חדשות היום

Beenger – עולם תוכן חדש

www.beenger.com

Beenger היא רשת חברתית הראשונה מסוגה בעולם בה התוכן שנוצר הוא אך ורק על-פי בקשה של חברים. אדם יכול ליצור תוכן רק אם התבקש ליצור אותו. מטרתה של הרשת היא לעודד תוכן מותאם ספציפית למשתמש ולסיים את העידן של צריכת תוכן פסיבית. היום רוב האנשים בעולם צורכים תוכן בצורה פסיבית ונהפכו לרובוטים שגוללים את מסך הפלאפון שלהם על טייס אוטומטי בתקווה להיתקל בפוסט מעניין.

איך הכל התחיל?

“אתחיל בזה שאציין שכבר פיתחנו את המוצר 3 פעמים, פעמיים החלטנו לזרוק את כל העבודה שעשינו לפח ולהתחיל הכל מהתחלה. בפעם השלישית העלנו את המוצר לאוויר.” מספר מעיין יזדי, מנכ”ל החברה, “במהלך שירותי הצבאי חזרתי לבית אחרי סגירה של שבת בבסיס. כשנכנסתי לבית, ראיתי שכולם מחוברים למסך הסמארטפון שלהם משל היה אינפוזיה מחוברת לווריד שלהם והם לא יכולים לשרוד שניה אחת נוספת בלעדיו, כל אחד היה שקוע בעולמו האישי. התחלתי לגבש צוות של כמה חברים שהזדהו עם “הבעיה” הנ”ל ורצו לשנות מעט את הדרך בה העולם התחיל להתנהל, יחד רצינו לגרום לאנשים לצאת מהמסך.”

“במרוצות השנים הרעיון והקונספט המקורי השתנה אין ספור פעמים בעקבות המון משובים של השותפים, כל אחד הביא תובנות ותרם חלק ניכר לפרויקט. בין אם זה המעצב המוכשר שלנו שהפך הכל מקצה לקצה או אנשי התוכנה שגרמו לדברים לעבוד בצורה הכי טובה שאפשר, כל אחד מתחומו. אף אחד לא עשה לעצמו הנחות ותמיד שאפנו לעמוד בסטנדרטים הכי גבוהים יחד כצוות. הצוות כל כך לא מתפשר שהגענו למצב שכבר פעמיים היה לנו מוצר שהיה מוכן ובסוף החלטנו לא להעלות אותו לאוויר, הבנו שאנחנו לא שלמים עם מה שהיה לנו ביד. בסוף הפיתוח של הקונספט השלישי החלטנו שאנחנו עולים לאוויר.”

קצת טכנולוגיה:

Screenshot_2015-11-10-11-58-33הצוות משתמש בספריות ובפלטפורמות פיתוח מהשורה הראשונה, מבוססות קוד פתוח. טכנולוגיות כגון NodeJS, ElasticSearc ו- Docker הינן רק חלק מ- Stack שלם הנמצא בשימוש מתמיד בתהליך הפיתוח של החברה. יש הקפדה לתרום בכל שינוי חזרה לקהילת המפתחים על מנת שכולם יוכלו ליהנות מהעבודה הקשה. החדשנות של בינג’ר נמצאת בארכיטקטורה המגוונת, שלל שרתים קטנים עם תפקיד מוגדר היטב על מנת לספק למשתמש חוויה רציפה, חלקה ומותאמת אישית. חוץ מ- REST API הארכיטקטורה מספקת שירותי BI  דיווחים לפלטפורמת הסלאק ועיבוד תמונה ווידאו.על מנת שישאר זמן גם לפיתוח ולא רק לתפעול, מתבצעת עבודה קפדנית ויסודית המשלבת יכולות DevOps  מתקדמות על מנת להפוך תהליכים ידניים וארוכים לאוטומטיים.

באופן כללי, ניתן לומר כי הצוות אוהב לאמץ טכנולוגיות חדשות ובכלל זאת של סטארט-אפים מתחילים מישראל ומהעולם כדי לקחת חלק פעיל בצמיחה של  האקו-סיסטם ולתת את חוויה טובה וייחודית למשתמשים שלנו.

קצת על הצוות:

צילום-יועד-שירן

צילום-יועד-שירן

מעיין אומר: “לדעתי ולדעת רבים, הדבר הכי חשוב בכל פרויקט הוא הצוות. ללא העבודה הצוותית אני מאמין שהפרויקט שלנו לעולם לא היה מתרומם לגבהים אליהם הגיע. ליזם יכול להיות את הרעיון הכי טוב בעולם ואת הרצון הכי חזק ליצור שינוי. אך אם אין את הצוות הנכון שיכול לבצע כל דבר, כולל תמיכה חברית, חשיבה צוותית והכי חשוב, לעמוד יחד כנגד כל הסיכויים גם כשהמצב נראה אבוד – כנראה שיהיה לו קשה נורא להתמיד ולהמשיך. הצוות שלנו השתנה רבות עד שגיבשנו גרעין חזק שיש ביכולתו לפרוץ את המחסומים הרבים העומדים בדרכנו. אנשים באו והלכו, חלקם רציניים וחלקם רציניים יותר. לחלק מהם היו יכולות חזקות נורא אך לא היו מוכנים לקחת את הסיכונים והפיתולים שיש בעולם “הסטארט-אפ”. ברגע שמתגבש הצוות הנכון, פתאום “באורח פלא” דברים נהיים קלים יותר, הכל זז מהר יותר. כשיש קשיים יש מי שידחוף אותך קדימה. אני תמיד אוהב להשוות סטארט-אפ לספינה. ככל שיש יותר אנשים שנרתמים לחתור יחד, כך הספינה תשוט מהר יותר.”

היום הצוות של Beenger מונה עשרה אנשים: שלושה מתכנתים, שלושה אנשי שיווק, מעצב אחד, שני מייסידים ומנטור. כל אדם שנכנס לצוות צריך להתקבל על-ידי כולם בברכה ובהסכמה מלאה. כמו כן, צריך להתרגל לקצב עבודה נורא מהיר וגמיש. יש פעמים שהחבר’ה בסטארט אפ מסתפקים בשעתיים או שלוש שעות של שינה וזה בשביל לגרום להכל להצליח.

“אחד הדברים שאני הכי אוהב בצוות הוא שמדי פעם אנחנו מגדירים לנו “האקאתון” קטן” מספר מעיין “על-מנת שנוכל לרענן את החשיבה ומעלים אפליקציות קטנות לאוויר. למשל בימים האחרונים התחלנו לעבוד על אפליקציה בשם “Pingd” המיועדת להורים הדואגים לילדיהם. האפליקציה נועדה לתת כלי למשפחות לדעת מה מצב המכשיר הסלולארי של בני המשפחה האחרים, החל ממצב הסוללה ועד מתי בן המשפחה פתח את המכשיר לאחרונה ועוד פיצ׳רים מעניינים רבים שעתידים לבוא.”

היקפי השוק:

“כשהתחלנו לחשוב מה תהיה אסטרטגיית החדירה לשוק הנכונה ביותר בשבילנו החלטנו שהדרך הנכונה ביותר תהיה להתמקד ברגשות חיוביים של אנשים ולכן הגדרנו את עצמנו כאפליקציה לאתגרים. קהל היעד המתבקש היה קהל צעיר של סטודנטים ותלמידי תיכון בארה”ב. מאז הושק המוצר באופן רשמי (יולי 2015) ראינו גידול משמעותי, בהיקף של עשרת אלפי משתמשים. נכון להיום ראינו את רוב השימוש בארה”ב, כמו כן באירופה ואפילו בוויאטנם. אנו מביטים קדימה ומצפים בכיליון עיניים להגשים את החזון שלנו וליצור עולם שבו אנשים יהפכו לחלק אקטיבי בבקשת ויצירת התוכן. לפני מספר חודשים סגרנו את סבב הגיוס הראשון שלנו ובימים אלו אנו בעיצומו של סבב הגיוס השני.”

תגובות סגורות