חדשות היום

XJet משיקה מרכז להדפסות תלת מימד במתכת ובקרמיקה הגדול בעולם ויוצאת למהלך גיוס של עשרות מיליוני דולרים

חברת ההייטק הישראלית, XJet (.XJet Ltd), חנכה הבוקר בפארק המדע ברחובות, מרכז להדפסות תלת מימד (Additive Manufacturing ) במתכת וקרמיקה. במרכז, הושקעו מעל ל-40 מיליון שקל, והוא הגדול מסוגו בעולם. המרכז החדש יסייע לחברה לפתח ולהרחיב את מגוון סוגי המתכות והחומרים הקרמיים לשימוש במערכות החברה, על מנת להגדיל את מגוון השימושים במערכת וכן לאפשר פיתוח אפליקציות ייעודיות בשיתוף פעולה עם חברות ענק מאירופה, ארה”ב ואסיה.

במקביל הודיעה XJet כי היא נמצאת בעיצומו של מהלך גיוס כספים משמעותי בהיקף של עשרות מיליוני דולרים. שווי החברה בגיוס הוא בסדר גודל של מאות מיליוני דולרים. הכסף שיגוייס מיועד לשמש את החברה בצמיחת עסקיה והתרחבותה למגוון שווקים. החברה החלה בימים אלה במהלכים אינטנסיביים לגיוס כח אדם, הקמת מערך הפצה גלובלי, השלמת מעבר לייצור סדרתי בידי ספק מוביל וכניסה למספר רב של שווקים בינלאומיים.

לחברת XJet טכנולוגיה חדשנית (NanoParticle Jetting™), המשתמשת בננו-חלקיקים בתרחיף נוזלי, לצורך “הדפסת” מוצרים תלת מימדיים ממתכת ומחומרים קרמיים בהזרקה (בניגוד למערכות הדפסה אחרות המבוססות על שימוש באבקה).

הטכנולוגיה מהווה פריצת דרך בהדפסה תלת מימדית במתכת ובקרמיקה, ומאפשרת ייצור מדויק של חלקים מורכבים מאוד ובעלי פרטים קטנים. בחודש שעבר הוענק לחברה על ידי חברת המחקר  Frost & Sullivan, פרס חדשנות בינלאומי על פיתוח הטכנולוגיה. היכולת להדפיס בדיוק רב ובמספר חומרי גלם, הופך את המערכות של XJet לאידיאליות עבור תעשיית הרכב, הרפואה ורפואת השיניים, תעשיית הכלים, התעופה, ואף תעשיות החלל והרובוטיקה ולמעשה, בכל תעשייה שיש בה צורך בחלקים מורכבים ו/או ייחודיים: זה  יכול לנבוע  מצורך בחלק בודד או בכמות קטנה (שאז אין צידוק כלכלי  לייצור בתבנית), ויכול להיות תוצאה של צורך בחלק מורכב מאוד גיאומטרית, לדוגמה,  חלק בעל חללים פנימיים שנועדו לשפר יחס של ביצועים למשקל.

בחודשים האחרונים חתמה החברה על עסקאות בהיקף של מעל לעשרה מיליון דולר, לאספקת מערכות הדפסה מתוצרתה ללקוחות, מהמובילים בתחומם בארצות הברית, גרמניה, איטליה, שוויץ ובמדינות נוספות ואף בשוק הישראלי. בין ההתקנות הראשונות של החברה נמנות חברת OERLIKON – חברה תעשייתית שוויצרית גדולה מאוד המחזיקה גם באחת מלשכות השירות הגדולות בעולם לייצור חלקים בתלת מימד; חברת Syqe Medical שפיתחה משאף רפואי ייחודי, ספקית השירות הרוסית המובילה AB Universal, וכן חתמה על חוזה שיתוף פעולה עם אחת מהחברות הגדולות בעולם בתחום הדנטלי.

XJet הממוקמת בפארק המדע ברחובות נוסדה על ידי חנן גוטהייט – יזם סדרתי, שכבר היה שותף להקמתן של שתי חברות שנמכרו במיליונים רבים של דולרים. בחברה מעל 100 עובדים ובינהם מספר רב של בכירים ו/או מומחים טכנולוגיים ממקימי תעשיית הדפוס התלת מימדי ומוביליה. החברה החלה באחרונה במהלכים אינטנסיביים לגיוס כח אדם לטובת הקמת מערך הפצה גלובלי, הגדלת מערך הייצור, וחיזוק צוות הפיתוח והיא מתכננת מעבר למשרדים חדשים, כדי לתמוך בגידול במכירות בשווקים הבינלאומיים. ההשקעה במהלכי הפיתוח של XJet, שהניבו לחברה מעל ל-80 פטנטים בתחומים שונים, מוערכת במעל ל-100 מיליון דולר בעשור האחרון.

״סקר שוק שנערך לאחרונה מצביע שבעוד ששוק ההדפסה בתלת מימד צומח בקצב שנתי של 25%, הרי שתחום ההדפסה התלת מימדי במתכת צומח בקצב שנתי גבוה בהרבה של -80%״, אומר גוטהייט. לדבריו, ההדפסה בתלת מימד במתכת הוטמעה  על ידי מספר רב של חברות פורצ’ן 100 והשוק צמא לפתרונות איכותיים להדפסה תלת ממדית במתכת כמו הפתרון שהמערכות של XJet מספקים ״לאחר זמן רב שבו עמלנו קשות במעבדות על פיתוח ובדיקות היתכנות, אנחנו מוכנים ליציאה לשוק.  הלקוחות שלנו מבינים שהטכנולוגיה הייחודית שלנו ממצבת אותנו כמובילי השוק. יש עניין עצום בטכנולוגיה שלנו מצד רבים שמאמינים בנו ובפתרונות פורצי הדרך שלנו. אנו הולכים לשנות מן היסוד את הדרך בה מיוצרים כיום מוצרים במגוון תחומי תעשייה״.

תגובות סגורות