חדשות היום

Western Digital ו-Dropbox ישתפו פעולה בהאצת הפריסה של תשתיות ענן

Dropbox היא אחת הראשונות המיישמות דיסקים מסדרת Ultrastar 20TB SMR HDDL: משתמשת בהם למינוף קיבולת האחסון במרכזי נתונים, ייעול והבטחת מידרוג נוח לצורך עמידה בביקוש הגובר לאחסון בענן – המגיע מעסקים, מצוותי עבודה ומיחידים

חברת Western Digital הודיעה כי ספקית פלטפורמת העבודה השיתופית Dropbox הפכה לאחרונה לאחד הגופים הראשונים המתקינים את הדיסקים הקשיחים מסדרת Ultrastar DC HC650 20TB, העושים שימוש בטכנולוגיית shingled magnetic recording (SMR). הדיסקים של ווסטרן דיגיטל משמשים כרכיבי היסוד בפלטפורמות אחסון מרובות אקסא-בייטים – המאפשרות לדרופבוקס להמשיך בנתיב האסטרטגי שלה, תוך ניצול צפיפויות האחסון הגבוהות ביותר, המציעות את עלויות הבעלות הנמוכות ביותר – ומבלי להקריב ולהתפשר בכל הנוגע לעמידות הנתונים ולזמינותם, בשירות יותר מ- 600 מיליון לקוחות מקוונים בכל העולם.

לדברי אנדרו פונג (Andrew Fong), סגן נשיא לענייני הנדסה בדרופבוקס, “אנו עובדים עם ווסטרן דיגיטל זה שנים ארוכות – ובשלבים שונים של פיתוח פלטפורמת האחסון שלנו. כלים ושירותים מקוונים חשובים כיום יותר מאי-פעם בעבר, ואנו חייבים להיות מסוגלים להציג חדשנות, להרחיב את הפונקציונאליות ולהגדיל את קנה המידה – על מנת לשמור על כושר התחרות שלנו. אנו מצפים להתקנת הכוננים בקיבולת 20TB בטכנולוגיית SMR, שתאפשר לנו חיסכון נוסף בעלויות – ולספק ערך מוסף גדול עוד יותר ללקוחותינו. ווסטרן דיגיטל היא שותף אסטרטגי חשוב, ואנו מצפים להמשיך ולקדם יחד את עולם תשתיות הענן”.

לדברי אנדרו דוריאן, (Andrew Dorian), סגן נשיא לתחום הכוננים הקשיחים לשימוש ארגוני, “דרופבוקס הייתה חלותה באימוץ טכנולוגיית SMR בקנה מידה גדולה – והמחויבות שלהם השתלמה, והקנתה להם את היתרונות מהם נהנים מי שמתייצבים כחלוצים בשימוש בטכנולוגיה. היא מאפשרת שילוב מהיר של כוננים קשיחים בקיבולות הגבוהות ביותר, אל תוך מסגרת תשתיות הענן שלהם. אנו שמחים להמשיך בשיתוף הפעולה ארוך השנים שלנו עם דרופבוקס, ולנוכח יכולתנו לסייע להם להרחיב את סביבות התשתיות שלהם ולנצל את הביקוש ההולך וגובר מצד לקוחות המעוניינים בשירותי ענן, אחסון מקוון, וכלים לעבודה שיתופית מרחוק”.

ככונן ה- 20TB הראשון בתעשייה, Ultrastar DC HC650 מציע עלות בעלות כוללת נמוכה במיוחד, לטובת ארגונים המרחיבים את סביבת האחסון שלהם החוצה (scale-out) ובמרכזי נתונים בענן. זאת, בזכות צפיפות אחסון גבוהה יותר, ושיפורים בצריכת הזרם החשמלי. כונני SMR מציעים את הקיבולת הגדולה ביותר בתעשייה, וזוכים להכרה גוברת מכיוונם של לקוחות ארגוניים וחברות ענן – המאמצים את הטכנולוגיה הזאת על מנת להתמודד עם הגידול המאסיבי בכמויות הנתונים. כאשר בוחנים את הצרכים בעולמות האחסון בקנה-מידה של אקסא-בייטים רבים, והשקעות ההון והתפעול השוטף הנדרשות במרכזי נתונים – הערך ארוך הטווח הנוצר משימוש בדיסקים כאלה, במונחים של עלות לטרא-בייט, צפיפות אחסון גדולה יותר, צריכת זרם נמוכה יותר ואמינות משופרת – יכול לתרום לשורה התחתונה במאזן התוצאות העסקיות.

שורת חידושים בתחום הטכנולוגיות המשלימות משולבים בדיסקים מסדרת Ultrastar DC HC650, ובכלל זה יישום ראשון בתעשייה של מערך הקלטה מגנטי נתמך אנרגיה (energy-assisted magnetic recording – (EAMR, שהוא מערכת תפעול תלת-שלבית ראשונה מסוגה בתעשייה. לצידה, ניתן למצוא גם את הדור החמישי של טכנולוגיית HelioSeal.

דיסקים של ווסטרן דיגיטל בטכנולוגיית SMR הם גם חלק מרכזי של פרויקט    Zoned Storage- התאגדות מבוססת תקנים, בקוד מקור פתוח, הנשענת על הסינרגיה בין כוננים קשיחים בטכנולוגיית SMR  ובין אחסון ZNS SSD, על מנת לאפשר למרכזי נתונים להתרחב ולצמוח בתהליך יעיל במיוחד.

* shingled magnetic recording (SMR) – ובתרגום “הקלטה מגנטית במבנה רעפים”, היא טכנולוגיה המאפשרת הגדלה משמעותית של צפיפות האחסון. בעוד דיסקים מסורתיים כותבים נתונים על גבי ערוצים מקבילים זה-לזה, ואשר אינם עולים זה על זה – טכנולוגיית SMR כותבת ערוצים חדשים העשויים לחפוף חלקית ערוצים שנכתבו קודם לכן – תוך הותרת הערוצים הקודמים האלה כשהם צרים יותר, ובאופן המאפשר להגדיל את צפיפות האחסון הכוללת. המבנה הסופי של החומר הכתוב מזכיר את מבנה גגות הרעפים, בהם מונחים הרעפים תוך חפיפה חלקית. הגישה הזאת נדרשת, משום שראשי ההקלטה (“הראש הכותב”) בדיסק מגנטי חייבים – בגלל אילוצי פיזיקה – להיות רחבים יותר, ולכתוב ערוץ רחב יותר – בהשוואה לראשי הקריאה, המסוגלים לספק קריאה מדוייקת גם של ערוץ מגנטי צר משמעותית.


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות