חדשות היום

הסטארטאפ Better מכריז על גיוס סיד של 2 מיליון דולר

סטארטאפ הפינטק Better, מכריז על גיוס סיד של 2 מיליון דולר מקבוצת משקיעים מעולמות הפיננסים וההייטק בהם המשקיע סרג’יו פוגל. המערכת של Better, המבוססת על בינה מלאכותית, ממנפת את מהפכת הבנקאות הפתוחה שהנגישה את הנכסים הפיננסים באמצעות API סורקת באופן קבוע את הנכסים וההתחייבויות של לקוחותיה, לרבות חסכונות, פנסיה, השקעות, תשלומי מיסים, פקדונות, הלוואות, משכנתאות וביטוחים, ומאתרת דרכים לחסוך בעמלות ובדמי ניהול כדי להניב חיסכון גבוה יותר ללקוח על פי הצרכים, טווח ההשקעות והסיכון, בהתאם להיצע המשתנה של התוכניות המוצעות על ידי הבנקים ובתי ההשקעות בישראל. החיסכון הממוצע שהפלטפורמה יוצרת לכל אחד מלקוחותיה נאמד ברבע מיליון שקל בזכות פריצת דרך שהושגה לאחרונה שאפשרה להם לאתר חסכונות של מאות אלפי שקלים בפנסיות של הלקוחות, בשל המשמעות האדירה של כל שינוי אחוז בעלויות לאורך עשרות שנים. כך Better  חסכה בשנה האחרונה להייטקיסטים 135 מיליון שקל בעמלות וריביות מיותרות.

החברה הוקמה בשנת 2022 על ידי טל עקרוני, המשמש מנכ״ל, ערן אורנשטיין, סמנכ״ל תפעול ואורי וייס, סמנכ״ל פיתוח, כל אחד מהם בעל ותק של 15 שנים ומעלה בתחום הפיננסים. טל ייסד שלוש חברות פינטק, הקים חמש תכניות לאומיות לחינוך פיננסי, היה מרצה לכלכלה במכללה למינהל וניהל את המוצרים הפיננסים בארגון “חבר”. ערן מומחה להשקעות ולפנסיה, כיהן כמנכ”ל איפקס ניהול תיקים ומנכ”ל תלתן ייעוץ פנסיוני וחבר דירקטוריון בקופת הגמל דש-איפקס. אורי מומחה לטכנולוגיה פיננסית ומייסד של בית התוכנה BrightTech המעניק שירותים לחברות הייטק מובילות בישראל ובעולם.

טל, ערן ואורי החליטו על הקמת החברה לאחר שחוו באופן אישי את הבלבול והמתח שאנשים חשים סביב התנהלותם הפיננסית והחליטו להקים פלטפורמה שתיתן לכך מענה. החברה גייסה בתוך שנה כ-3000 לקוחות, רובם ככולם עובדי הייטק ישראלים, לאחר שהם שמעו על השרות מפה לאוזן או דרך החברות שהם עובדים בהן, בינן Papaya Gaming, Fyber, Trieye, duda, morning. הלקוחות לא משלמים לחברה על השרות, אלא רק בהתאם לחיסכון המושג בעלויות ולאחר שהם נותנים אישור לביצוע השינוי. החברה חסכה ללקוחותיה תוך שנה 135 מיליון שקל בעמלות וריביות מיותרות אשר היו משולמות לגופים פיננסים לאורך חייהם. בטר מעניקה את שירותיה באמצעות רשיונות לייעוץ פיננסי מבנק ישראל, מרשות שוק ההון, לשכת יועצי המס ובקרוב גם הרשות לניירות ערך. החברה מעסיקה 18 איש במרכז הפיתוח בסמוך למתחם שרונה בתל אביב ותשתמש בהון שגויס לפיתוח אלגוריתמיקה ומודולים נוספים להגדלת החיסכון עבור לקוחות החברה.

טל עקרוני, מנכ”ל Better: “רבים חיים בתחושה שהם לא ממצים את אפשרויות החיסכון, ההשקעות וההלוואות שהם נדרשים להם, והם גם לרוב צודקים. אדם נורמלי אינו יכול להשקיע את הזמן הדרוש ללימוד והכרות של כל המסלולים שמציעות עשרות החברות, וגם אם יעשה זאת המידע שבידיו יתיישן בתוך שבועות על רקע השינויים התכופים בשוק והוא שוב יפספס הזדמנויות להיטיב את תנאיו. לגופים הפיננסים מטבע הדברים אין שום אינטרס לספר ללקוחותיהם היכן הם יכולים לחסוך בעמלות ולקבל תנאים טובים יותר, וגם אם ירצו לעשות זאת אין להם את הטכנולוגיה או כוח האדם הדרושים לשם כך. המערכת שלנו סורקת באופן רציף את תיקי הלקוחות, מתעדכנת בתוכניות ובשינויי הריבית ומתריעה כשהיא מזהה אפשרות לשיפור המסלול. מתווכים פיננסים בישראל מרוויחים כיום 15 מיליארד שקל בשנה מעמלות. השוק משתנה והלקוחות שהיו אדישים ולא מעורבים כבר לא מוכנים לשלם עמלות גבוהות, דמי ניהול מוגזמים או ריביות מטורפות – וכאן הטכנולוגיה נכנסת לתמונה ומאפשרת להפחית את כל העלויות הללו באמצעות שימוש באלגוריתמיקה למציאת השירותים המשתלמים ביותר עבור כל לקוח.”


קרדיט צילום מייסדים:  Better

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות