חדשות היום

SCPC – חישה, בקרה, אנרגיה, אלחוט

SCPC – חישה, בקרה, אנרגיה, אלחוטאמיר שרמן, ארו גרמניה

כאשר עברתי לפרנקפורט והתחלתי בתפקידי החדש בתור המנהל העיסקי של STMicroelectronics לכלל אירופה, מזרח תיכון ואפריקה

(EMEA – Europe Middle East and Africa)
קבעתי מספר פגישות באיזורים השונים באירופה: גרמניה, איטליה, אנגליה, סקנדינביה ומזרח אירופה ומיד הבנתי (את מה שאני יודע כבר הרבה שנים) דבר אחד עיקרי: ל-STMicroelectronics יש כמעט את כל תחומי הטכנולוגיה בעולם ה-Semiconductotrs. המהנדסים השונים זוכרים רק חלקים בודדים ומשייכים אותם ל-ST, כלומר, אנשי ה-Embedded Microcontroller מכירים רק את ה-STM32, מיקרו-בקר מבוסס CortexMx אבל לא יודעים של-ST יש גם פתרונות Wireless ולכן בתהליך הפיתוח בוחרים ספק אחר. דוגמא נוספת היא שאנשי ה-Analog לא יודעים ש-ST היא אחת המובילות בעולם במגברים (Op Amp), וסתי מתח (Voltage Regulator) ורכיבי הגנה (Protection) ועוד דוגמאות רבות ואחרות. כדי לפשט את התהליך התייעצתי עם מקביליי ברחבי העולם וראיתי תהליך שהחל בארצות הברית ומאוד התאים לשוק האירופאי ולכלל ההתפתחות הטכנולוגית שאנו נמצאים בה והוספתי עוד חלק משלי וכך נוצר ה-SCPC-Sense Control Power Connect.
STMicroelectronics היא בעצם SCPC כאשר היא מובילה עולמית בתחום
ה-Mems – Mechanical Electro Mechanical System ובכך פתחה עולם חדש של סנסורים המחולקים לשלוש סגמנטים:
סנסורים סביבתיים – Environmental כגון סנסורי לחץ (Pressure), טמפרטורה (Temp) ולחות (Humidity)
סנסורי אקוסטיקה – Acoustics מבוססי חיישני מיקרופון (Microphone Mems)
סנסורי תנועה – Motion Sensor כגון: Accelerometers, Gyroscopes, Compass
כל אלה הם ה-Sense (חישה – חיישנים – סנסורים).
ST יצרה את עולם ה-CortexMx שהשיקה את משפחת ה-STM32 הכל כך מפורסמת ובעצם מובילה את תחום ה-Cortex וממשיכה לחדש עם משפחות חדשות כגון STM32F072 שהייחוד הינו תוסף USB ללא גביש עם ליבת CortexM0 שהושקה החודש.
ה-CortexMx הוא בעצם ה-Control.
בתקופה האחרונה ישנו “רעש” חיובי ענק בתחום ה”אינטרנט של הדברים” IoT – Internet of Things וגם Intel התמקדה בתחום זה בתערוכת ה- (Consumer Electronic Show) עם שילוב של מחשבים לבישים וחיבור כללי של כל העולמות לאינטרנט. ST השיקה לאחרונה מגוון רחב של פתרונות אלחוטיים בתחום ה-IoT הכוללים:
Microsize Bluetooth Modules – זעירים כגון (11.613.5 מילימטר)
Bluetooth Smart – רכיב ה-BlueNRG מסוג System on Chip מבוסס CortexM0 המחבר בצורה פשוטה וזולה כל התקן לטלפון חכם (Smartphone) או Tablet מבוסס Android או iOS.
WiFi Modules – גם בתחום זה ST משקיעה הרבה עם ההכרזה על המודולים החדשים: SPWF01SA.11 ו-SPWF01SC.11, את המודולים החדשים ST תדגים בתערוכת ה Embedded World בנירנבג – גרמניה בסוף פברואר הקרוב.
כל הפתרונות הנ”ל הם בעצם ה-Connect בתוך ה-SCPC.
כעת כל המוצרים המבוססים מעבד ישלבו גם סנסורים ותקשורת כדי ליצור את עולם האינטרנט של הדברים והפעם זה נראה מבוסס.
החלק האחרון בפאזל הינו ה-Power ובעצם רק בגלל הסמנטיקה של SCPC וכדי לא ליצור בלבול, ההתמקדות היא ב-Power אבל אין Power ללא Analog ולכן ההקשר המקורי הינו Power&Analog. הרבה לא יודעים
(ובגלל זה ה-SCPC) אבל ST הינה מובילה בתחום ה-Analog&Power יותר מתחום ה-Digital, בתמונה מספר 3 ניתן לראות את כל פתרונות ה-Analog & Power של ST.
ארו ישראל תתמקד השנה בתחום ה-SCPC ותתחיל במספר סמינרים טכנולוגים בחודש פברואר מסוג Hans On בשיתוף פעולה עם פיניקס טכנולוגיות כאשר המהנדסים יוכלו להתנסות בטכנולוגיות ה-Control החדשים של ST מבוססי CortexM0 עם מעבד STM32F03x ו-CortexM4 עם מעבד STM32F429 (התומך בצגי TFT עם 2MB של זיכרון Flash ו-256K של זיכרון RAM) בשילוב הדגמות על חיישנים מסוגים שונים וניהול צריכת אנרגיה חכמה.
ההצלחה בפשטות לא איחרה לבוא ובמרכז אירופה עם התמקדות בגרמניה וגם באיטליה בחודשים הקרובים ארו
(Arrow) ו-ST יערכו מספר רב של אירועים טכנולוגיים וסמינרים על בסיס ה-SCPC בעיקר בשני צורות: IoT=Sense – Control – Connect ובתחום ה-Analog&Power עם התמקדות ב-Motion Control & Industrial Automation.

תגובות סגורות