי לשנת 2010 היא שתהיה שנה יותר טובה משנת 2009.הבעיה הגדולה היא חוסר היכולת לספק את ההזמנות וזה מונע את הגדלת המכירות.  לגבי שנת  2011 קשה לדעת מפני שיש עדיין חוסר ודאות רחבה.
ברכיבים הפסיביים זמני האספקה 20-25 שבועות. אני מרגיש שהלקוחות יותר ערניים היום למצב ונערכים להזמנות לטווחים ארוכים. מי שעובד איתנו בהסכמי VMI או בהסכמים ארוכי טווח לא נפגע. אנחנו שומרים ללקוח מלאי זמין בכל רגע.

אמנון דולב, אמירוניק

תחילת שנת 2010 הייתה טובה מאוד, ברבעון השני של השנה החלה האטה מסוימת שכנראה תמשך עד ספטמבר. על סמך התחלות פרויקטים שמטופלים היום אנו חוזים שבאוקטובר תחול עליה והתאוששות של השוק. בתחום הצבאי הפעילות נמשכת ואף מתגברת. תחום התקשורת חטף מכה חזקה בגלל המעבר לייצור למזרח הרחוק ובגלל הקשיים של חברות התקשורת בהתמודדות עם המצב הכלכלי. בתחום הרפואי הפעילות היא די סבירה ומאופיינת בהרבה חברות סטארטאפ שנראה את הבשלתן רק ב2011 והלאה. בתחום הצב”ד הצבאי והאזרחי ישנה פעילות יפה שתתגבר עד סוף השנה. בתחום הפעילות שלנו אין בעיות משמעותיות של התארכות זמני האספקה.

עופר דיאמנט, סמטק ישראל

שנת 2010 היא שנה מעולה. כרגע בסמטק ישנו גידול של 15% לעומת 2008 שנחשבה שנה מצוינת.
העליה בביקושים נובעת בגלל הבשלה של פרויקטים שתוכננו ב2009 ובגלל שמועדי האספקה של סמטק מצוינים. לסמטק יש את זמני האספקה הטובים בתעשייה. בתקופה הנוכחית אנו מספקים הזמנות בן שבועיים לחמישה שבועות. אין ספק שזמני האספקה הקצרים גורמים למצב שלקוחות שעבדו עם יצרני מחברים אחרים מעבירים את ההזמנות לסמטק. סמטק פותחת תוך מספר חודשים מפעל בפנמה אחרי שלא מזמן נפתח מפעל בקוסטה ריקה וכמו כן יפתח בקרוב מפעל נוסף בסין.

אורן בר-און, NXP

המחצית הראשונה של שנת 2010 מתבטאת בגידול של כ30% לעומת אשתקד. במחצית השניה של 2010 אנו צופים גידול של 10% לעומת אשתקד.
הטרנד העיקרי שאנו רואים בשוק הוא שפשוט אין מלאים. זמני האספקה מתארכים והשאלה העיקרית – האם הגידול הוא כתוצאה מטכנולוגיות חדשות או שזה מילוי המלאים שהתרוקנו לחלוטין. בNXP מתמודדים טוב יותר עם בעיות אספקה היות והחברה החלה בהשקעות הוניות מוקדם.

עמיר שור, נט איי

נראה שבשנת 2010 השוק גדל. ישנה כניסה של פרויקטים חדשים וכניסה למוצרים חדשים ואנחנו מזהים הרבה התחלות חדשות. נט איי כחברה שנרכשה ע”י TTI מתרכזת במחברים, רכיבים פסיביים ואלקטרו מכניים. מאחר ו-TTI מבוססת על מלאים גדולים אין השפעה גדולה על זמני האספקה כי החברה מצליחה לעמוד ברמת הביקושים בארץ. בגלל המצב בשוק יש לנו הגבלה בשימוש במלאי של החברה אבל זה פחות משפיע על השוק הישראלי.
התקופה הנוכחית מתבטאת בגידול דרמטי של חברות המפיצים בעזרת קטלוגים (פרנל. RS. דיגיקי ומאוזר) בשוק הטלקום בארץ ישנם השנה הרבה פרויקטים חדשים וגם בתחום הצבאי אנחנו מזהים פרויקטים ועליה מתמדת.

שמיל פורמן, און סמיקונדקטור

השוק ברמה העולמית לא מפסיק להפתיע. הסיבות לכך הן שבתחילת השנה היה גידול נורמלי של כלל התעשיות אבל בגלל הכאוס של 2009 הלקוחות הגדילו את המלאים וכרגע לפי מה שאנחנו רואים זה לא יירגע לפחות עד הרבעון הראשון של 2011. במקביל ישנו חשש שיכולה לבוא נפילה בבת אחת, גם כתוצאה מהזכרון של המשבר בשנת 2001 וגם כתוצאה מכך שהחברות עושות דאבל בוקינג.
אנחנו מגלים שהרבה לקוחות ישראלים שמייצרים בחו”ל פונים אלינו לעזור באספקת הרכיבים מהארץ לשם. לקוחות מתחילים לחפש ספקי משנה וזה לא דבר טוב במיוחד. ON עברה כבר את יכולות הייצור של לפני המשבר אבל זה עדיין לא מספיק.
בכל רבעון ישנה עלייה של ייצור בחברה יותר מכל הרבעונים הקודמים. אם היינו יכולים ברבעון השני של 2010 לספק את כל הדרישות של ההזמנות מחזור החברה היה מוכפל.
התחזית שלי היא שהשוק ימשיך להתפתח בתחום המדיקל התעשייתי והצבאי.

יוסי בן דוד, אלווריון

שנת 2010 קשורה באופן ישיר למה שקרה אשתקד. במהלך 2009 חל המשבר הפיננסי העולמי שגרם קשיים לכולם, הן ללקוחות והן לספקים. המשמעות הגדולה ביותר של המשבר מבחינת לקוחות ומבחינת חברות גדולות כמונו היא הפסקת המימון מהבנקים. המודל הפיננסי קרס. וכתוצאה מכך נבעה נפילה מאוד רצינית מבחינה עסקית. הפעילויות של החברות נפלו ב25-50 אחוזים. ואנו למדנו שבשביל להצטייד בחומרי גלם עבור הזמנות עתידיות חברות החומרה זקוקות למינימום הכנה של חמישה חודשים ושאנחנו חייבים להחזיק מלאי זמין בשביל שנוכל להיכנס בכל רגע נתון לייצור מיידי. כשנכנסו לשנת 2009 היה לנו במלאי מספיק רכיבים לכל השנה (כתוצאה מירידה דרמטית בביקושים למוצרים מוגמרים) ולכן הייתה נפילה מאוד גדולה בהזמנת רכש רכיבים באותה שנה. הכניסה והיציאה לסבבים וירידות של תעשיית האלקטרוניקה בעולם היא הרבה יותר קצרה עכשיו. פעם מחזור כזה היה קורה פעם ב 7-8 שנים, היום כל שנתיים – שלוש. חברות הרכיבים הקטינו מייד את הקפסיטי שלהם ובכך הן הקטינו הוצאות ובנוסף הן שינו את מדיניות הייצור למלאי.
בשנת 2010 לאחר שנת משבר, השוק מתחיל להתעורר והלקוחות מתחילים להזמין וכל החברות חייבות להגדיל את המלאים. היות והתופעה היא כלל עולמית נוצר מחסור. היצרניות לא מסוגלות לעמוד בביקוש ולכן זמני האספקה מתארכים גם לשישה חודשים ואני כבר שומע על זמני אספקה של  קבלי טנטליום שמגיעים לשמונה חודשים.
מבחינה עסקית החברות לא ששות להגדיל את הקפסיטי. כל השקעה במפעל לייצור רכיבים נאמדת בהשקעות של מאות מיליוני דולרים והחברות חושבות פעמיים לפני השקעה, מפני שחלקנו מרגישים שהמשבר העולמי טרם הסתיים. אני מאמין שבחצי השני של 2010 נראה השתחררות וקיצור של זמני האספקה בחומרי הגלם. בנוסף ישנו חשש שהביקושים אצל יצרני הרכיבים היא מוגזמת (דאבל בוקינג).
התחושה שלי – שמתחילים לראות את קצה האור במנהרה.

אבידן פרי, סוטל

אני צופה גידול של 20% בהזמנות בשנת 2010 לעומת אשתקד אבל במקביל זמני האספקה של רכיבי מייקוצ’יפ יתארכו. אני יודע שיחסית לשאר החברות זמן אספקה של  18 שבועות זה זמן שנחשב ל”טוב” במיוחד שההחלטה היא לא להעלות מחירים ואפילו להפך, מייקרוצ’יפ מציעה יותר תכונות על אותו רכיב באותו המחיר. אני מאמין שהלחץ בזמני האספקה יתחיל להירגע לפני הרבעון האחרון של שנת 2010 או עד הרבעון הראשון של 2011. כשמסתכלים על כלכלות העולם אין גידול כל כך גדול כמו הביקושים. הביקושים גדולים פי 2 לפחות מהגידול בכלכלה. עיקר הביקושים הוא במזרח הרחוק. אנו רואים כניסת פרויקטים יפה השנה אבל הבעיה בזמני האספקה מעקבת את הגידול של הסטארטאפים.

חיים לויט, קפיטל

שנת 2010 היא שנה הרבה יותר טובה משנת 2009. חצי השנה הראשון הוא מצוין וקשה לי לצפות את העתיד, אני רק יכולל לקוות שנמשיך בעלייה.
אנו מתמודדים עם החברות בהן אנו נציגים ישירים. בדרך כלל אנו מצליחים להתמודד עם זמני האספקה הארוכים. בשוק החופשי שזה עיקר עיסוקינו קל לנו יותר לחפש אלטרנטיבות. לחברות שעובדות עם השוק החופשי זוהי תקופה טובה. עוד מוסיף לויט “סך הכל שנת 2010 היא טובה ובמידה והיינו יכולים לספק את כל הביקושים היא הייתה שנה מצוינת.”

אדריאן איליאזון, STG

מהרבעון השלישי של 2009 אנו רואים גידול מאוד חד. בשנת 2010 הגידול מואץ ובחודש חודשיים האחרונים ישנה עליה מתונה ולאחרונה אנו מרגישים שיותר ויותר לקוחות מבקשים דחייה בתשלומים.
בתחום הצבאי אנו מבחינים בגידול תמידי. בתחום הרפואי ובתעשייתי ההתאוששות מתונה יותר כי כך גם הייתה הנפילה. במחצית השנייה של 2009 חלק מהספקים נכנסו לאלוקציות וחלק אחר של הספקים הכפיל ואף שילש את זמני האספקה.
מסוף פברואר, מרץ כבר אין אלוקציות וישנה יותר גמישות אבל עדיין זמני האספקה ארוכים ואני מרגיש שאנו מתחילים לחזור לשפיות. סך הכול המצב נראה די אופטימי. לצערי נתקלנו בכמה מקרים שלקוחות בארץ קנו רכיבים מזויפים תחת השם של יצרניות  שאנו מייצגים. הרכישות נעשו דרך השוק האפור כאשר רמות הזיוף גבוהות ביותר. אני ממליץ לכולם להיזהר! הנזק שנגרם הוא אדיר. רמות המחירים של הרכיבים נשארו אותו הדבר ואין ניצול של המצב להעלאת מחירים.

יניב רוד, א.י אלקטרוניקה

אני מאמין שעד שחברות הרכיבים לא יחזירו את ההפסדים של 2009 נושא התארכות זמני האספקה לא ייפסק וזאת היות ובעלי המניות של חברות הרכיבים לא נותנים לחברות להשקיע ב”פאבים” חדשים. בנוסף הן מנצלות את המצב לעלייה רצופה במחירים. לדעתי הדרישות כרגע בשוק הן פיקטיביות וזאת בגלל סיטואציית הדאבל בוקינג. כתוצאה מכל מה שקרה החברות מזמינות ומצטיידות בהרבה מעל מה שהן צריכות. אני חוזה שהשוק הולך תוך 3 שנים להשתנות לחלוטין. מה שיקרה זה שהמפיצים יהיו חברות הלוגיסטיקה ויותר ויותר יצרניות רכיבים יפתחו בארץ נציגויות. לצערי אני לא רואה שיפור במצב בקיצור זמני האספקה גם לא בשנת 2011. יצרניות הרכיבים בעולם מעלות את המחירים אם כי בצורה מתונה אבל קבועה. בא.י אנחנו מציעים פתרון לתקופת האלוקציה וגם לתקופה שלאחריה וזה על ידי ניהול שרשרת האספקה ללקוח.
שם המשחק זה שרות, שרות ועוד הפעם שרות.

