חדשות היום

רפאל חושפת את מערכת פאזל (Puzzle) המתכללת שילוב מערכות מודיעין ובינה מלאכותית שונות

רפאל חושפת את מערכת פאזל (Puzzle) המתכללת שילוב מערכות מודיעין ובינה מלאכותית שונות ומייצרת פרדיגמה חדשה בעבודת ניתוח המודיעין לתמונת מצב רב מימדית, וביכולות סגירת המעגל (Sensor to Shooter) ביעילות, בקצב ובדיוק שלא נראו בעבר

חברת רפאל מערכות לחימה מתקדמות בע”מ חושפת בתערוכת הסלון האווירי בפריז את “פאזל”- מערכת ניהול ידע מודיעיני מתקדמת המרכזת מידע המתקבל מסנסורים בתחומים שונים- ויזנטים (מידע חזותי לדוגמת תמונות, תצלומי אויר לוויין ווידאו) וסיגינטים (מודיעין אותות- תקשורתי/אלקטרוני) ומאפשרת את סינון המידע והצפת הנתונים הרלוונטיים מביסוס אלגוריתמיקה מתקדמת מתחום ה- (Artificial Intelligence ) AI, ML (Machine Learning) בזמן קצר. כיום, הבינה המלאכותית הינה כלי תומך לחימה לכל דבר ועניין.  ה-AI משולב במערכות הצבאיות  בתהליכי קבלת החלטות, מביא לקיצור הזמן של ביצוע פעולות שונות, כמו עיבוד מידע וניתוחו במהירות – וככזה, הוא משדרג את היעילות של הצבא, משפר את התהליכים המבצעיים ומביא אותם להיות אפקטיביים יותר. מאפשר למפקדים לעסוק בהסקת המסקנות ובקבלת ההחלטות במקום בחיפוש אחר המידע המתאים.

במשך שנים השקיעו צבאות שונים ביכולות ובייצור סנסורים מתוחכמים, בבניית יכולות איסוף רציפות, ובייצור מאגרי אמל”ח לטווחים שונים, במטרה להשיג מודיעין ולאפשר תקיפה יעילה ואפקטיבית של היריב.

המציאות היא שכמות המידע המתקבל מהסנסורים שהולכים ומשתכללים ומסוגלים להביא יותר מידע, ומכיסוי שטח נרחב יותר, וברציפות גדולה יותר – הינה עצומה וככל הנראה,   לא מגיע לבחינה בזמנים רלוונטיים. התוצאה – ייצור המטרות המתאימות למימוש המשימה המבצעית נפגע, מיוצרות מעט מטרות, חלקן בזמנים לא רלוונטיים, וחימוש יקר מופעל לעיתים לשווא.

מערכת פאזל, המשלבת אלגוריתמים מעולם הAI-, מאפשרת לאנליסט האנושי להתמודד עם כמויות עצומות של מידע מסוגים שונים, שמתקבל בקצב אדיר. ה-AI מפריד בין המידע העיקרי לזה ה”תפל”- הוא מבצע איסוף נקודתי בפינצטה של הנתונים הרלוונטיים לטובת משימה ספציפית- מתוך הררי הביג דאטה תוך צמצמום משמעותי של טיפול אנושי והאצת ניתוח המידע ומיצוי שלו. את המערכת ניתן להתקין ולהפעיל במרכזי פיקוד ומודיעין נייחים, ובמפקדות ניידות הנפרסות בשטח, ולייצר ממשק לתוצרים למערכות השליטה והבקרה השונות וכן להפעילה גם בשגרה וגם בעתות משבר, פעילות מבצעית או לוחמה. חשיבות המערכת נובעת מהמצוקות הקיימות-הבנת המטרות הנדרשות וזאת תוך עמידה בלוחות זמנים יחסית קצרים מרגע המגע עם המטרה ועד הפעלת חימוש לעברה (מעגל sensor to shooter).

מערכת פאזל משמשת כחבילה של מספר אפליקציות/מערכות:

IMILITEמערכת מודיעין רב סנסוריאלית, שיכולה לקלוט, לעבד ולהפיץ מידע מודיעיני המגיע ממספר רב וסוגים שונים של פלטפורמות מודיעיניות.  באמצעות אלגוריתמי עיבוד תמונה מתקדמים,

ImiLite מספקת לכוחות הביטחון ברחבי העולם יתרון מוביל בהתמודדות עם דרישות איסוף, עיבוד והפצה מודיעיניות של ימינו.

SIGNAL.AI– מערכת מודיעין אותות מבוססת AI המשנה את זיהויי המודיעין התקשורתי/אלקטרוני לכדי תובנות הניתנות לפעולה ומאפשרות החלטות מהירות יותר ומדויקות יותר שיתקבלו על ידי פחות אנליסטים.

TARGETSמאפשרת למפקד להשתמש בשפה המבצעית, להחליט מה נדרש לו על מנת להשיג את מטרתו המבצעית, ומנגנוני החיפוש והמיצוי השונים יציפו לו את המטרות הרלוונטיות המתאימות לתקיפה – הן בלוחות הזמנים, בהתאם להישג אותו רוצה להשיג, כולל בהצלבה בין מקורות שונים.

FORCE מאפשרת לבנות תכנית תקיפה באש– התאמת מטרה לאפקטור עבור משימות מרבות סד”כ, מרובות מטרות או שניהם, כולל תכנון להכפלת האפקט המצטבר על האויב על ידי תזמון יעיל ונכון של המשימות. בנוסף מאפשר תכנון דינאמי מושפע מודיעין לטיפול במטרות שהפכו חשובות יותר או להפנות משאבים ממטרות שחשיבותן פחתה. המערכת תומכת החלטה ומאפשרת למתכנן האנושי עיסוק בעיקר – מהות התקיפה והגברת האפקטים בזמנים קצרים.


קרדיט: דוברות רפאל

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות