חדשות היום
lahat Lumenera

מצלמות דיגיטליות במל”טים לשימושים צבאיים ומסחריים Lg11059 מציעה פתרון דימות מלא עבור שוק המל”טים הגדל

lahat Lumenera

רקע: מטוס ללא טייס (מל”ט) (Unmanned Aerial Vehicle – UAV) הוא מטוס אשר טס ללא טייס אמיתי בתוכו, מבוקר מרחוק או מוטס עצמאית באמצעות תוכניות טיסה המתוכנתות מראש. באופן מקורי, מל”טים שימשו בעיקר למשימות צבאיות, אולם הם מאומצים בהדרגה על-ידי משימות אזרחיות הכוללות מלחמה בשריפות, אכיפת החוק, טיפול באסונות טבע וניטור סביבתי.
המל”ט המודרני נולד בשנות ה-1970, כתוצאה מהצורך הצבאי לטיסה בדרך בטוחה מעל אזורי סכנה גבוהה מבלי לסכן חיי טייסים. משימות טיסה אלו היו מבכרות כלי טיס קטן יותר, נסתר, בהשוואה למטוס מאויש. מהנדסים בארה”ב החלו עורכים ניסויים עם מל”טים יותר קטנים, יותר איטיים, יותר זולים, אשר חיקו את המטוסים בעלי הממדים הגדולים. התכונה החשובה ביותר שלהם הייתה הוספת מצלמות וידאו קטנות אשר יכלו לשגר תמונות אל מפעילים קרקעיים בזמן-אמת. העבודה התקדמה במהלך שנות ה-80
וה-90 המוקדמות כאשר הכלים הפכו לגדולים יותר ובעלי יכולות רבות יותר, והובילו לפריסה רחבה מוצלחת באמצע שנות ה-90. הודות ליכולות הסיור והטקטיות שלהם, המל”טים הפכו בכך למרכיב ראשי של המלחמה הגלובלית בטרור.
המל”טים הם התקנים גמישים ביותר, ויכולים לשמש במגוון יישומים מעבר לדרישות הלוחמה בטרור הצבאית ואכיפת החוק. התפתחות הטכנולוגיה עבור יישומים אזרחיים החלה להופיע בשנות ה-1990. כיום, מגוון רחב של סוכנויות בינלאומיות לשירות הציבור ותאגידים פרטיים מסתמכים על מל”טים עבור שימושים שונים, אזרחיים ומסחריים. המל”טים תורמים גם לעסקים מתפתחים עבור תעשיית ההגנה עם פוטנציאל גדול של צמיחה, בשעה שהגופים הצבאיים בכל העולם שואפים לצמצם את ההוצאות היקרות שלהם דוגמת מטוסי תקיפה וספינות מלחמה. בצירוף היישומים הנ”ל, הדרישה עבור מל”טים בכלל ומצלמות דימות (imaging) בפרט הולכת וגדלה.

ארכיטקטורה
תת-מערכת הדימות של מל”ט משתמשת במגוון טכנולוגיות שימושיות הכוללות חיישנים, התקני מחשוב ותקשורת אלחוטית. פלטפורמה טיפוסית תכלול מצלמות דיגיטליות מרובות המתחברות למעבד גיאו-מרחבי. נתוני דימות בעלי ייחוס גיאו מחולקים דרך חומרת מיתוג רשת נתונים, ההופכת את תצורת המערכת לפשוטה, ניתנת להרחבה וגמישה. מחשב הבקרה משמש לתיחול המצלמה, אכסון והכנת התמונות לשידור תוך רישום נתונים דוגמת כיוונוני המצלמה, גובה ומצב הקישורים לתמונות בתור מידע על הנתונים. הנתונים מועברים לאחר מכן לתחנת הקרקע של המל”ט באמצעות רשת אלחוטית חדישה המסוגלת לבצע איסוף נתוני אלחוט של קבצים גדולים בזמן-אמת. מל”טים חדישים מסוגלים ללכוד ולהזרים תמונות בעלות מגה-פיקסלים וממדים גדולים.
מחשב בקרת הדימות מנותק לרוב ממחשב בקרת הטיסה, כאשר שני המחשבים מחליפים ביניהם מידע בזמן-אמת. נתיב הטיסה ודרישות נוספות של המשימה מתוכנתים על-ידי מהנדסי התחנה הקרקעית לתוך תוכנת תכנון המשימה המזינה את הטייס האוטומטי עם הנתונים הדרושים כדי לכוון ולבקר את כלי הטיס במהלך המשימה.
ניתן לשלב מצלמות מרובות לתוך מערך יחיד כדי להגביר את יכולות החישה של מערכת המל”ט. סכימת התקנה מודולרית מאפשר למודולי המצלמות המרובות להיות מעוצבים לתוך מערך מסגרת מצלמה יחיד כדי לספק דרישות של משימה מסוימת. גישת המצלמות המרובות ניתנת לשימוש כדי להשיג תערובת צבעים, צבעים מלאכותיים ותמונות מונו-כרומטיות המכסות את אזור המטרה. הציר האופטי של המצלמות חייב להיות מקביל זה עם זה והצמצם שלהם מסונכרן כדי לפעול יחדיו. עיבור תמונה משמש לאחר מכן כדי ללכוד יחדיו את התמונות השונות לשם קבלת תמונה יחידה, מפורטת ביותר וצבעונית.
מצלמות מרובות משמשות גם לקבלת תמונות אלכסוניות, כאשר לרוב מצלמה אנכית אחת ומצלמות אלכסוניות מרובות משמשות בו-זמנית. התמונות המיוצרות על-ידי מערכות אלו מאפשרות שחזור תלת-ממדי של זירה. הזוויות היחידות המתוארות בתמונות של תכונות הקרקע מספקות מידע צירי על הצדדים האנכיים.
ניתן למצב מצלמות מרובות מערך כדי לאפשר תמונות בזק בעלות הגדרה גבוהה ב-180 מעלות תוך כדי טיסה. פירוש הדבר הוא שהמערכת יכולה לצלם תמונה יחידה של כל הזירה תוך הפקת כמויות גדולות של מידע מהתמונה הלכודה. רמת הפירוט ודיוק התמונה מתוך גישת המצלמות המרובות הזאת עולה בהרבה מעל מה שניתן היה להשיג ממצלמה בודדת המחוברת לעדשה רחבת-זווית, מאחר שהעדשה עלולה להכניס עיוותים ולהקטין את רמת הפירוט בקצות התמונה או בקרבתם.
ניתן להשתמש במצלמות הפונות מטה במל”ט ליישומי אורתו-צילום (orthophotography), טכניקה של צילום אווירי היוצרת תמונה בה קנה-המידה הוא קבוע על-פני כל התמונה. מאחר שקנה-המידה אינו משתנה עם המצב על-גבי התמונה, ניתן לבצע מדידות מדויקות של זוויות, שטחים ומרחקים תוך שימוש בחישובים פשוטים יחסית. כדי להפעיל טכניקה זו, המצלמה הפונה מטה חייבת להיות מיושרת במלואה לזווית של 90 מעלות ביחס לקרקע.

דרישות מהמצלמה
למצלמות המשמשות במל”טים שורה של דרישות יישום מאוד מיוחדות לנושא. במקור, מצלמות דיגיטליות מוטסות נחלקו לשלושה סוגים שונים:
ממדים קטנים – מצלמות המצוידות בחיישנים של עד 16 מגה-פיקסלים
ממדים בינוניים – מצלמות המשתמשות בחיישנים בין 16 ו-50 מגה-פיקסלים
ממדים גדולים – מצלמות בעלות חיישנים גדולים בעלי מעל 50 מגה-פיקסלים
הגבול בין חיישנים קטנים, בינוניים וגדולים נע במרוצת הזמן ויוסיף לנוע או אף להיטשטש. לדוגמה, חברות מפרסמות מצלמות בעלות ממדים בינוניים גדולים יותר מאשר המצלמות הגדולות הקודמות. ההגדרה התבססה במקור על גודל החיישן. בעבר, חיישן מצלמה קטן (35 ממ’) היה בעל מידות של 24X36 ממ’, עד 60X90 ממ’ נחשב לגודל בינוני, וכל דבר מעל זה נחשב לגדול. גבולות העלות בין הסוגים הם גם גמישים ביותר, ופותחים אפשרויות חדשות בשעה שהיכולות גדלות על מה שנחשב קודם כמצלמות בעלות ממדים קטנים. כדי להוסיף עוד לבלבול, חיישן בגודל 35 ממ’ נחשב לקטן בשוק המצלמות המוטסות, אך גדול בשוקי הצריכה וראיית המכונה.
מצלמות בעלות גודל קטן הן לרוב:
א) מצלמות מערך שטח (מסגרת מלאה) המצוידות במערכי CCD או CMOS דו-ממידיים ו-ב) חד-צבעיות או מחוברות למסנני RGB מוזאיק כדי ליצור תמונות צבעוניות או בעלי מסנני IR עבור תמונות בעלות צבע-מלאכותי. מצלמות בעלות ממדים גדולים יותר משמשות לרוב כחיישנים עצמאיים עבור יישומי מיפוי בשטחים רחבים מסורתיים או מערכות לגובה רב, בעוד מצלמות בעלות גודל בינוני משמות לרוב להגברת נתוני LIDAR.
קיימות שורה של מאפייני ביצועים שיש לקחת בחשבון כאשר דנים במצלמות דיגיטליות המשמשות ביישומי מל”טים. המשך המאמר דן בכך בפרוטרוט.

איכות תמונה משופרת
קהילת הדימות המוטס משתמשת ב-National Imagery Interpretability Rating Scale () כדי להגדיר ולמדוד את איכות התמונות ואת הביצועים של מערכות דימות. באמצעות תהליך המכונה “מדרוג” תמונה, ה-NIIRS משמש למנתחי דימות כדי להקציב מספר המורה על יכולת הפענוח (interpretability) של תמונה נתונה. מושג ה-NIIRS מעניק אמצעי כדי ליחס במישרין את איכות התמונה אל משימות הפענוח אליהן היא עשויה לשמש. אם כי ה-NIIRS שימשה תחילה לאומדן הדימות המוטס, היא מספקת גישה שיטתית למדידת איכות הדימות הצילומי או הדיגיטלי, הביצועים של התקנים ללכידת תמונה וההשפעות של אלגוריתמי עיבוד התמונה.
איכות התמונה היא התוצאה של בחירות תכנון מרובות במצלמה דיגיטלית. חיישן גדול יותר מספק אמצעי ללכידת יותר אור כתוצאה ממספר הפיקסלים הגדול יותר שלו. איכות תמונה טובה יותר מושגת ביתר קלות בעזרת מספר גדול יותר של פיקסלים בחיישנים. חיישני CCD פועלים טוב יותר מאשר חיישני CMOS מאחר שהאחרונים הם יותר רועשים ומציעים תחום דינמי נמוך יותר. דרוש חיישן דיגיטלי 35 ממ’ מבוסס CCD כדי לספק את רמת איכות התמונה הצפויה במצלמות מוטסות בעלות גורם צורה קטן. לשם השוואה, מצלמות צריכה או מצלמות של טלפונים סלולריים משתמשות בחיישנים קטנים מאוד עם מעט פיקסלים והן מבוססות על טכנולוגיית CMOS שאינה מסוגלת להתקרב לרמת האיכות הדרושה עבור יישומי מל”ט.

רזולוציה גבוהה
דרושים חיישנים בעלי רזולוציה גבוהה כדי לספק את רמת הפרטים הדרושה מתמונה מוטסת. מצלמות בעלות רזולוציה גבוהה יותר אינן מחייבות לחבר יחד תמונות מרובות בעלות רזולוציה נמוכה יותר כדי לכסות את אותו שטח גיאוגראפי. חיבור תמונות דורש טיפולי תמונה מרובים כדי להשיג את איזון הצבעים הנכון על-פני כל התמונות אשר נוצר כתוצאה משינויים ברגישות לאור בכל מצלמה וטכניקות של חידוד-עפרונות כדי להתאים לנקודות המוקד של כל תמונה. התוצאה הסופית עשויה להיות תמונה בעלת איכות תמונה נחותה יותר בהשוואה ל-CCD יחיד בעל רזולוציה גבוהה יותר.
אחד היתרונות של הרזולוציה המוגברת הוא הצורך בפחות קווי תעופה של המטוס כדי לכסות שטח מטרה אשר דרש יותר בעבר. דבר זה מתבטא בעלויות נמוכות יותר ויתרונות תפעוליים משופרים. כמו כן, ניתן להטיס משימות בגבהים רבים יותר בשעה שלוכדים את אותה הרמה של פירוט הדרושה עבור הערכות הטקטיות, יתרון של הפעולות הנסתרות.

צמצם מצלמה אמין
הפעלת צמצם אלקטרונית דרושה לעומת הפעלה מכנית מאחר שהאחרונה משתמשת במנגנון החשוף לכשלים מוקדמים. אמינות היא כורח ביישומי מל”ט מאחר שמשימות צבאיות כושלות עלולות לגרום לעלויות משמעותיות או מסקנות מביכות עבור הלוחמים בשדה הקרב.
צמצם גלובלי הוא הכרחי מאחר שהוא מונע סטייה של התמונה. דבר זה נגרם על-ידי הפרש בזמן החשיפה בין השורה הראשונה והאחרונה במטריצת מערך הפיקסלים על חיישן המצלמה.
מריחה יכולה גם להיגרם עם צמצמים שאינם די אטומים לאור כדי למנוע מלוא התאורה. כאשר לחיישן יש צמצם גרוע, אור בהיר עשוי לזלוג לתוך הפיקסלים לפני שילוב התמונה, ולמלא בכך את בארות הפיקסלים באלקטרונים הגורמים לפס אור מעל החלק הבהיר של התמונה. במידה שאותו השטח הבהיר גורם לרווית הפיקסלים, תתגלה מריחה כלפי מטה בתמונה כאשר פיקסלים אלה מציפים את אוגרי ההסטה (shift registers) בשעה שהתמונה מודפסת. התוצאה הסופית היא פס מתחת לאזור הבהיר. כאשר מצרפים את שתיהן, שתי התופעות עלולות לגרום לעמודה שלמה של פיקסלים להבריק בלבן.

פורמט התמונה
יש לקלוט את התמונות בפורמט RAW. קובץ תמונות גולמיות מכיל את המוצא האחרון המעובד מחיישן תמונה של מצלמה דיגיטלית. דבר זה מאפשר לך לראות בדיוק מה רואה המצלמה, מבלי לאבד כל מידע במהלך העיבוד. תמונות גולמיות מקנות כמות גדולה של גמישות בכך שהן מאפשרות למשתמשים לבקר בצורה מדויקת את הבהירות, הקונטרסט, החדות ומשתנים אחרים במהלך ניתוח התמונה, ולא בעת לכידת התמונה. לקבצי תמונות גולמיות יש 12 או 14 ביטים של מידע בהירות לפיקסל, בניגוד ל-8 הביטים לפיקסל בתמונת JPEG דחוסה, והם יכולים לספק פרטים עדינים יותר בשל המידע הנוסף שכל פיקסל מכיל.

תמונות ללא-טשטוש
המערכת חייבת להבטיח תמונות ללא-טשטוש בכל תנאי פרטני של הטיסה. תנאי הסביבה עשויים להשתנות בהרבה ממשימה למשימה כאשר רמות האור, אשר במיוחד לא ניתנות לחיזוי. תנאי תאורה נמוכה יותר דורשים זמני חשיפה ארוכים יותר כדי ללכוד תמונות איכותיות מהמצלמה, ויוצרים בשל כך טשטוש התמונה בשעה שהמל”ט נמצא בתנועה רציפה. מצלמה בעלת רגישות גבוהה מאפשרת זמני חשיפה מהירים כדי ללכוד את אותה העצמה בתמונות, ואף בתנאי תאורה נמוכה קיים ביטחון שמשיגים תמונות ללא טשטוש.
רעש נמוך
רגישות המצלמה מוכתבת על-ידי אות התאורה המזערית הדרוש לחיישן לשם גילוי. הפרמטר מושפע ביותר על-ידי כמות הרעש הנוצר והקיים בתמונה. חשוב עבור מצלמות הפועלות בתנאי תאורה נמוכה דוגמת יישומי המל”ט שרמת הרעש תהיה מזערית כדי לרבות את גילוי האור של החיישן. רעש המצלמה קובע גבול סופי של רגישות המצלמה. לכן משווים לעתים קרובות מצלמות דיגיטליות בעזרת מפרטי הרעש השונים כאשר הרעש נובע ממקורות רבים. מצלמה בעלת רעש נמוך ורגישות גבוהה תתפקד טוב ביותר ביישומי מל”ט.

קצבי מסגרת מהירים
מצלמות איכותיות צריכות להציע את קצב המסגרות הגבוה ביותר עבור הרזולוציה המבוקשת. יצירת תמונה של זירה כרוכה בצילום תמונות מרובות המחוברות לאחר מכן ביחד. לכידת תמונה בקצב מסגרות גבוה יותר מספקת יתר גמישות בקביעה מהי מידת החפיפה שניתן לאפשר בין תמונות סמוכות, מאחר שניתן ללכוד מספר יותר גבוה של תמונות עבור מהירות טיסה נתונה. הפרמטר חייב להתאים למחשב תכנית הטיסה מאחר שמהירות המל”ט צריכה להיות שוות-ערך על כמה מהר המצלמה יכולה ללכוד תמונות. עבור גובה ושדה-ראייה דומים, מצלמה בעלת קצבי מסגרות מהירים יותר מאפשרת מהירות טיסה גבוהה יותר של המל”ט, דבר המקנה את היתרון של זמני טיסה קצרים יותר וחשיפה פחותה.
לעתים יש להתפשר בין רזולוציה גדולה וקצבי מסגרת גבוהים במצלמות דיגיטליות. חיישני תמונות מומחים המבצעים הרבה מעבר ליכולות של מוצרי צריכה דומים דרושים כדי להשיג הן קצבי מסגרות גבוהים והן רזולוציה גבוהה. לבסוף, ממשק הנתונים של המצלמה עשוי גם להגביל את הרזולוציה ואת קצבי המסגרת עבור משימות של מל”ט, מאחר שיש להעביר את כמות הנתונים המגיעה מהמצלמה אל הרכיבים הקריטיים האחרים של המשימה בצורה יעילה.

גמישות
גמישות המערכת חשובה במיוחד כדי לקבוע את ביצועי המל”ט ולשמור על עלויות מבוקרות. דבר זה מתבטא ביכולת לספק מצלמות ועדשות חלופיות עבור מגוון שיקולי משימה. כפי שנדון לעיל, ניתן להשיג גמישות על-ידי שימוש בממשקי נתונים תקניים, אשר ניתן להשתמש בהם בקשר עם ארכיטקטורת תוכנה משותפת התומכת במגוון מצלמות. דבר זה מאפשר החלפת מצלמות מבלי הצורך לכתוב מחדש את תוכנת הבקרה כל פעם שמבצעים שיפורים בזמנים או שדרושה ארכיטקטורת מצלמה שונה. דבר זה חשוב מאוד עבור ארגונים קטנים ובינוניים העומדים בפני משימות מגוונות תוך ניסיון להקטין את עלויות התפעול שלהם.

ממשק נתונים תקני
כדי לאפשר העברה מהירה של נתוני תמונה, המצלמה צריכה להיות מצוידת בממשק נתונים מהיר. ממשק נתונים תקני בתעשייה אשר יאפשר עירוב והתאמה של מודולים, כל אחד בעל תפקיד ספציפי, לדוגמה מחשב הטיסה, אחסון התמונות, תקשורת לבקרי הקרקע, אם לציין רק אחדים מהם. המל”ט דורש דרכים יעילות להפיק, לעבד, לאחסן ולחלק את הכמויות הגדולות של נתונים המופקות על-ידי הדור האחרון של מצלמות בעלות רזולוציה גבוהה.
Gigabit Ethernet היא טכנולוגיית רישות נתונים האידיאלית עבור יישומי מל”ט והנמצאת כיום בשימוש לעתים קרובות. מערכות עתידיות עשויות להסתמך על גרסאות מהירות יותר דוגמת ה-10Gigabit Ethernet בשעה שהמרוץ לקראת רזולוציות גבוהות יותר ויכולות מערכת משופרות מוסיף להתקיים. יישומי מל”ט קטנים יותר עשויים להסתפק במחשב מוטס יחיד המשתמש באפיק USB כדי לתקשר עם הציוד ההיקפי הכולל מצלמות, במיוחד עם הופעת המפרט USB 3.0 הכולל קצבי תפוקת נתונים העולים על Gigabit Ethernet.

מבנה רובוסטי
מל”טים מהווים סביבת תפעול מאתגרת עבור מצלמות דיגיטליות. עליהן להיות רובוסטיות דיין כדי לעמוד בהלם וברעידות שבמהלך תפעול המערכת. עליהן גם להיות קלות וקומפקטיות דיין כדי להקטין את העומס על המטוס. דרישות מחמירות אלו ניתנות להרחבה קיצונית ויכולות להוביל לשימוש ברכיבים בדרגה צבאית עבור יישומים מסוימים. מחיר מל”טים צבאיים הוא גדול בסדרי גודל כך שהשימוש בהם ביישומים אזרחיים איננו מוצדק כלכלית. עבור יישומים אזרחיים, מצלמות באיכות מסחרית המתוכננות במארז רובוסטי וקומפקטי הן בד”כ מספיקות. גם כאשר מדובר בציוד צבאי, קיימת מגמה ברורה לכיוון השימוש ברכיבי (commercial off the shelf) ככל הניתן, מאחר והצבאות בכל העולם סובלים מצמצומי תקציב חמורים, ובכך מאפשרים את השימוש המצלמות מסחריות בנויות היטב עבור מל”טים צבאיים אחדים.

אפשרויות עדשה
העלייה ברזולוציה של המצלמות מהווה אתגר עבור היצרנים לספק עדשות אשר יעמדו ברזולוציות גבוהות יותר עם רמת הביצועים הנכונה. שיפורים בטכנולוגיית המצלמות חייבו שיפורים דומים באופטיקה של העדשות. עם עליית הרזולוציה של המצלמה, עיוותים או ליקויים בזכוכית הופכים להרבה יותר בולטים בעדשות בעלות איכות ירודה. מסיבה זו, חשוב שיצרן העדשה ישתמש בזכוכית בעלת איכות גבוהה עבור עדשות המיועדות לשימוש במצלמות בעלות רזולוציה גבוהה יותר. למתקן העדשה על-גבי המצלמה צריכות להיות תכונות התקנה ובקרה נכונות כדי לתמוך במשפחה רחבה של עדשות איכותיות. יש לבנות את בקרת העדשה עבור כיווני המוקד, האיריס והזום ישירות בתוך המצלמה כך שניתן יהיה לכוון את הכיוונים או אוטומטית או מרחוק בשעה שתנאי הזירה משתנים תוך כדי המשימה.

מצלמת Lg11059
של Lumenera
ה-Lg11059 היא מצלמת בעלת 11 מגה-פיקסל המספקת 5 fps ברזולוציה מלאה של 4008×2672. המצלמה בעלת איכות תעשייתית בעלת חיישן CCD 35 ממ’, רזולוציה גבוהה ובקר עדשה Canon EF משולב במלואו העושים אותה לפיתרון אידיאלי עבור סביבות תובעניות דוגמת המל”טים. בנוסף, צמצם אלקטרוני גלובלי מלא מבצע צילומי בזק ברגע המדויק כאשר כל השורות נלכדות באותו הזמן ועצמת אור, ויוצרות תמונות מהירות בעלות טשטוש אפסי.
מצלמת ה-Lg11059 משתמשת בחיישן CCD איכותי במלואו על-ידי הספקת תמונות בצבע חי או אור נראה רגיש במיוחד ו-IR קרוב למונו-כרומטי. זרימה מלאה של וידאו לא-דחוס ביחד עם לכידת תמונות עומדות ניתנות לבקרה דרך הממשק API התקני שלנו או דרך ממשק ה-GigE Vision. אזורי עניין ומודי סיווג (binning) מאפשרים למצלמה לפעול בקצב מסגרות מהיר יותר (14fps ב-רזולוציה של 640×480) תוך הספקת נתוני תמונה דרושים בלבד. סנכרון לכידת התמונה נעשה תוך שימוש בתיחול בתוכנה או בחומרה, והוא משתלם על-ידי זיכרון-לוח של 32MB עבור חציצת מסגרות כדי להבטיח הספקת התמונה.
התכנון הרובוסטי והקומפקטי של ה-Lg11059 בעל הממדים של 76.2×76.2×82.6 ממ’ עושה אותו אידיאלי להתקנה במערכות קומפקטיות בהן המקום הוא יקר-ערך. החיווט Gigabit Ethernet הננעל בשלמותו, מחבר-הכוח והממשק I/O הדיגיטלי מבטיחים התקנה חבר-והפעל פשוטה, תוך מזעור הפרעת ה-clutterשל המצלמה בעזרת כבל תקני יחיד. החיווט I/O המפושט מסופק על-ידי מחבר ננעל Hirose התומך ב-4 פיתחות מוצא ו-3 פיתחות מבוא הניתנות לבקרה אוטומטית או ידנית באמצעות תוכנה. השימוש במחבר ננעל מבטיח פעולה אמינה אף בסביבת רעידות גבוהה. למצלמה אין מאווררים או פתחי קירור, דבר המגדיל עוד יותר את האמינות.

יישום SDK
המצלמה SDK של Lumenera מספקת סידרה מלאה של תכונות ופונקציות המאפשרות לך לרבות את ביצועי המצלמה שלך בתוך היישום שלך. ה-SDK תואמת כל המצלמות המבוססות USB ו-GigE. ממשקי Microsoft DirectX/DirectShow, Windows API ו-NET API מסופקים ומאפשרים לך בחירת סביבות פיתוח היישומים מ-C/C++ עד VB.NET או C#NET. השלמה עצמית ותיעוד מלאים מסופקים עם ממשק ה-NET.API ומלווים בחוברת API מלאה המתארת את כל הפונקציות והתכונות של המצלמה.

תמצית
ה-Lg11059 של Lumenera היא מצלמה בעלת 11 מגה-פיקסל המספקת 5fps ברזולוציה מלאה של 4008×2672.
היא מספקת צבע חי או אור נראה מאוד רגיש ותמונות מונו-כרומטיות קרובות ל-IR.
זרימה מלאה של וידאו לא-דחוס יחד עם לכידות של תמונות עומדות המבוקרות בקלות.

הכתבה נמסרה באדיבות חברת להט טכנולוגיות בע”מ

lahat Lumenera

מאת: Dany Longval, Lumenera Corporation

תגובות סגורות