חדשות היום

ה-8G של Agilent Technologies: פתרונות לאתגרי המחר

8 סגני נשיא ומנהלים של חברת Agilent Technologies התכנסו בפראג להציג את מפת הדרכים וההישגים – היינו שם

מאת: אורנה גדאל

כמדי שנה עורכת חברת Agilent Technologies מפגש שנתי שאליו מוזמנים נציגי המדיה הטכנולוגית באירופה ומציגה בפניהם את הפיתוחים החדשים, הטכנולוגיות המתפתחות ופריצות הדרך שנעשו בשנה האחרונה במטרה לעמוד בראש החץ של מערכות הבדיקה המתוחכמות ולהמשיך לתת מענה מתקדם לדרישות ולצרכי המפתחים בתחומים השונים.
עם ההתפתחות הטכנולוגית נדרשת החברה מדי שנה לעמוד בדרישות מתקדמות וחדשניות מציוד בדיקה אלקטרוני לתחומי תדרים משתנים, סוגי הפרעות תדר, תקני תקשורת חדשים ודרישות לאנליזות בתחומים שונים ומגוונים.
למפגש השנה בפראג הגיעו שמונה סגני נשיא ומנהלי מחלקות בכירים אשר הציגו כל אחד בתחומו את החידושים ובעיקר הסיבות שהביאו לפיתוחים השונים וכן את מגמות השוק והדרישות המתפתחות לציוד חדשני מדויק ורב תחומי.
מהפכת תקשורת
בפתיחת המפגש אמר גרג פיטרס, נשיא Agilent Technologies לתחום פתרונות בדיקת הרכיבים, “אחת ההתפתחויות המעניינות ביותר מתחוללת כיום בתחום התקשורת. האיזרוח של תחום הגלים המילימטריים שהיה בשימוש עד היום בעיקר בתחום המערכות הצבאיות, הביא אותנו לפיתוח נתח PNA חדש לתחום ה-67GHz”.
בהמשך סקר פיטרס את ההתפתחויות האחרונות בתחום התקשורת, אשר הובילו למסקנה כי הן דורשות עדכון רחב היקף של מערכות הצב”ד במעבדות הפיתוח. תחום הגלים המילימטריים מוגדר כתחום התדרים 12GHz-40GHz. להערכתו, חלק גדול מאוד מהטכנולוגיות האזרחיות החדשות מיועדות לתחום זה, מכיוון שהוא מאפשר להשיג קצבי העברת נתונים גדולים מאוד.
מדובר במערכות ממונעות כמו מכ”ם למניעת תאונות בכלי רכב, תקני תקשורת מהירים חדשים, כמו פעילותן של קבוצות WiGig ו-WirelessHD המקדמות תקני תקשורת מקומית ורשתות מקומיות (LAN) אלחוטיות בתדר של 60GHz.
קבוצות אלה מתבססות על התקן המתגבש IEEE 802.11ad, אשר עשוי לשנות את פני התקשורת האלחוטית לטווח קצר (1-10 מטרים). כמו טכנולוגיות השידור ב- 2.4 ו- 5, גם התקן החדש מתבסס על תדרים חופשיים לשימוש, אלא שהפעם מדובר בעליית מדרגה בביצועים ומאפשרת להעביר מידע בקצב של עד Gbps.
“אנחנו רואים מערכות חדשות הפועלות בתחום התדרים של 90MHz, המאפשרות לבצע הדמייה רפואית מדוייקת ברמה של תאים בודדים, ואיתור תאים סרטניים בזכות היכולת למדוד שינויים בתגובת התאים לקרינה מילימטרית עקב השינויים בריכוז המים בתאים בגוף”, המשיך ואמר פיטרס.
“ישראל חשובה לנו”
במסגרת האירוע ציין סגן נשיא ומנהל פעילות Agilent באירופה והמזרח התיכון, ניל בנואה, כי ישראל היא אחת מהמדינות החשובות באירופה עבור החברה, בגלל החדשנות הטכנולוגית הגדולה והמתקדמת שבה. “יש בישראל הרבה מאוד חברות טכנולוגיות מובילות, ולכן טבעי שאנחנו עובדים איתן. ישראל מאפשרת לנו לראות במקום אחד קטן את ההתפתחויות המרכזיות בכל סוגי הטכנולוגיות. אנחנו מעורבים במחקר ופיתוח עם חברות ישראליות ועם האקדמיה בארץ”.
זיגפריד גרוס, מנהל חטיבת הבדיקות הדיגיטליות ב- Agilent, התייחס למגמת הגידול בצריכה של טלפונים ניידים, סמרטפונים, טבלטים ועוד מוצרים ממשפחת הניידים המתרחבת, הדורשת זרימת מידע בפס מתרחב. “אם פייסבוק היתה מדינה – היא היתה המדינה השלישית בגודלה בעולם”, אמר.
“אנו מנתחים את המגמות הטכניות העתידיות ומתכננים מתי יש צורך להגיב לכל מגמה מתפתחת, כמו גם לתת פתרונות בזמן אמת המאפשרים ללקוח לפתח מוצרים ולעמוד בלוח זמנים קצר. עוד סיפר זיגפריד גרוס על שיתופי הפעולה הטכנולוגיים של החברה בארץ, המסייעים לה להכין מוצרים חדשים עבור לקוחות המפתחים מוצרים בטכנולוגיות עתידיות: “אנו אמורים להגיע לשוק לפני המוצרים החדשים, כדי שניתן יהיה לבדוק אותם. ולכן חשוב לנו לעבוד עם החבר’ה היצירתיים ביותר בעולם באמצעות תוכניות ‘החדשנות המשותפת’ שפיתחנו”.

גרג פיטרס

ג’ים קרואן

ג’יי אלכסנדר

גיי סאנה

אנדרה דודיני

הוי סין אי

מרק פיירפוינט

שגיא גרוס

מה האדם צריך? מזון, דיור ו… תקשורת
גיי סאנה, סגן נשיא ומנהל חטיבת התקשורת והמיקרוגלים הדגיש בהרצאתו את הצורך במציאת פתרונות לבעיות המתעוררות עם צמיחת התחום האלחוטי. “שלושת הצרכים הבסיסיים של האדם כיום הם מזון, דיור ותקשורת. בתחום הנייד מתרחשת כיום מהפכה מלהיבה: בעשור הקודם המהפכה הייתה בתחום התקשורת והמעבר מדאטה לסלולר, ואילו כיום עם התקינה החדשה, התאפשר הגידול בתחום העברת דאטה באופן אלחוטי וההתפתחות מ- WCDMA ועד ל-LTE”.
בהרצאתו התמקד סאנה בהתפתחות המהירה של שוק הסמרטפונים והצורך לספק לתחום מתפתח זה את הכלים הדרושים לעבודה עם הדור הבא של המכשירים, לצד התמודדות עם תקנים חדשים ומתן פתרונות לרוחב הפס הגדל. הוא הציג את נתח האותות ממשפחת PXA שהורחב מ- 140 ל- 160.
סאנה: “מאחורי המגמה החדשה נמצאים מספר גורמים הדוחפים את התעשייה לכיוון הגלים המילימטריים: ציוד צרכני אלחוטי הדורש רוחב פס גדול מאוד, כמו טלוויזיות HD, נתבי אינטרנט ביתיים הנדרשים לספק רוחבי פס גדולים וציוד היקפי המעבד קבצים גדולים מאוד.
“במקביל, הרגולטורים מעודדים את התופעה באמצעות שחרור תדרים חדשים, במיוחד פסי 57GHz – 66GHz ו-77GHz – 94GHz. אנשים שלנו יושבים בכל ועדות התקינה ואנו נערכים בהתאם לתקנים החדשים”.
מרק פיירפוינט, סגן נשיא ומנהל חטיבת התוכנה והפתרונות המודולריים, הדגיש את יכולת שילוב של התקני RF במוצרים קטנים ונישאים והתמקדות בצרכי הלקוחות היוצאים לעבוד בשטח. “בעתיד תגדל כמות המכשירים הנישאים השימושיים ודרך הפיתוח והבדיקה תשתנה כדי לחסוך בזמן הפיתוח. לכן אנחנו מחזקים את היכולות המודולריות של מוצרי ה- PXI וה- Axle. כל המודולים מתחברים לאותה תוכנה כך שאין צורך להחליף את התוכנות עם התקדמות המיכשור. הרחבת משפחת PXI מבוססת על תשתית זהה עם תוספות והתאמה למוצרים ולתחומים השונים הנדרשים על-ידי הלקוחות”.
אסור לשכוח את הזיכרונות
אנדרה דודיני, מנהל שיווק אזור EMEA, הציג את מודול ה- SMU. מדובר במודול בסיסי לבדיקות כלליות שעליו ניתן לשלב מודולים נוספים על-פי צרכי הלקוח, או לשלב עם אנלייזר ולבצע בדיקות ואנליזות כאשר המחירים משתנים בהתאם לשילובים הדרושים. במקביל מגישה Agilent Technologies למשתמש סיוע בהגדרת הצרכים והתאמת המוצר הדרוש לו במסגרת התקציב, וצורכי ההתרחבות העתידיים של מערכות הבדיקה שלו.
ג’יי אלכסנדר, סגן נשיא ומנהל חטיבת הבדיקות הדיגיטליות, הסביר כי זיכרונות נמצאים כיום בכל מכשיר ולכן מהווים עבור החברה כר נרחב לבדיקות פונקציונליות. “הצמיחה המהירה בתחום הזיכרונות וריבוי סוגי הזיכרונות, דורשים מ- Agilent Technologies להתמודד עם כל סוגי הזיכרונות מכל היצרנים. כל דור חדש שיוצא לשוק, מכפיל את מהירותו בהשוואה לדור הקודם ואנו כבר היום צריכים להיות ערוכים לבדיקות של הדור הבא.
“על-ידי זיהוי המגמות העתידיות אנו נערכים עם הציוד שיידרש בשלב הבא אליו הולך השוק, ומתכוננים ליום שבו ישבר מחסום ה- wall בזיכרונות. בערך אחת ל-6 שנים יש שינוי במארזים ואנו חייבים להיות ערניים לשינויים מסוג זה. כך למשל, ב- 1994 נכנס לשימוש מארז TSOP, ב-2000 FBGA 0.8 mm, ב-2006 PoP/MCM 0.4mm וכיום  Stack40-50um”.

נתח האותות PXA שהורחב מ- 140GHz ל- 160GHz

לדבריו, תחום הזיכרונות הוא הראשון להיפגע עקב הימצאותו בכל מכשיר. כיום שבירת ה”קיר” החוסם (Memory Wall) של הזיכרונות חיונית להמשך ההתפתחות הטכנולוגית הכללית. פריצת דרך מסוימת נעשתה עם פיתוח המבנה הפנימי והמערכות המבוססות על ה-3D/nano silicon. שינויים משמעותיים בסיגנלים, תצורות מארזים, טכנולוגיות מסורתיות של ייצור, תכנון ובדיקה ישתנו עם התקדמות הננוטכנולוגיה והגלים המילימטריים ותפיסה זו חייבת להתמזג בסטנדרטים הדיגיטליים החדשים. “הניסיון הייחודי של Agilent Technologies בתחומים האלה מאפשר לנו להגדיר, לתכנן ולספק את כלי הבדיקה והמדידה הדרושים לביצוע פריצות דרך טכנולוגיות בתחומים חדשים”.

הסיסמה של הוי סין אי
בסיום המפגש הציגה גב’ הוי סין אי התוססת, סגנית נשיא ומנהלת חטיבת מוצרי יסוד, את מפת הדרכים של מוצרי הבדיקה הידניים והכריזה כי זהו הזמן לשנות את דרך החשיבה בתחום המכשירים הנישאים.
היא הראתה כיצד החברה מתאימה את התפיסה שלה, החל מה-U160xHH Scope שהושק בשנת 2006 ועד הרב-מודד U123xHHDMM שהושק ב-2011, שהוא נוח וידידותי למשתמש ושומר על אמינות, נוחות ודיוק מירביים. “כיום מיישמת Agilent Technologies את הידע שנרכש במכשירים נייחים וממזערת אותו למכשירים ניידים תוך התאמה לצורכי השוק המגוונים והמשתנים. הסיסמא שלנו היא: “עכשיו הזמן לשדרג את הציפיות עם מגוון הכלים הידניים של Agilent Technologies”.

תגובות סגורות