חדשות היום

על אף משבר הקורונה: למעלה מאלף תלמידים ברחבי הארץ ייחשפו השנה לשיעורי חדשנות ויזמות

בהמשך למענק המצטבר של כ-2 מיליון דולר שקיבל ארגון פרזנטנס מקרן סיטי פאונדיישן העולמית, תורחב השנה תכנית הסטארטאפ סקול ותגיע לתלמידים ביפו, דרום תל אביב, חיפה וירושלים

על אף הקורונה: למעלה מ-1,000 תלמידי תיכון מהפריפריה החברתית ייחשפו השנה לתכנית ה- Startup School של ארגון פרזנטנס הישראלי. התכנית תעניק להם שיעורי יזמות, כלים וידע בתחום היזמות ופרקטיקות לפיתוח כישורי חיים ומנהיגות. התכנית מתקיימת בקרב אוכלוסיות מגוונות ביפו, דרום תל אביב, חיפה וירושלים באמצעות הנגשת אומת הסטארטאפ לבני נוער באמצעות שיעורי ומפגשי יזמות וחדשנות, אירועי האקתון, ועדת נוער והכשרות מורים והורים.

התכנית מקנה כישורי חיים ומנהיגות לתלמידים, מכינה אותם אל עולם העבודה החדש, חושפת אותם להזדמנויות חדשות ולאפשרויות הקריירה בעולם ההיי-טק והיזמות ובכך מאפשרת להם כבר בגיל הצעיר ללמוד על חדשנות, יזמות וטכנולוגיה במטרה לעודד יכולת ורצון לקחת חלק פעיל ב״אומת הסטארט-אפ״ הישראלית ובשוק העבודה המתפתח. מאז תחילת פעילות התכנית לפני כשלוש שנים, כ-3,000 תלמידים מרחבי הארץ נחשפו אל עולמות היזמות וההייטק.

לאחרונה הודיעה קרן סיטי פאונדיישן העולמית על מענק מצטבר של כ-2 מיליון דולר לארגון לפרזנטנס הישראלית שמובילה תכניות לקידום יזמות וחדשנות בקרב באוכלוסיות פגיעות חברתית-כלכלית. מענק זה יאפשר לפרזנטנס בין היתר להפעיל את תכנית ה-StartUp School ולהרחיב אותה לערים נוספות בישראל. בשנה הקרובה התכנית תפעל בשיתוף פעולה עם עיריית תל אביב-יפו, עיריית חיפה, חברת F5 NETWORKS, קרן Bader Philanthropies וקרן RAYNE.

אז מה לומדים?

התכנית כוללת סילבוס עשיר בתחום היזמות והחדשנות בנושאים כגון הסטארט-אפ ניישן, פתרון אתגרים בכלים חדשניים, פיצ׳ינג, פרזנטציה, פיתוח רעיוני, השראה והיגוי, חשיבה יצירתית, חקר וחשיבה מחוץ לקופסא בעולם משתנה, הרחבת מעגלי השפעה. הלמידה התיאורטית משולבת עם היכרות והתנסות מעשית באמצעות מפגשי חשיפה עם יזמים וחברות סטארט-אפ וטכנולוגיה מובילות ותהליך הכולל פיתוח מיזם, הובלת תהליכי שינוי, יזמות תלמידים, הורים ומורים ועוד. מיומנויות אלו יהוו עבור התלמידים ואף המורים המלווים אותם כלים במימוש הפוטנציאל הפנימי וירחיבו את מגוון האפשרויות להשתלבות מיטבית בחברה הישראלית ובעולם הגלובלי.

אריאלה רוזן, מנכ״לית משותפת בפרזנטנס: ״כארגון שמנגיש ומקדם יזמות לאוכלוסיות מגוונות, למדנו שבכדי לייצר שוויון הזדמנויות אמיתי, עלינו להתחיל לחשוף ליזמות ואומת הסטארטאפ כבר מגיל התיכון אז מתקבלות החלטות על מגמות ויחידות, החלטות שמשפיעות גם על המסלול האקדמי. כפי שניתן לראות במחקר האוניברסיטה העברית על הפעילות שלנו ביפו, בעקבות התכנית 86% מן המשתתפים הביעו עניין בלימודי STEM ו 69% בלימודי השכלה גבוהה״.

חולוד עיוטי, מנכ״לית משותפת בפרזנטנס: ״בתקופה מאתגרת זו בה השסעים החברתיים הולכים ומתרחבים, העצמה וחיזוק של אוכלוסיות מגוונות היא מה שתבטיח את עתידן החברתי והכלכלי. הזכות להשפיע על הדור הצעיר באוכלוסיות אלו, עוד בכיתות בית הספר, מאפשרת להם להיחשף לאפשרויות חדשות, לעולמות הטכנולוגיים והיזמיים ובכלל לשוק העבודה של העולם החדש״.

האימפקט של התכנית

כמה סיפורי הצלחה של בוגרי התכנית:

לנה עיעד, הייתה תלמידת כיתה י״א בתיכון עירוני ל”ב אג’יאל שם נחשפה לראשונה לתכנית הסטארטאפ סקול ולעולם היזמות. התכנית הביאה אותה לחקור וללמוד באופן עצמאי את עולמות הטכנולוגיה, המחשבים והתכנות ובסיום כיתה י״א, דרשה מהנהלת בית הספר לפתוח מגמת 5 יחידות במתמטיקה על מנת שתוכל לפנות ללימודים אקדמיים במדעי המחשב עם סיום לימודיה בתיכון. הנהלת התיכון נענתה לבקשתה, על אף שבבית הספר מעולם לא נלמדה מגמת 5 יחידות במתמטיקה. לנה סיימה את לימודיה בהצטיינות ובמקביל התחילה לעבוד כמדריכת סיורי חדשנות במרכז פרס לשלום וחדשנות.

חמזה אבו שחאדה, נחשף גם הוא לתכנית כתלמיד תיכון ביפו, אז היה חובב ספורט ומתאמן. בשכונה בה גדל הוא ראה את חבריו, נערים בסיכון, מחפשים מתחם לאימוני כושר, כשלא היה ביכולתם לקנות מנוי לחדר כושר או לשלם למאמן כושר. לאחר סיום התיכון הוא הגיש מועמדות למאיץ היזמות של פרזנטנס במסגרתו הקים את המיזם שלו – חדר כושר המאפשר לבני נוער וצעירים אשר אינם יכולים לרכוש מנוי – להצטרף לאימונים ללא תשלום. כלומר, המודל העסקי הינו מנויים מן המניין, המאפשרים לו להחזיק את חדר הכושר ולאפשר גם לאלו שלא יכולים לשלם לעשות שימוש במתחם. במלגה שקיבל באקסלרטור השתמש כדי לקבל הסמכה של מאמן מוסמך ממכון וינגייט.


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות