חדשות היום
Ford Tech Helps Prevent Children Being Left in Hot Cars

פורד פיתחה טכנולוגיה פשוטה נגד שכחת פעוטות ברכב לוהט

יולי 2021 ; פורד הודיעה כי פיתחה טכנולוגיה חדשה שנועדה לתזכר ולהתריע בפני נהגים, באופן פשוט, שעליהם לבדוק את המושבים האחוריים בתום הנסיעה- זאת רק אם פתחו את הדלתות האחוריות בטרם החלו בנסיעה. במקרה כזה, הטכנולוגיה מופעלת לאחר שהרכב עצר וכבה.

מדי שנה ילדים וחיות מחמד סובלים ממכת חום קטלנית (היפרתרמיה) לאחר שנשכחו ברכבים, שם הטמפרטורות יכולות לעלות במהירות על אלה שבחוץ ובמקרים מסוימים אף להוביל לטרגדיות.

על פי  KidsandCars.org גופו של ילד מתחמם יתר על המידה פי 3-5 מהר יותר מאשר מבוגר. כ- 39 מקרי מוות מתרחשים בממוצע מדי שנה בארה”ב כתוצאה משכחה ברכב, כלומר אחד בכל תשע ימים. הדבר מסוכן גם עבור חיות מחמד – כלב למשל עלול למות במכונית חמה תוך שש דקות.

הטכנולוגיה של פורד מאפשרת התראה חזותית בתצוגה המרכזית של הרכב למשך עשר שניות או עד לביטולה. כמו כן נשמעת אזהרה קולית המזכירה לנהג לבדוק את המושבים האחוריים לפני היציאה מהרכב. בנוסף להתראה בנוכחות ילד או בעל חיים, המערכת יכולה גם להזכיר לנהגים אם הם הציבו פריט יקר ערך במושבים האחוריים, כמו מחשב נייד או תיק יד שעלולים להיות בסכנת גניבה במידה ויישארו ברכב.

באירופה הטכנולוגיה מוטמעת בדגמי EcoSport, Fiesta, Focus, Galaxy, Kuga, Mondeo Hybrid, Puma, S-MAX, Transit ו- Tourneo Connect. הוא זמין גם במוסטנג מאך-E, * החשמלי לחלוטין.

על מנת להדגיש את הסכנות הקיימות במכוניות חמות, הזמינה פורד פסלי קרח המדמים תינוק בן 12 חודשים ושל כלב לברדור, הניחה אותם בתוך מכונית, הגדירה את הטמפרטורה מחוץ לרכב ל-35 מעלות צלזיוס ובתוך 19 דקות חיממו את הטמפרטורה ברכב ל 50 מעלות צלזיוס. פסלי הקרח נמסו מיד.

מערכת ניו-טק מגזין גרופ

תגובות סגורות