חדשות היום

הזדמנות לפינטקים גם בתקופת ירידת המימון הפרטי להייטק, תכנית Data Sandbox מתרחבת: רשות ניירות ערך ורשות החדשנות ישקיעו כשלושה מיליון ₪ בחמש חברות פינטק. חמישה מיליון ₪ נוספים יושקעו בחברות שיצטרפו למחזור חדש שנפתח בימים אלה.

התכנית מייצרת בטא סייט לחברות פינטק בישראל המעוניינות לבחון את הטכנולוגיה שלהן  בקרב גופים  פיננסיים שעתידים להטמיע את המערכות והטכנולוגיות במסגרת הפעילות שלהן בין אם לשיפור החדשנות הארגונית ובין אם להציע שירותים מתקדמים לציבור.

החברות שנבחרו להצטרף לתכנית: Amplifair, סיטיזן אימפקט, Fair טכנולוגיות, AudITech, ופיזבק

זהו המחזור השביעי של התכנית אשר תמכה עד כה ב-21 חברות (כולל המחזור הנוכחי) בהיקף כולל של כ-14.5 מיליון ₪. חלק מהחברות אשר השתתפו במחזורים קודמים התקדמו לסבבי גיוס נוספים, ואחרות מוכרות את שירותיהן לאותן חברות אשר שימשו בטא סייט.

חברות המעוניינות להגיש בקשה למחזור החדש, מוזמנות להירשם בלחיצה כאן.

רשות ניירות ערך ורשות החדשנות תשקענה כשלושה מיליון שקלים בסטארטאפים ובחברות מבוססות בתחום הפינטק במסגרת תכנית ה -Data Sandbox  של מסלול הפיילוטים. התכנית נועדה לקדם את פעילותן של חברות פינטק בישראל, כחלק מיישום האסטרטגיה שמובילה רשות ניירות ערך לפיתוח שוק הון חדשני, תחרותי ואטרקטיבי לטובת הצרכן הפיננסי. זהו המחזור השביעי של התכנית, בהובלת רשות ניירות ערך ורשות החדשנות, ובליווי בנק ישראל, אשר מעניקה לחברות טכנולוגיה ישראליות בתחומי הפיננסים אפשרות לפתח את המוצר שלהן למסחור ולחדירה לשוק. התכנית מעניקה שני יתרונות משמעותיים: 1) מימון וליווי רגולטורי של פיילוטים שמאפשר בחינה של סוגיות רגולטוריות ואף ביצוע התאמות של רגולציה 2) חיבור למסדי נתונים וממשקים לגופים פיננסיים בארץ ובעולם שמאפשר בחינה של הטכנולוגיות במצבי אמת.

סך היקף התמיכות של הרשויות ב-21 החברות שהשתתפו עד כה (כולל המחזור הנוכחי) מסתכם בכ-14.5 מיליון ₪.

עו”ד עודד שפירר, מנכ”ל רשות ניירות ערך: “אחד היעדים האסטרטגיים שהגדרנו הוא עידוד חדשנות במערכת הפיננסית ובשוק ההון כדי להנגיש לציבור שירותים מתקדמים שמתאפשרים בזכות טכנולוגיה חדשנית. התכנית צפויה להסיר חסמים מרכזיים אשר עלולים למנוע את פעילותן של חברות פינטק.  בתכנית ה – Data Sandbox חיברנו בין סטארטאפים בתחילת דרכם וחברות מבוססות לגופים הפיננסיים המובילים בישראל כדי לאפשר להן התנסות ולבצע בחינה אמתית של הטכנולוגיות שלהן, כמו גם את הזמן הדרוש לבצע את ה-fine tuning למוצריהן לפני שלב החדירה לשוק. התכנית צפויה לתרום לחברות פינטק, בייחוד בתקופה זו בה סטארטאפים צעירים משוועים למקורות מימון עקב הירידות במימון של קרנות ההשקעה, וזו תעניק חמצן כלכלי חשוב לחברות הפינטק הנמצאות עדיין בשלב פיתוח המוצר”.

דרור בין, מנכ”ל רשות החדשנות: “ישראל הינה בין המדינות המובילות בפיתוחים טכנולוגיים בתחום הפיננסים (פינטק), אולם מעט מאד מהחדשנות הזו פוגשת את הצרכן הישראלי בחיי היומיום ובהתנהלותו מול המוסדות הפיננסיים השונים. ארגזי החול שאנו מייצרים עם שותפים שונים בממשלה ובענפים הפיננסיים בפרט מהווים כר חיוני להתנסות בטכנולוגיות פורצות הדרך ובאתגרים הרגולטורים הדורשים התאמה על מנת לאפשר לכלל המשק להנות מהקדמה הטכנולוגיה שמקורה בישראל.

אנו גאים בשיתוף הפעולה הפורה עם רשות ניירות ערך ובהזדמנות הייחודית שהוא מעניק לחברות פינטק להתנסות ולבחון את הטכנולוגיה והמוצרים הפיננסיים אל מול מאגרי מידע קיימים ובכך לצבור ניסיון חיוני להתפתחותם וצמיחתם.

בתקופה זו בה קיים קושי בהשגת מקורות מימון חיצוניים מצד אחד ובאתרי הרצה מאידך, תוכנית זו מהווה ערך מוסף ייחודי לסטרטאפים ישראלים בתחום.”

מבדיקת פעילותן של חברות אשר השתתפו בתכנית, נמצא כי חלק מהחברות אשר השתתפו במחזורים קודמים גייסו בהצלחה סבבי כספים מאז סיום הפיילוטים. כך, לדוגמא, גייסה חברת FINQ  כשישה מיליון דולר. חברות אחרות התקדמו לשיווק המערכות ללקוחות משלמים בשוק ההון, ביניהן חברת Global PIL אשר מדווחת כי ישנם כבר כ-40 לקוחות משלמים למערכת, ביניהם IBI בית השקעות, אוניברסיטת תל אביב, מגדל חברה לביטוח, הראל חברה לביטוח, כלל חברה לביטוח, הכשרת הישוב לישראל בע”מ, ליברה בע”מ, הבנק הבינלאומי.

לאור הצלחת התכנית עד כה, רשות ניירות ערך ורשות החדשנות מזמינות חברות טכנולוגיות ישראליות להגיש מועמדות למחזורים הבאים של מסלול הפיילוטים Data Sandbox. חברות המעוניינות להצטרף למחזורים הבאים יכולות להירשם בדף התכנית, בלחיצה כאן.

להלן חמש החברות אשר נבחרו להצטרף למחזור החדש של התכנית:

  • אמפליפייר בע”מ AmplifAIR – החברה פיתחה מוצר תוכנה שנועד לטפל בבעיה האינהרנטית של הטיית מודלים על ידי מערכות לימוד מכונה (ML). מערכות אלו נבנות על ידי אנשים ומשתמשות בדאטה היסטורי כדי ללמוד. צירוף עובדות זה עשוי לייצר מודלים מוטים כנגד אוכלוסיות מוחלשות ובכך לפספס לקוחות. המוצר של אמפליפייר עוזר לארגון לטפל בהטיות באמצעות: איתור קבוצות מופלות, הבנת החומרה והנזק הכלכלי שנגרם כתוצאה מכך והצעת צעדים להקטנת הנזק העסקי. הפיילוט יערך עם הראל חברה לביטוח בע”מ בתחום ביטוח הבריאות ויאתר קבוצות כלפיהן מתקיימת הטיה בשל אי התאמה בין החלטות המודל לבין התוצאות בפועל, וכן יאתר תביעות שאינן מאושרות באופן אוטומטי בשל הטיית המודלים הקיימים.
  • סיטיזן אימפקט – החברה, אשר הוקמה על ידי ד”ר דגנית בינדרמן וינון ברוש, מספקת פתרונות AI להקטנת חובות אבודים של מוסדות פיננסים על ידי מניעת התדרדרות ושיפור החוסן הכלכלי של משקי בית. הפתרון כולל איתור וחיזוי אוטומטי של האוכלוסיות הנמצאות בסיכון פיננסי, בנייה ויישום של תכנית פעולה מותאמת אישית לכל משק בית, והנגשת הסיוע עד ליישומו ומדידתו. לחברה לקוחות משלמים ובימים אלו היא מרחיבה את פעילותה העסקית במוסדות פיננסים בישראל ובארה”ב. הפיילוט, שיבחן את אפקטיביות הפתרון של החברה, יערך עם פלטפורמה דיגטלית להלוואות.
  • FAIR פייר טרנולוגיות – פייר היא חבר בורסה המתמחה בהפצת קרנות נאמנות, שהיכולות הטכנולוגיות שלה מאפשרות מודלים עסקיים חדשניים של שיתופי פעולה בשוק ההון הישראלי. הפיילוט משכלל את יכולות ה- Open Finance של החברה, בהתבסס על התאמות ייעודיות למנהלי תיקים שעובדים בצורה דיגיטלית מלאה.
  • AudITech – החברה משנה את הדרך שבה מתבצעת עבודת הביקורת השנתית של חברות ציבוריות בארץ ובעולם: עמידה בבקרות sox על מערכות המידע היא חובה שחלה על חברות ציבוריות וכוללת תהליכי ביקורת ידניים, מורכבים ויקרים. ב-AudITech הופכים את העמידה בבקרות הסוקס לתהליך אוטומטי, פשוט וחכם, וזאת באמצעות סנכרון שוטף של המידע המתקבל ממערכות המידע השונות של החברה (אין צורך לבצע שליפות ידניות של המידע באופן תקופתי), וכן באמצעות זיהוי אנומליות של כלל האוכלוסייה על ידי הפלטפורמה (אין צורך לדגום פריטים ולנתח באופן ידני). בנוסף, מפיקה המערכת את התיעוד הנדרש לביצוע הבקרה (ניירות עבודה) בלחיצה על כפתור, עבור החברה והרו”ח המבקר, ובכך משלימה את תהליך הבדיקה מקצה לקצה.
  • פיזבק – פיזבק טכנולוגיות בע”מ ישתפו פעולה מסגרת הפיילוט עם IBI Trade.

מסלול הפיילוטים הוא חלק משיתוף פעולה ייחודי בין רשות ניירות ערך לבין רשות החדשנות ובליווי בנק ישראל, אשר יצא לפועל בתמיכה וגיבוי של משרד האוצר.


קרדיט: ענבל מרמרי

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות