חדשות היום

PayEm מודיעה על גיוס של 220 מיליון דולר למימון פעילות הכרטיסים של לקוחותיה והשקעה בחברה

חברת הפינטק PayEm, המובילה בתחום פתרונות ניהול הוצאות ורכש לחברות, הודיעה היום על גיוס של 20 מיליון דולר בגיוס הון ועוד 200 מיליון דולר בגיוס קרדיט, מקרן האשראי של ויולה, קבוצת מיצובישי, קרן הון סיכון קולברטיב פאנד ואחרים.

הגיוסים הללו מצטרפים לגיוס של 27 מיליון דולר בסבב seed ו-A, בהובלת הקרנות Pitango First, NFX, גלילות קפיטל, Local Globe, ופרש פאנד.

מאז שהחלה את פעילותה בינואר 2020, חברת PayEm מספקת מערכת SaaS חכמה לניהול הוצאות ורכש לחברות. המערכת שפיתחה PayEm מאפשרת ניהול ושליטה מלאים על כל תהליך הרכש: בקשת תשלום, ביצוע והצמדת חשבונית, אוטומציה של תשלומים, ניהול ספקים, והנפקה מיידית של כרטיסי אשראי חכמים (וירטואליים ופיזיים). הפתרון מאפשר לצוותים פיננסיים שליטה ובקרה על הוצאות החברה השוטפות תוך עמידה במסגרת תקציב, לצד מתן עצמאות לעובדים והטמעת תהליכי עבודה יעילים, החוסכים זמן וכסף ומאפשרים נראות מלאה. בנוסף, המערכת נבנתה כך שהיא מסוגלת לתמוך במורכבויות הפיננסיות של חברות רב לאומיות. השימוש ב-PayEm מאפשר לצוותי רכש ופיננסיים ליצור תרבות של אחריות ארגונית, התנהלות כספית חסכונית ויעילה תוך בקרה וציות.

בעוד שבעבר הלא רחוק האחריות על הוצאות גדולות בארגונים הוטלה על יחידות הרכש והכספים, כיום משתנה המגמה: יותר ויותר החלטות לגבי ספקים ופתרונות SaaS מתקבלות ישירות על ידי עובדים במחלקות שונות בארגון. שינוי תפיסה זה יצר מורכבויות חדשות עבור צוותים פיננסים, הנדרשים כעת לעקוב אחר אלפי עסקאות מדי חודש, לעתים באמצעות טכנולוגיה מיושנת שאף מחייבת עבודה ידנית. זאת במקביל לצמיחה מתמדת בנפח התשלומים העובר מדי שנה בין עסקים, אשר לפי דו”ח של חברת Nilson, המתמחה בחקר תשלומי אשראי ותשלומי מובייל, עומד כיום על יותר מ-127 טריליון דולר וצפוי להגיע ל-200 מיליארד דולר עד 2028 בארצות הברית בלבד.

הפלטפורמה של PayEm מבצעת אינטגרציה מלאה עם מערכות הכספים וה-ERP של הארגונים ומציעה פתרון מתקדם המאפשר תהליכי עבודה יעילים ומותאמים אישית. צוותים פיננסיים הפועלים בארגונים בינלאומיים נאלצים להתמודד עם רובד מורכבות נוסף: חברות הבת המקומיות של תאגידים אלו עובדות בצורה מבודדת (“Silo” – מערכות שלא בהכרח מתקשרות אחת עם השנייה) ומשתמשות בשירותים בנקאיים ופיננסיים מקומיים. מצב זה מפצל את עבודת הארגון והבקרה התקציבית ויוצר עומס נוסף של עבודה ידנית. פלטפורמת PayEm תוכננה מלכתחילה עבור פעילות בינלאומית, טכנולוגיית החברה מציעה יכולות חוצות גבולות: צוותי כספים המשתמשים ב-PayEm יכולים להעביר כסף בקליק אחד ב-130 מטבעות שונים.

PayEm משרתת מאות לקוחות ברחבי העולם. לחברה משרדים בסן פרנסיסקו ותל אביב.

בשנה שחלפה, PayEm הגדילה את כמות הלקוחות שלה ב300% ואת הכנסותיה ב550%.

איתמר ג’ובני, מנכ״ל החברה מסר כי ״זהו צעד משמעותי עבור הגדילה של החברה. המימון מאפשר לנו לתמוך באופרציה של לקוחות עם תשלומים והוצאות בסדר גודל נרחב בהרבה, ולהעניק מסגרת משמעותית לפעילות כרטיסי האשראי של הלקוחות. תמיכה זו מאפשרת לנו להמשיך לפתח את הפלטפורמה שלנו.”

״PayEm עזרה לנו לחסוך 40% מזמן העבודה ויצרה להנהלה שקיפות. סגירת הספרים בסוף החודש הפכה לתהליך הרבה יותר יעיל ואוטומטי. אין צורך לחכות לסוף החודש היות וכל טרנזאקציה שמתבצעת מתעדכנת במערכת הERP״ כך אמרה ינה פרידמן, סמנכ”ל כספים ב-Vi-Labs, חברת סטארט אפ המפתחת פלטפורמה בתחום הבריאות הדיגיטלית. לפני השימוש בPayEm הצוות השתמש במספר פלטפורמות שונות לניהול תשלומים אוטומטים, כרטיסי אשראי והחזר הוצאות. מאז שהתחילו לעבוד עם PayEm, הכל נעשה דרך מערכת אחת.

“אנו נרגשים להצטרף לPayEm, לקחת חלק בצמיחת החברה, וללוות אותה בשלב זה בו היא מפתחת פתרונות חדשניים לצרכים הפיננסיים המתגברים של חברות בעידן החדש, כך אומר עידו ויגדור, שותף מנהל בקרן ויולה קרדיט. “אנו רואים ביקוש אדיר מסמנכ”לי כספים למערכת של PayEm, במיוחד בעת הנוכחית, היות והמערכת מאפשרת ייעול ושליטה על ההוצאות של הארגון תוך מתן עצמאות לעובדים לנהל את תהליכי הרכש שלהם.״

״אנחנו רואים חדירה משמעותית של פתרונות אוטומטיים למחלקות פיננסיות, אך יחד עם זאת, ברוב הארגונים, גדולים כקטנים, עדיין מושקעים משאבים רבים בסנכרון המערכות השונות, דבר שמייצר תסכול רב בקרב הצוותים הפיננסיים ויתר העובדים. שימוש בדאטה לניהול הוצאות החברה יכול לתת ערך רב בשיפור היעילות, אולם היות וברוב החברות אין עדיין סנכרון של הכלים השונים, הדבר לא בא לידי מימוש. PayEm זיהתה את הבעיה ופיתחה מערכת חדשנית המאגדת בתוכה את כל היישומים הרלוונטיים וכל האינטגרציות הדרושות לניהול יעיל ואפקטיבי של מחלקות פיננסיות. כמוסד פיננסי, אנו רוצים שללקוחות שלנו תהיה גישה לטכנולוגיה הפיננסית הטובה ביותר.” כך אומר Mayank Shiromani, דירקטור השקעות בקבוצת החדשנות של מיצובישי, קרן הון הסיכון של קבוצת מיצובישי, הגדול ביותר ביפן ואחד הגדולים ביותר בעולם.


תמונת כותרת באדיבות אור קפלן

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות