מה הוא חזון EDA360?

חזון ה-EDA360 הוא קריאה לפעולה עבור התעשייה כולה. הלקוחות מתמודדים עם אתגרים חדשים, לא תמיד מוכרים ובדרך כלל מורכבים במיוחד, וגורמי התעשייה חייבים לשתף פעולה כדי לספק להם את הטכנולוגיה המתקדמת והפתרונות שיובילו אותם להצלחהארז צור, Cadence ישראל

החברות בשוק ה-EDA עוברות בתקופה זו שינוי יסודי ומורכב שעתיד להשפיע אפילו על החברות המוכרות והמבוססות ביותר. עולם העסקים ככלל ותעשיית המוליכים למחצה וה-EDA בפרט עדים בשנים האחרונות לשינויים משמעותיים בארבעה היבטים עיקריים. בהיבט הכלכלי, השינויים באים לידי ביטוי בגידול של התוצר המקומי הגולמי ובגידול משמעותי אף יותר של תעשיית ה-EDA, בעוד אמון המשקיעים עדיין לא חזר לרמה של לפני המשבר העולמי. בהיבט הארגוני, נרשם תהליך חשיבה מחדש של מודל הפעילות המקובל עד כה במטרה להתאים את העסקים לעולם גלובלי יותר, בו המיזוגים הינם בינלאומיים ובהיקפים גדולים מאוד. בהיבט הטכנולוגיה, התעשייה משמשת שחקן ראשי במהפכה ממשית המתרחשת בתחומי האפליקציות, התוכנה,ה-IT הירוק, מחשוב הענן, הניידות וה-Networking. המהפכה הזו משפיעה באופן דרסטי גם על החברה בה אנו חיים, המייצרת תופעות חברתיות מסוג קישוריות תמידית ו-crowd sourcing (“מיקור ההמונים”, מצב בו קהילת המשתמשים והקהל הרחב מייצרים ידע ותורמים לפתרון אתגרים ומשימות).
עידן “החדשנות והשינויים” בא לידי ביטוי בתעשיית המוליכים למחצה וה-EDA באתגרים טכנולוגיים רבים מולם ניצבים הלקוחות, ובראשם האינטגרציה בין תחומי התוכנה והחומרה, אופטימיזצית ה-IP, הגדלת הנפח, שיפור הביצועים, וצמצום העלויות וצריכת ההספק. התעשייה נמצאת כיום בצומת דרכים, וחייבת להשתנות על מנת להמשיך בצמיחה עסקית. מול האתגרים הללו, תעשיית המוליכים למחצה חייבת להשתנות על מנת להמשיך בצמיחה עסקית. קיידנס הציגה במחצית השנייה של 2010 גישה מוּנעת-יישום לתכנון ופיתוח מערכות, EDA360, אשר מנסה להתמודד עם “פער הרווחיות” ההולך ומתרחב ומאיים על חיוניותה של תעשיית האלקטרוניקה כולה.
תעשיית ה-EDA עומדת בצומת דרכים בה עליה להשתנות כדי להמשיך ולהצליח כשוק עצמאי. ללא השינוי המתבקש, יהיה על התעשייה להיאבק כדי לפתור בעיות יותר ויותר מורכבות הטורדות את הלקוחות היום ויטרידו אותם אף יותר בעתיד. השינוי צריך להתחיל במעבר מחדשנות מסורתית להשתלבות בתעשיית האלקטרוניקה, מעבר אשר יבוא לידי ביטוי במיקוד חדש ברווחיות. רק מעט חברות שבבים גדולות ימשיכו לשרוד במסגרת המסורתית של יצרני תכנון, אחרות יאלצו להגדיר עצמן מחדש כאינטגרטוריות ברמות הסיליקון, ה-SOC והמערכות.
עד היום, תעשיית ה-EDA שרתה רק את צורכי היצרנים המסורתיים המתמקדים בפרודוקטיביות. אינטגרטורים, לעומת זאת, ממוקדים ברווחיות. כדי לסגור את פער הרווחיות בלי לוותר על איכות או לוח זמנים, אינטגרטורים נזקקים למערך שונה של כלים ויכולות יעילים, לאיתור ורכישה של IP. הם יתבססו על תכנוני סיליקון חיצוניים ותוכנות IP בסיסיות, וישקיעו בצורה מאסיבית בפיתוח תוכנות משובצות. אינטגרטורים אלו יהפכו לספקי פלטפורמות ממוקדות אפליקציה, ולא רק ספקי שבבים.

על אף הביקוש ההולך וגדל מצד הצרכנים להתקני מחשוב ניידים מתקדמים ולהתקני אלקטרוניקה אטרקטיביים אחרים, השיטות המקובלות בתחום הפיתוח בולמות את החדשנות שמאפשרת הטכנולוגיה העומדת לרשותנו היום. בגישת הפיתוח המסורתית, נהוג לפתח ראשית את החומרה ואת מערכת ההפעלה (OS) ורק בשלב מאוחר יותר להוסיף את היישומים. בעוד החומרה ומערכת ההפעלה משולבות לגמרי, היישומים מוגבלים לפלטפורמות החומרה/תוכנה העומדות בבסיס התכנון.
בנוסף, חברות האלקטרוניקה המוכרות והמבוססות מתמודדות יותר ויותר עם תחרות מצד שחקניות חדשות שמשנות את כללי המשחק וממקדות את החדשנות שלהן בבידול היישומים, או מה שמכונה היום “apps”. השחקניות החדשות הללו דורשות היום מספקיות המוליכים למחצה לספק להן פלטפורמות “מוכנות ליישום” עם חומרה ותוכנה עבור יישום נתון כגון מחשוב נייד. חזון ה-EDA360 מתמודד ישירות עם שינויים אלו ופורס מודל פיתוח ממוקד-יישום בו מתכננים ומפתחים את החומרה כך שתוכל להיענות באופן דינמי לצרכיו של היישום.
תפיסת ה-EDA360 מציעה חזון רחב להחייאת תעשיית ה-EDA אשר תשרת אינטגרטורים כמו גם יצרנים. היא סוגרת את פער הרווחיות באמצעות יצירת IP מוכן לאינטגרציה, והיא גם תומכת באינטגרציה ו-וריפיקציה של תוכנה וחומרה. בעוד EDA מסורתי מתמקד בצוותי הנדסה בלבד, EDA360 מספקת יכולות גם למנהלי פרויקטים ומנהלי פיתוח עסקי. השיטות המקובלות בתחום הפיתוח כיום, בולמות את החדשנות שמאפשרת הטכנולוגיה העומדת לרשותנו היום. בגישת הפיתוח המסורתית, נהוג לפתח קודם את החומרה ואת מערכת ההפעלה ורק בשלב מאוחר יותר להוסיף את היישומים. בעוד החומרה ומערכת ההפעלה משולבות לגמרי, היישומים מוגבלים לפלטפורמות החומרה/תוכנה העומדות בבסיס התכנון. עם גישת EDA360, מתחילים בהבנת אפליקציות התוכנה אשר ירוצו על פלטפורמת חומרה/תוכנה נתונה, מגדירים דרישות מערכת ואז עובדים כלפי מטה, לייצור ואינטגרציה של ה-IP לחומרה ולתוכנה.
היום, חייבות חברות המוליכים למחצה להצטיין הן בתחום החומרה והן בתחום התוכנה, ואלו שלא יצליחו להתרחב אל מעבר לחדשנות המסורתית המונעת על-ידי חוק מור, יפגעו משמעותית. חזון ה-EDA360 הוא קריאה לפעולה עבור התעשייה כולה. הלקוחות שלנו מתמודדים עם אתגרים חדשים, לא מוכרים אך מורכבים במיוחד, ואנחנו חייבים לשתף פעולה כדי לספק להם את הטכנולוגיה המתקדמת והפתרונות שיובילו אותם להצלחה.
EDA360 תבטיח תעשיית אלקטרוניקה נמרצת, חלוצית, אשר לא רק תשנה את הדרך בה אנו עובדים ומשחקים, אלא גם תספק פתרונות לשימור אנרגיה, איכות הסביבה, בריאות, חינוך ותעבורה, בדרך לעידן חדש של תכנון מונע אפליקציה.

תגובות סגורות