אריק יוסף, אלינה הנדסה

שנת 2010 היא שנה טובה באלינה הנדסה. ישנו שיפור של עשרות אחוזים לעומת 2009 וזה נובע גם מכניסה של פרויקטים חדשים וגם מהצטרפות של לקוחות חדשים.
למרות התארכות זמני האספקה אצל הספקים שלנו הצלחנו בהתארגנות טובה  יותר לוודא שזמני האספקה שלנו יישארו סבירים.
חלק מההתארגנות הפנימית כוללת שמירת באפרים גדולים יותר ללקוחות אסטרטגיים.
לגבי העתיד אני צופה שהגידול יימשך מפני שיש לחברה הרבה דייזינים שצריכים להיכנס לביצוע. לדעתי הגידול בארץ נובע מביקושים בתחום התקשורת והן בביטחוני.

מתי כהן, טלסיס

חברת טלסיס גדלה השנה בעשרות אחוזים.
השוק מאוד רגיש ואנחנו עושים בדיקות רחבות בשביל לבדוק שההזמנות הן אמיתיות. אנחנו מאוד לוחצים את הלקוחות שלנו שיעבירו לנו תחזיות.
ללקוחות שנתנו לנו תחזיות בזמן הצלחנו לדאוג למלאי רכיבים ולדאוג שהייצור לא ייעצר. באופן טבעי הגדלנו בטלסיס את המלאי. הסיבה העיקרית לגידול נובעת מאפקט הפחד. חברות מזמינות מספיק בשביל שיהיה להן עם מה לייצר ומתוך חשש מזמינות גם מעבר לייצור השוטף – דאבל בוקינג. הסיבה הנוספת היא שבתחילת 2009 המון יצרנים סגרו קווים ופיטרו עובדים ולא נערכו בעוד מועד עם מלאי חומרי גלם לייצור – ולוקח להם זמן עד שמקבלים מספיק חומרי גלם להיכנס לייצור מלא.
הבעיה של התארכות זמני האספקה היא בעיה רוחבית בכל סוגי הרכיבים.
כרגע אנחנו רואים האטה קטנה בקצב ההזמנות.
התחזית שלנו היא שהגידול יימשך גם בשנת 2011 אבל לא בקצב הגידול של 2010.

צחי פטל, אנלוג מכשורים

אנחנו רואים בשוק התעוררות שנמשכת כבר כמעט שנה, זה נראה גידול בריא אבל לטווח ארוך קשה להגיד שכל השווקים חזרו לעצמם. השוק הבטחוני – לא נפגע וממשיך לגדול כל הזמן. השוק הרפואי – ממשיך לגדול ולצמוח
ושוק התקשורת – לא חזר לעצמו וזה סימן השאלה הגדול. אין לנו עדיין אינדיקציות להחליט אם הוא באמת מתאושש או שזה משהו זמני.
לפני חצי שנה מצב האספקות היה מצוין בייחוד מול המתחרים שלנו. כעת זמני האספקה אצלנו עומדים בממוצע על
12-14 שבועות. אנחנו משתדלים לעבוד חכם עם קבלת תחזיות מהלקוחות, עבודה יותר צמודה עם הרכש, קידומי אספקות כשצריך ואפשרי. בחברת אנלוג שנת 2010 תהיה שנה טובה אף יותר משנת 2008 שהייתה שנה טובה מאד. אנחנו שיפרנו מאד את כל מערכת התחזיות מהלקוחות דרך קשר בו מעורבת כל הנהלת החברה.
מפעלי הייצור שלנו שיפרו וייעלו את הייצור – לא נבנו מפעלים חדשים. שיפור ניכר בשיתוף הפעולה עם קבלניות ייצור הרכיבים כמו TSMC. לגבי 2011 אנחנו מקווים להמשיך לגדול אבל רק בקצב של 10%.

אורי קפלן, מגוון טכנולוגיות

את שנת 2010 מאפיינים זמני אספקה ארוכים וכתוצאה מכך SHORTAGES.
הסיבות לכך הן מהתעוררות מסוימת בשוק וכן כתוצאה מכך שהיצרנים צמצמו בעובדים וסגרו קווי ייצור ב 2009. אנחנו “נלחמים” עם הספקים שלנו על מנת לקבל רכיבים בעדיפות לפני האחרים. וכמו כן מחזיקים מלאי גדול יותר עבור לקוחותינו. לגבי ההמשך ושנה הבאה אני צופה האטה מסוימת בקצב הגידול ושיפור מסוים בזמני האספקה.

תגובות סגורות