חדשות היום

חברת AT&T וMicrosoft Azure בוחנות מחשוב קצה ( (Edge Computeבדור 5 לעסקים הסטארט אפ הישראלי Vorpal נבחר להוביל את שלב הוכחת ההיתכנות (POC) בשיתוף עם מרכז החדשנות של T&AT בישראל

ענקית התקשורת העולמית AT&T וחברת Azure Microsoft ישתפו פעולה עם חברת הסטארט אפ הישראלית Vorpal, המציעה פתרונות לאיתור ולגילוי רחפנים, לטובת בחינה של הטמעת יכולות רשת מחשבי קצה (Network Edge Compute (NEC)) אל תוך רשת דור 5, זאת בעקבות הכרזת T&AT על השקת גישה אסטרטגית חדשה להטמעת דור 5 בעסקים.  מרכז החדשנות (Foundry) של AT&T בישראל, הפועל בכל תחומי הליבה של החברה העולמית, במטרה לסייע לחברות סטארט אפ ישראליות לעבוד עם ענקית התקשורת, היה  הראשון לזהות את הפוטנציאל הטכנולוגי של Vorpal, למינוף היכולות המתקדמות של רשת מחשוב קצה (NEC) .  חברות AT&T ו-Azure Microsoft החלו בשלב הניסוי של רשת מחשוב קצה (NEC) ויבחנו דרכים לצמצום זמני השהייה בעת העברת נתונים וכמו כן, שיפור חווית המשתמש על ידי פריסת שירותי ענן מתקדמים במיקומים גיאוגרפיים ספציפיים, הקרובים יותר למוקדי עסקים. פריסה מלאה של התשתית תאפשר לעסקים עוצמה מחשובית, זמני העברת נתונים מהירים ורשת אופטימלית לניתוב נתונים ללא הצורך בהתקנת שרתים ייעודים בשטח.

יתרונות אלו יהיו הכרחיים לעסקים מתחומי הקמעונאות, בריאות, אבטחת מידע, ייצור ובידור אשר עיקר פועלם תלוי בביצועי ענן והאינטרנט של הדברים.

מו קאביט, מנהל השיווק של :AT&T business “אנו יוצרים דרכים חדשות עבור לקחותנו לקבל גישה למגוון של שירותי ענן, קרובים יותר למיקום בו הם פועלים.” עוד הוא הוסיף, “באמצעות המהירות החדה של הסיבים האופטיים שלנו, תשתיות הLTE ורשת דור 5, אנו מכשירים את הקרקע לשירותים מתקדמים כמוMicrosoft Azure , על מנת שיוכלו להאיץ טרנפורמציות דיגיטליות של עסקים גודלים כקטנים”.

יוסף חאלידי, סגן נשיא Azure  בMicrosoft אמר כי: “שיתוף פעולה זה, יאפשר לנו להציע שירותי ענן באופן יעיל יותר וללקחות רבים יותר, באמצעות הרשת האלחוטית של AT&T. שתי החברות עובדות יחדיו על מנת להשיג זמני השהייה נמוכים יותר בעידן של גודש מידע עצום העובר בשרתים”

הוכחת היתכנות בישראל

במטרה להראות את פוטנציאל שירותי ה-NEC, יצרה חברת AT&T סביבת NEC במרכזי החדשנות שלה בטקסס ובישראל, וחיפשה סטארטאפים שיכולים למנף את הפלטפורמה להאצת ייצור פתרונות פורצי דרך, שיענו לדרישות המשתנות של התעשייה. מי שנבחרה להוביל את שלב הניסוי והוכחת ההיתכנות (POC) היא חברת Vorpal הישראלית המפתחת פתרונות לאיתור ולגילוי רחפנים.

השימוש ברחפנים נמצא כיום בשיאו. בחלק מהמקרים הוא גורם למפגעים בטיחותיים, כאשר הרחפנים חוצים אזורים אסורים. Vorpal מציעה שירות יעיל ביותר עבור שדות תעופה, כוחות הביטחון וחברות נוספות הזקוקות ליכולת איתור רחפנים ומוקדי ההפעלה שלהם בזמן אמת.

הפתרון של Vorpal  שעשה שימוש בסביבה המשותפת שייצרו AT&T וAzure וכן כל תשתיות  הLTE ו5G  של AT&T יעמדו לרשותה, כדי לאפשר ניתור ומדידת ביצועים מתקמדים במהירות גבוהה יותר.

לפי Vorpal, היקף השימוש ברחפנים צפוי לגדול באופן משמעותי, בדגש על רחפנים אזרחיים. לכן, חברות שיעסקו בתחום ההגנה מרחפנים יהיו תלויות בקצב העברת נתונים מהיר ככל הניתן על מנת לספק את התוצאות הטובות ביותר.

עופר הכהן, מנהל מרכז החדשנות של AT&T בישראל, אמר: “שיתוף הפעולה עם Vorpal הוא הוכחה נוספת לקשר ההדוק של T&AT עם האקוסיסטם בישראל.” הכהן הוסיף: “חיפשנו טכנולוגיה שתוכל למנף את היכולות המתקדמות של מחשוב קצה ושל רשת דור 5, כדי להזניק קדימה פתרונות מתקדמים לצרכים עסקיים חדשים”.

חברת AT&T, מכירה בחשיבות העצומה של שירותי NEC עבור עסקים. לפי המחקר של גרטנר, “מחשוב הקצה ישנה את דפוס העבודה בתאגידים הגדולים; תהליך עיבוד המידע הריכוזי יהפוך למבוזר. חברות גדולות יבצעו חלוקה של המידעים שלהן במספר מוקדים, זה יקרה בקצב מהיר ויצור הזדמניות עסקיות רבות, לצד אתגרים וסיכונים”.

תגובות סגורות