חדשות היום

קיידנס מרחיבה את קו המוצרים הפופולרי Tensilica Vision and AI DSP IP עם שני DSPs חדשים המיועדים ליישומים מתקדמים ובעלי גישה רציפה

צמד ה-DSPs החדשים, Vision Q8 ו-Vision P1, מרחיבים את התמיכה של קיידנס בענפי האוטומוטיב, המובייל והצריכה

קיידנס דיזיין סיסטמס (Cadence) מרחיבה את משפחת המוצרים הפופולרית Tensilica® Vision DSP, עם השקה של שתי ליבות DSP IP חדשות עבור יישומי ראייה במערכות משובצות ויישומי בינה מלאכותית. מוצר הדגל החדש, Tensilica Vision Q8 DSP, מציע ביצועים מובילים בתעשייה של 3.8 טרה פעולות לשנייה (TOPS) ומספק פי שניים ביצועים ורוחב פס זיכרון בהשוואה ל-Tensilica Vision Q7 DSP, עם נצילות אנרגיה המתאימה ליישומי דימות וראייה מתקדמים בשוקי הרכב והמובייל. ה-Tensilica Vision P1 DSP מותאם במיוחד ליישומי חישה חכמים ויישומי always-on אשר מצריכים גישה תמידית ללא הפסקה בשוק מוצרי הצריכה, תוך שהוא מספק פתרון חסכוני באנרגיה.

לקוחות כבר מביעים עניין רב בצמד ה-DSPs החדשים, Vision Q8 ו-Vision P1, אשר משלימים את פורטפוליו ה-DSPs המקיף של קיידנס ליישומי ראייה במערכות משובצות ויישומי בינה מלאכותית, ומאפשרים ללקוחות גמישות עיצובית גדולה אף יותר עם הטכנולוגיה הכי מתקדמת.

שני ה-DSPs החדשים מבוססים על ארכיטקטורת SIMD ו-VLIW הדומה לזו שמצויה ב-Tensilica Vision DSPs הקיימים, והם מציעים מודל תכנות N-way המשמר את תאימות התוכנה, מה שמקל על המעבר מהדור הקודם של Tensilica Vision DSPs עם רוחבי SIMD שונים. כמו כל שאר משפחת מוצרי Tensilica Vision DSP, גם המוצרים החדשים תומכים בשפת TIE (Tensilica Instruction Extension) ולפיכך מאפשרים ללקוחות לבצע התאמה אישית מיוחדת של מערך הפקודות. שני ה-DSPs החדשים תומכים גם ב-XNNC (מהדר הרשת העצבית של Tensilica) וב-NNAPI (API של רשת עצבית אנדרואידית) לצורך תמיכה ברשתות עצביות. בנוסף הם גם תומכים ביותר מ-1,700 פקודות של ספריית ראייה המבוססות על OpenCV, במהדר Halide וב-OpenCL לצורך יישומי דימות וראיית מחשב. שתי הליבות מוכנות ליישומי רכב עם אישור ASIL B עבור כשלי חומרה אקראיים ו-ASIL D עבור כשלים מערכתיים.

“כמות החיישנים, וכן הדרישה הגוברת למספר מסגרות בשנייה ולרזולוציה יותר ויותר גבוהה – כל אלה מניעים את הצורך של התעשייה ב-DSPs לראייה ולבינה מלאכותית בעלי רמת ביצועים גבוהה התומכת בקשת רחבה של סוגי נתונים”, אומר סנג’יב אגרוולה, סגן נשיא בכיר ומנהל קבוצת ה-IP בקיידנס. “במקביל לכך, השוק זקוק גם ל-DSPs לראייה עם צריכת הספק נמוכה ותמיכה בבינה מלאכותית ברמת הבסיס עבור יישומי חישה חכמים המחייבים עבודה רציפה (always-on). עם הצגתם של ה-Tensilica Vision Q8  וה-Vision P1 מציעה קיידנס ללקוחות גמישות מיטבית וקיצור זמן היציאה לשוק עם מגוון מקיף של DSPs לראייה ולבינה מלאכותית, מהמוצרים הבסיסיים ועד למתקדמים ביותר.”

“השימוש בחיישני תלת ממד ובסוגים שונים של טכנולוגיית חיישנים ממשיך לגדול בשוקי המובייל, האוטומוטיב והמציאות הרבודה (AR) והמדומה (VR),” אמר מייק דמלר, אנליסט בכיר ב- Linley Group. “השווקים הללו זקוקים ליכולת עיבוד ראייה ובינה מלאכותית בעלת רמת ביצועים גבוהה והספק נמוך ליישומי קצה. כדי לעמוד בדרישות אלה, מעצבי SoC מחפשים IP של חומרה עם טווח של נקודות ביצוע. לחברת קיידנס יש ניסיון מוכח שאותו רכשה בפיתוח שישה דורות של Tensilica Vision DSPs, וכעת עם צירופם של שני ה-DSPs החדשים למערך, קיידנס מבססת עצמה כבחירה מצוינת עבור מעצבי SoC.”


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות