חדשות היום

CropX רוכשת את חברת Tule מקליפורניה המפתחת פתרונות דיגיטליים לניהול השקיה בטפטוף

בעקבות ההסכם משלימה CropX מהלך יוצא דופן של רכישת ארבע חברות מתחרות בתוך שלוש שנים והופכת לחברה היחידה מהתחום שאוספת מידע מהקרקע, מהשמיים ומהצמח.

חברת הסטארט-אפ הישראליתTechnologies  CropX, מובילה עולמית בפתרונות לניהול דיגיטלי של חוות חקלאיות, הודיעה היום על רכישת חברת Tule Technologies, חברת חקלאות מדייקת מקליפורניה המתמחה בפתרונות לניהול השקיה. הרכישה בוצעה במזומן ובמניות, ומוסיפה לסל שלCropX  טכנולוגיה שרלוונטית במיוחד לחקלאים המיישמים השקיה בטפטוף. בנוסף, הרכישה תסייע ל-CropX להתרחב ולבסס את פעילותה בקליפורניה – שוק עצום שבו יש לחברת Tule פריסה רחבה. כמו כן, הרכישה תרחיב את מעגל הלקוחות של החברה בגידולים כגון ענבים, שקדים והדרים – גידולים מאוד רווחיים ביחס לגידולי השדה.

בעקבות ההסכם עם Tule משלימה CropX מהלך יוצא דופן בתעשייה במסגרתו סטארט-אפ ישראלי רוכש ארבע חברות מתחרות גלובליות בתוך שלוש שנים. שלושת הרכישות שקדמו לרכישת Tule, הן CropMetrics מנברסקה ו-ReGen מניו זילנד שנרכשו בשנת 2020, ו-Dacom Farm Intelligence, שפיתחה מערכת ייחודית לניהול ריסוס ולהגנה על יבולים חקלאיים מפני מחלות ומזיקים, ונרכשה בשנת 2021.

לאחר הרכישה תעסיק CropX כ-100 עובדים בארבע יבשות שונות ברחבי העולם: 30 בישראל, וכ-70 בשאר העולם לרבות ארה”ב, הולנד, אוסטרליה, וניו זילנד. החברה מתכוונת לגייס עובדים נוספים שיתמכו באתגרי הצמיחה שלה.

תומר צח, מנכ”ל CropX, מסר: “אנו מקבלים בברכה את Tule עם השתלבותה ב-CropX, מהלך שירחיב את סל הפתרונות שלנו ואת מערך איסוף הדאטה שלנו מהשדה. הדאטה של Tule מתווסף למערכת של CropX ומשלים עתה את מערך איסוף הנתונים שלנו. בעקבות הרכישה תהפוך CropX להיות החברה היחידה בתחום שאוספת דאטה מהקרקע, מהשמיים ומהצמח”.

טום שאפלאנד, מנכ”ל Tule Technologies: “התרשמנו מאוד מהגידול המהיר של חברתCropX  ומהעומק של הפלטפורמה ש-CropX מספקת ללקוחות שלה. כמו כן, היה לנו מאוד טבעי וקל להתחבר לחזון הענק של החברה ואנו רואים סינרגיות רבות ומיידיות בין המערכת של Tule למערכת של CropX. בעזרת בסיס הלקוחות הרחב של CropX חקלאים רבים בכל העולם יוכלו להנות מהטכנולוגיה שפיתחנו לאורך השנים – טכנולוגיה ייחודית, חזקה ומוגנת פטנט”.

CropX מציעה פתרון המשלב תוכנה וחומרה ומספק תובנות מבוססות דאטה לחקלאים ביותר מ-60 מדינות. הפתרון מסייע לחקלאים להגדיל יבול תוך חיסכון משמעותי במשאבים: פחות מים, פחות דשן, פחות כימיקלים, פחות אנרגיה ופחות כוח אדם. המערכת של CropX לניהול דיגיטלי של חוות חקלאיות, תומכת באופן מלא ב-75 סוגים שונים של יבולים, משלבת נתונים מהקרקע, מהצמח ומהשמיים ומספקת מודיעין מתקדם על מצב האדמה והיבולים, יחד עם חבילה של כלים לקבלת החלטות ותכנון – המוצעים כולם באמצעות אפליקציה ידידותית המנטרת את המידע המתקבל מהחוות והחלקות החקלאיות.

CropX זכתה בתמיכתן של חברות חקלאיות וקרנות הון סיכון מובילות שזיהו כי הטכנולוגיות של החברה מציבות סטנדרטים חדשים בתחומי הקיימות הסביבתית והחקלאות המדייקת. CropX גייסה הון בשנת 2022 מארבעה משקיעים אסטרטגיים: NEC, Aliaxis, HELM AG ו-Proman. המשקיעים החדשים הצטרפו למספר קרנות בולטות שהשקיעו בחברה מאז ייסודה ובהם: קרן Innovation Endeavors של אריק שמידט, לשעבר מנכ”ל גוגל, OurCrowd Finistere Ventures, ו-Greensoil Investments.


קרדיט תמונת כותרת: CropX

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות