חדשות היום

מאסטרקארד תהפוך את כל כרטיסי האשראי שלה לעשויים מפלסטיק ממוחזר או חומרים ביולוגיים

מאסטרקארד הכריזה שהיא מזרזת את מאמציה להסיר את חומר הפלסטיק PVC לשימוש בכרטיסים ברשת התשלום שלה עד שנת 2028.

מהלך זה מחזק את מחויבויות הקיימות והסביבה של החברה ומרחיב את הנגישות של הצעות כרטיסי אשראי ברי קיימא יותר עבור הלקוחות המחפשים דרך להפחית את ההשפעה הסביבתית שלהם על כדור הארץ החל מהפרטים הקטנים ביותר שמשרתים אותם באופן יומיומי.

החל מ-1 בינואר 2028, כל כרטיסי התשלום החדשים של מאסטרקארד העשויים מפלסטיק יידרשו להיות עשויים מחומרים ברי קיימא – כולל פלסטיק ממוחזר או ממקור ביולוגי כגון    rPVC, rPET או PLA – ויאושרו באמצעות תוכנית הסמכה ייעודית של החברה עוד בשלב הראשוני של ההצטרפות לרשת התשלומים של מאסטרקארד.

מאסטרקארד השיקה את תוכנית הכרטיסים הברי קיימא שלה בשנת 2018. מאז, למעלה מ-330 מנפיקים ב-80 מדינות נרשמו, ועובדים בשיתוף עם יצרני כרטיסים גדולים כדי להעביר יותר מ-168 מיליון כרטיסים ברחבי הרשת שלה לחומרים ביולוגים וממוחזרים.

מנתוני החברה עולה כי כ- 13% מהכרטיסים החדשים שהוזמנו בדצמבר 2022 הינם כרטיסים העשויים כבר מחומרים ברי קיימא.

כמות הפלסטיק שתחסך לסביבה על בסיס הכרטיסים הקיימים שקולה ל- 15 אוניות משא או 15 מיליון ק”ג.

ההכרזה על כרטיסי אשראי מחומרים ממוחזרים מזרזת גם את תוכניות החברה להציע לראשונה כרטיסים דיגיטליים חדשניים, שמבטלים את הצורך בהחזקת כרטיסים פיזיים.

התקנה החדשה קובעת כי מעתה ואילך כל הכרטיסים החדשים שיונפקו יבדקו על ידי מאסטרקארד  לבחינת הרכב החומר ורמת הקיימות שלהם ולאחר מכן יאושרו על ידי צד שלישי בלתי תלוי. ברגע שהכרטיס יאושר יהיה ניתן להטביע על גביו את סימון אישור ה- ECO.

אג’אי באלה, נשיא הסייבר והמודיעין במאסטרקארד מציין כי “במאסטרקארד אנו מובילים ומעצבים את החתירה הקולקטיבית של התעשייה שלנו לעתיד בר-קיימא יותר, ומודע יותר לסביבה. הלקוחות שלנו מגיבים לרצון הצרכנים לבצע בחירות ידידותיות יותר לסביבה, ואנו מתחייבים להקטין את טביעת הרגל הסביבתית שלנו – לטובת האנושות, כדור הארץ וצמיחה כוללת.”

מאסטרקארד ביססה את מאמצי הקיימות שלה לפני יותר מעשור עם התמקדות בהכללה פיננסית,  ואיכות הסביבה. בשיתוף פעולה עם שותפים שונים, מאסטרקארד מציגה חידושים ויוזמות סביבתיות חדשות לשוק, כמו קואליציית Priceless Planet, מחשבון פחמן (שירות אשר מאפשר למשתמשים לעקוב, להבין ולהפחית את עקבות ה-CO2 שלהם באמצעות קיזוז פחמן.) וכן כרטיס בר-קיימא.

בשנת 2018, באמצעות מעבדת האבטחה הדיגיטלית של מאסטרקארד, השיקה החברה את שותפות התשלומים הירוקים עם יצרניות הכרטיסים Gemalto, Giesecke+Devrient ו-IDEMIA כדי להפחית את השימוש בפלסטיק PVC בייצור כרטיסים. הבנקים המשתתפים עם יוזמה זו  משתרעים על פני יותר מ-80 מדינות שונות ברחבי העולם.

עומר אונגר מנכ”ל מאסטרקארד ישראל מציין כי “בשנים האחרונות מאסטרקארד הובילה בישראל מאמצים נרחבים אשר קידמו מעבר לתשלומים דיגיטליים ועידוד השימושים בארנקים מבוססי NFC. מהלך זה מבטיח בין היתר שהמשתמשים בטכנולוגיה זו מבצעים רכישות בטוחות ומהירות יותר, אך לא רק. העובדה שהיקף השימוש הממוצע ליום בארנקים דיגיטליים עלה בלמעלה מ-250% אחוז בתוך שנה אחת בלבד מראה כי אנחנו בדרך הנכונה להפחתת שימוש בכרטיסים פיזים. כבר היום לא לכל הכרטיסים שמונפקים דיגיטלית מלווים גם כרטיסים פיזיים ואנו צופים שהנוסחה הזאת תגדל בעתיד.”


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות