Crescendo Venture Partners השלימה סגירה ראשונה לקרן חדשה להשקעות בתוכנה המתוכננת להיקף של 80-100 מ’ ד’

הקרן תתמקד בהשקעות Early Stage בסטארט אפים ישראלים

קרן ההון סיכון Crescendo Venture Partners מתל אביב משיקה קרן הון סיכון חדשה המתוכננת להיקף של 80 מיליון עד 100 מיליון דולר. הקרן החדשה השלימה סגירה ראשונה ומתכננת את הסגירה הסופית במחצית הראשונה של 2020. בראש הקרן עומדים יוצאי קרן ההון סיכון גיזה צבי שכטר, ד”ר יובל אבני, טל מזרחי, וכן מארק קאוולרס, שגיבשו שותפות עם קבוצת Crescendo השווייצרית, המנהלת נכסי לקוחות בשווי של יותר מ-3 מיליארד דולר בכל רחבי העולם, ופועלת מ-8 משרדים באירופה, צפון אמריקה, דרום אמריקה ואסיה.

קרשנדו ונצ’ר פרטנרס תשקיע בסטארט אפים ישראלים בשלבים מוקדמים בתחומי התוכנה, הביג דטה, ה-AI וה-Machine Learning בדגש על מיזמי תוכנה המחוללים טרנספורמציה בענפים מסורתיים כגון חקלאות, חינוך, בניה, בריאות ותעשיה. קרשנדו, שהחלה לפעול במהלך 2019, כבר ביצעה השקעה ראשונה כשהובילה את סבב גיוס A של חברת הסטארט-אפ הישראלית Lightico, שפיתחה פתרון אוטומציה עבור השלב האחרון באינטראקציה בין לקוחות לבין מוקדי שירות טלפוניים.

הצוות המוביל של קרן קרשנדו הוא: צבי שכטר, ממקימי תעשיית ההון סיכון בישראל ושותף להקמת קרן ההון סיכון גיזה בתחילת שנות ה-90. שכטר היה שותף להשקעות בחברות פורצות דרך דוגמת טלגייט, סאיוטה וסולוטו, שרשמו אקזיטים נאים, וחברת WalkMe, מחברות “היוניקורן” הבולטות בישראל, אותה ליווה שכטר מהקמתה; ד”ר יובל אבני, שכיהן כשותף בקרן גיזה 5 וניהל בשנים 2015-2019 את חברת הסטארט אפ Beta-O2, בה הוביל מפנה (turnaround) עסקי שהוביל את החברה לצמיחה ארוכת טווח. אבני הוא רופא מנתח בהכשרתו, בוגר ביה”ס לרפואה בטכניון ומרצה בטכניון בנושא יזמות וגיוס כספים לסטארט-אפים; טל מזרחי, שכיהן גם הוא כשותף בגיזה 5, הוא בעל ניסיון של יותר מ-20 שנה בהשקעות, פיננסים והיבטים משפטיים של קרנות ושל חברות היי טק. בין השאר שימש טל מזרחי כסמנכ”ל הכספים של PortAuthority שנמכרה ל-WebSense בכ-90 מיליון דולר; מארק קאוולרס, שמשמש כשותף עצמאי בקרן ומביא עימו ניסיון רב בתחום ההשקעות וכן בתחום השיווק, בנית מוצר ואסטרטגיית חדירה לשווקים חדשים. קאוולרס משמש כשותף מנהל ומייסד משותף ב-Swanlab Venture Factory, קרן הון סיכון בהיקף של 60 מיליון אירו, המשקיעה בחברות חדשניות מספרד.

ד”ר יובל אבני, שותף מנהל בקרשנדו ונצ’ר פרטנרס, מסר: “למרות הפוטנציאל האדיר של חברות בשלבים מוקדמים, קיים כיום פער בין צורכי המימון של חברות אלה לבין הסכומים שמשקיעים מפנים בפועל להשקעה ב-Early Stage. קרשנדו תגשר על הפער הזה, עם צוות שמציע ליזמים שילוב של ניסיון מצטבר בהשקעות ובניהול של חברות סטארט אפ, לצד מערכת קשרים ענפה עם חברות ומשקיעים מאירופה, מאמריקה הלטינית ומאסיה, שמתעניינים בהשקעות בחברות תוכנה ישראליות”. אבני הוסיף: “כצוות שצבר ניסיון גם בהשקעות וגם בניהול של סטארט אפים, אנחנו מבינים את הצד היזמי, נוקטים בגישה מקצועית וידידותית ליזמים ומקבלים החלטות מהירות בנוגע לחברות שאנחנו פוגשים”.

צבי שכטר, שותף מנהל בקרשנדו ונצ’ר פרטנרס, הוסיף: “אנחנו רוכבים על המומנטום החיובי במחזור החיים של הסטארט אפים בישראל. אנחנו פוגשים כל הזמן יזמים יוצאי דופן עם רעיונות נהדרים, שיכולים לחולל שינוי אמיתי בתעשיות מסורתיות במגוון מגזרים. קרשנדו תעמיד לרשות יזמים אלה שילוב של הון, ניסיון עסקי ומערכת קשרים גלובלית עם לקוחות, שותפים ומשקיעים פוטנציאליים מרחבי העולם שמשוועים לחבור ולשתף פעולה עם סטארט אפים פורצי דרך מישראל”.


בתמונה: תמונה: צוות קרשנדו ונצ’ר פרטנרס ישראל (עומדים משמאל לימין): ד”ר יובל אבני, צבי שכטר, טל מזרחי, ז’אן מארק לילינג.

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות