חדשות היום

המגמות בציוד בדיקה דרג א’ הן ציוד קטן יותר, משימות המוגדרות בתוכנה ומערכות בדיקה גנריות

ג’ון קלר, M&A

ציוד הבדיקה דרג א’ של היום לכלי טיס מסחריים וצבאיים נעשה יותר קטן, משקלו פוחת ועוצמתו עולה כדי לבצע מספר רב יותר של בדיקות במטוס במקום בדרג ד’, וכן גדל השימוש בפונקציות שמוגדרות בתוכנה כדי לבצע מספר גדל והולך של משימות בדיקה במכשיר אחד.
בציוד הבדיקה דרג א’ של היום, שמחפשים בעזרתו תקלות פוטנציאליות במערכות המטוס כגון שגיאות באפיקי נתונים, חיישנים לא מיושרים והשחתת נתונים, גם גדל השימוש בציוד מודולרי מסחרי מהמדף, שבסופו של דבר יכול לעזור לאנשי הבדיקות לשתף ציוד, להקל על דרישות ההכשרה של הבודקים ולאפשר למומחי בדיקות לעבור במהירות לכלי טיס אחר בלי הרבה הכשרה חוזרת.
“המגמות כיום בבדיקות דרג א’ הקלאסיות הן שהציוד נעשה יותר קטן ומבחינה טכנולוגית הרבה יותר ממוקד במיקרו אלקטרוניקה”, אומר סטיבן מנש, מנהל הבדיקות המתקדמות והלוחמה האלקטרונית במגזר הבדיקות וההכשרה של AAI Corp. בהאנט ואלי, מרילנד.

קטן יותר, פחות משקל, יותר עוצמה
“המארזים נעשים קטנים יותר, ואנחנו מקבלים יותר עוצמה ויכולת ממערכות בדיקה דרג א’ האלה”, הוא אומר. “הציוד יותר מגוון וניתן להתאמה למגוון רחב של יישומים”.
לא יוצא דופן כיום לראות ציוד בדיקה דרג א’ שהוא מספיק קטן ונכנס לתוך מארז גב ומופעל על ידי אדם אחד או שניים, במקום להיות כל כך גדול שצריך בשבילו כמה עגלות של מארזי ציוד עם מספר מפעילים שונים. “כיום זה ציוד מסוג כזה שאדם אחד נושא אותו”, אומר קווין הרלי, מנהל הפיתוח העסקי בחברת Astronics/DME Corp באורלנדו, פלורידה.
בין הטכנולוגיות שמאפשרות את ציוד הבדיקה דרג א’ הקטן והעוצמתי של היום ארכיטקטורות פתוחות שבהן טכנאי הבדיקות יכולים לחבר כרטיסי מעגלים נוספים לתוך לוחות אחוריים כדי להוסיף יכולות או פונקציות. רכיבים מתוכנתים מסוג FPGA מאפשרים לטכנאי הבדיקות לבצע שינויים בציוד הבדיקה שלהם תוך כדי עבודה. “כוח המחשוב מתפתח ונותן לנו יותר יכולת במארז קטן יותר”, אומר פול ואברה, מנהל הפיתוח העסקי של פתרונות בדיקה דרג א’ ביחידה העסקית פתרונות אלקטרוניקה קרבית של BAE Systems Electronic Solutions בנשואה, ניו המפשייר.
השימוש ברכיבים מסחריים מהמדף בציוד בדיקה דרג א’ לא רק משפר את היכולות ומפחית את הגודל והמשקל, אלא גם מאפשר למנהלים של ציוד הבדיקה לתקוף את העלויות. מומחים לציוד בדיקה ב- Data Device Corp בבוהמיה, ניו יורק, עושים שימוש נרחב ביציאות נתונים USB בציוד הבדיקה שלהם כדי לאפשר לטכנאי הבדיקות להשתמש במחשבים ניידים כדי לבדוק אפיקי נתונים במטוסים, במקום להשתמש בציוד בדיקה יקר וייעודי.
“יציאת ה-USB נמצאת בכל דבר, ופרוטוקול ה-USB ממנף את שוק הצריכה ומפחית את עלויות הייצור שלנו, ואנו יכולים להעביר את ההפחתה ללקוחות”, אומר ג’ורג’ לוס, מנהל מוצר ב-DDC. “המוצרים שלנו לשוק הבדיקות גם מתבססים על FPGA, כולל הטענת תוכנה כדי להוסיף יכולות או פונקציות. זה מאפשר לנו להגיב לשוק מהר ונותן לנו גמישות לפתח פונקציות ויכולות חדשות אך ורק ב-FPGA”.
פונקציות המוגדרות בתוכנה
בציוד הבדיקה דרג א’ של היום נעשה שימוש רב גם בפונקציות בדיקה המוגדרות בתוכנה במקום בחומרה. ברמה הגנרית, זה דומה למגמות במכשירי קשר מתקדמים המוגדרים בתוכנה שבהם המשתמשים מתכנתים פונקציות רצויות בתוכנה שפועלת בארכיטקטורת מחשוב גנרית.
“חלק מציוד הבדיקה דרג א’ נעשה יותר מוגדר בתוכנה, תלוי ביישום”, אומר מנש מ-AAI. יותר פונקציות המוגדרות בתוכנה גם מגדילות את הגמישות של ציוד הבדיקה ואת היכולת להגדיר מחדש את התצורה. “מגביל אותנו רק ממיר מעלה או מוריד לגבי סוגי האותות שבהם אנו יכולים לטפל”, אומר הרלי מ-Astronics/DME.
ציוד בדיקה דרג א’ שניתן להגדיר מחדש את התצורה שלו משמעו גם שיותר שגרות בדיקה יכולות לפעול באותו מכשיר, מה שמפחית את הצורך במספר רב של מכשירי בדיקה כדי לטפל במשימות שונות. “אנחנו יכולים להגדיר צורות גל באופן אלקטרוני בתוכנה, ולא זקוקים למכשירי בדיקה חדשים”, אומר ואברה מ-BAE Systems.

ציוד בדיקה גנרי
“מה שאנחנו באמת רואים שקורה בשוק הביטחוני הוא צורך באחידות ותאימות במכשיר אחד”, אומר ואברה. “אנו מספקים את בודק מערכות האחסון במטוס הקרב 16 -F המיועד להחליף שני מכשירים, ואנו רוצים ללכת רחוק יותר”.
BAE Systems מספקת ציוד בדיקה לכוונות של ה- 16 -F ובכוונתה להתאים את הציוד הזה גם לטיפול בבדיקות דומות במטוס הקרב הפצצה 15 -F. “יהיה לנו מכשיר אחד ל- 16 -F ול- 15 -F ורק הכבלים יהיו שונים לכל מטוס”. ואברה אומר שהמגמה הזאת תימשך משום שזרועות הצבא מתחילות להעביר אליהן את התחזוקה של כלי טיס בלתי מאוישים מאנשי הקבלנים שעושים משימות אלה כיום.
הכתבה נלקחה מאתר:
http://www.militaryaerospace.com/index.html

תגובות סגורות