שיתוף פעולה אוסטרלי-ישראלי בתחומי הסייבר נחתם בין מערך הסייבר הלאומי לארגון ה-ACSC האוסטרלי

ראש מערך הסייבר הלאומי, יגאל אונא וראש ה-ACSC האוסטרלי (Australian Cyber Security Centre) אליסטר מקגיבון (Alastair MacGibbon) חתמו במסגרת אירוע סייברטק על הסכם הבנות (MOU) לשיתוף פעולה בתחום הסייבר בין שתי המדינות. חתימת ההסכם היא שיאו של תהליך התקרבות והעמקת הקשר בין המדינות בתחום הסייבר, שהחל עם ביקורו של רה”מ בנימין נתניהו באוסטרליה בפברואר 2017 והמשיך עם ביקור הגומלין של רה”מ אוסטרליה, מלקולם טורנבול (Malcolm Turnbull), באוקטובר 2017.

ה-MOU מניח את היסודות להמשך הרחבת שיתוף הפעולה והדיאלוג בין המדינות בתחומי עניין משותפים בתחום הסייבר, ביניהם הגנת סייבר בתעופה אזרחית, התמודדות עם אתגרים טכנולוגיים מרכזיים כגון ה-IoT ו-5G ועוד. המשלחת האוסטרלית המבקרת בישראל, שכוללת נציגים מהמשרד לביטחון המולדת של אוסטרליה ומשרד החוץ, קיימה דיאלוג מקצועי עם מערך הסייבר ומשתתף בכנס סייברטק 2019 המתקיים ב-Expo תל אביב השבוע (29-30.1).

מרכז הגנת הסייבר של אוסטרליה- ACSC, הנו הגוף האמון על נושא הגנת הסייבר הלאומית מטעם ממשלת אוסטרליה. המרכז מפגיש את יכולות הגנת הסייבר הממשלתיות במדינה כדי לשפר את חוסן הסייבר של הקהילה האוסטרלית ולתמוך בשגשוג הכלכלי והחברתי של אוסטרליה בעידן הדיגיטלי. המרכז מעודד את החוסן הקיברנטי בכל המשק האוסטרלי, כולל תשתיות לאומיות ומרכזיות, הממשל הפדראלי, הממשל המקומי, עסקים קטנים ובינוניים, אקדמיה, המגזר השלישי ועוד. המרכז מהווה מוקד לשיתוף פעולה בין המגזר הציבורי לפרטי על מנת למנוע ולהילחם באיומי סייבר ולצמצם פגיעה באזרחי המדינה.

אירוע “סייברטק”, 2019, הכנס הגדול ביותר בישראל, ואירוע הסייבר הגדול בעולם מחוץ לארה”ב, המתקיים היום ומחר באקספו תל אביב, מהווה מקום מפגש ייחודי למקבלי החלטות, גורמי ממשל, בכירי התעשייה, יזמים, קרנות הון סיכון ענקיות ומשקיעים, ומרכזי מחקר מתקדמים. האירוע, עוסק בהיבטים הרחבים של מהפכת הסייבר והאופן בו זו משפיעה על כל תחום בחיינו- המערכה הפוליטית, בריאות, שוק העבודה, תחבורה, כלכלה, משפט, צרכנות וכו’. טכנולוגיות של ענן, בינה מלאכותית, מיחשוב קוואנטי יוצגו בכנס לצד אירועי תקיפת סייבר.

לצד הכנס מתקיימת תערוכת ענק בה מציגים מאות חברות ותיקות לצד סטארט-אפים את חידושיהן. בין המציגים: המוסד, יחידת להב 433 של המשטרה, מערך הסייבר הלאומי משרד רוה”מ, רשות החדשנות, צ’ק פוינט, סייברארק,  IBM,RSA, DELL-EMC, מיקרוסופט, דלויט, סייבריזון, סימנטק, OPSWAT, FireEye, Intuit, סייברביט, רפאל, התעשייה האווירית, KPMG, pwc, SOMPO  ועוד מאות חברות.

תגובות סגורות