חדשות היום

AMD מאיצים עד הקצה את המערכות המשובצות

 AMD מאיצים עד הקצה את המערכות המשובצות  עם גרסאות יעילות יותר בניצול אנרגיה של מעבדי G-Series ליישומים משובצים

מרואיין: Aurelius Wosylus, מנהל מכירות אזור אירופה, AMD GmbH – Embedded Business Unit

המהדורה השלישית של מעבדי  AMD דלי הספק, מעניקה לעולם התכנון של מערכות משובצות את חלופת x86 החדשנית בשוק התחרותי החם של כרטיסים בתצורות קטנות (SFF).

הגרסאות האחרונות של מעבדי AMD Embedded G-Series עברו אופטימיזציה פעם נוספת במטרה לשפר את היעילות בניצול ההספק. במה שונים מעבדי G-Series בגרסה החדשה?
בתחילת ינואר 2011, השקנו את יחידת העיבוד המואץ APU הראשונה בעולם עם מעבד AMD Embedded G-Series המשלב טכנולוגית AMD Fusion. בתערוכת Embedded World הצגנו מעבד ללא ליבה גרפית וללא יחידת וידאו, שעונה במיוחד על דרישות מערכות ברמת שיבוץ גבוהה. עתה אנו משיקים שתי יחידות חדשות של עיבוד מואץ APU עם TDP נמוך במיוחד עבור מערכות הזקוקות לגרפיקה עתירת ביצועים יחד עם יעילות אופטימלית בניצול אנרגיה. הגרסה החדשה דלת ההספק צורכת הספק מקסימלי של 6.4 וואט בגרסת הליבה הכפולה או צריכת הספק מקסימלי של 5.5 וואט בגרסת הליבה הבודדת.

מה ההבדל בין שני המעבדים החדשים ובין הגרסה הראשונה?
מעבדי APU  החדשים מאופיינים ב- TDP  נמוך משמעותית מאשר ה-APU הראשונים שלנו. הצלחנו להשיג זאת באמצעות אופטימיזציה בתהליכי הייצור ובמבנה הפנימי, ללא הגבלת היקף הפונקציות או הביצועים. אנו מודעים לשלוש הדרישות העיקריות מפלטפורמות משובצות: ביצועים גבוהים, צריכת הספק נמוכה וממדים קומפקטיים. ב-APU  החדשים אנו מעבירים ללקוחותינו במהירות האפשרית את יתרונות הפיתוח הטכני הרצוף שלנו במוצרים הנוכחיים.

אתה מרבה לדבר על APU, אבל בצרוף של CPU וגרפיקה אין כל חידוש. מה עושה את מעבדי AMD Embedded G-Series כה מיוחד שניתן להם שם חדש?
APU, קיצור של Accelerated Processing Unit (יחידת עיבוד מואץ), הוא מעבד בעל תכונה ייחודית בשוק המערכות המשובצות – הגרפיקה המשולבת יכולה לבצע גם מטלות חישוב. GPGPU היא המגמה הנוכחית בשטח שולחנות העבודה וחישובים  עתירי ביצועים (high-performance computing – HPC). בנוסף, אנו משלבים במעגל משולב אחד יחידת עיבוד גרפי GPU שניתנת לתיכנות, עם יחידת  x86   סיביות יעילה ועם יחידת פיענוח וידאו. בהיבט זה, הלקוחות מקבלים פתרון אחד שעונה על הכל. בפתרון כזה מוצא כל תחום המערכות המשובצות עניין מרכזי. יישומי מולטימדיה ומשחקים מפיקים תועלת רבה מהגרפיקה המעולה ומביצועי וידאו HD של ה-APU שלנו. יישומים עתירי חישובים כמו מכשירי אולטרה סאונד, מעבדי תמונות תעשייתיים ומעבדי מדידות ואותות עושים שימוש ב-GPU  כמעבד עזר לעיבוד נתונים. כלים תקניים כמו ™OpenCL ו-DirectCompute כבר זמינים לכך.

ואם הזכרת GPGPU: בשלב זה, המוצר מוגבל לפרויקטי מחקר או לדחיסת וידאו. האם ישנם כבר יישומים בשוק המערכות המשובצות שמשתמשים ב- APU שלכם למטלה זו?
לבד ממחקר, GPGPU  הוא כלי חדש כשמדובר ביישומים בתפוצה רחבה. עם זאת, לקוחותינו עובדים במרץ על מוצרים סדרתיים. כמו כל טכנולוגיה חדשה, עובר זמן מה עד שהיא מתבססת בהיקף רחב. הדבר אמור כמובן גם לשוק המערכות המשובצות. עם AMD Embedded G-Series, אנו מביאים טכנולוגיה יוקרתית שמתפרסת על תחום רחב אל השוק, כולל תכנוני SFF שעשויים להאיץ באופן משמעותי את התפשטותה של טכנולוגיה זו. מוצר זה הינו עוד מוצר בכורה עולמי, אפילו ביחס לטכנולוגית מחשוב חדשנית. מאחר שגם כאן, החדשנות האמתית, כמו במקרה של ה-APU, משתלבת תחילה ב”רמה הגבוהה” לפני שהיא מגיעה אל השוק הרחב. לדוגמה, טכנולוגיית ריבוי הליבות שולבה תחילה בפרויקטים יוקרתיים ועתירי עלויות. עם AMD Embedded G-Series אנו קופצים באופן ישיר אל שוק המערכות המשובצות ההמוני. באופן זה, כל יצרני OEM יכולים לערוך את יישומיהם בהתבסס על טכנולוגיה חדשה זו באמצעות כלי תוכנה סטנדרטיים.

מוצרים הם דבר אחד, ושירות הוא דבר אחר. מה עושה AMD  כדי לוודא את הצלחת ה-AMD Embedded G-Series?
עושה רבות. לדוגמה, בתערוכת Embedded World הרחבנו את תוכנית AMD Fusion Partner Program  שלנו לשוק המערכות המשובצות באמצעות Systems and Technology Track. במסגרת זו, אנו מציעים לשותפינו בעולם המערכות המשובצות מערכת אקולוגית שלמה של כלים, תרגול ומשאבים טכניים שמסייעים להם להצליח בסביבה התחרותית של שוק המערכות המשובצות כיום. לצורך התמיכה בתכנון, לדוגמה, פיתחנו ערכה כוללת, (Reference Design Kit (RDK, כדי לסייע בקיצור זמני הפיתוח עבור שרתי מדיה ואחסון שבשימוש במשרדים קטנים ובינוניים ובמשרדים ביתיים. היא כוללת תרשימים של מעגלים שנבדקו בשלמות ופריסה של קובצי מקור, כך יכולות חברות למקד את משאבי הפיתוח רבי הערך שלהם בהתאמת המוצר ללקוחותיהם. אנו נותנים תמיכה נוספת באמצעות מחויבותנו לתוכנות מקור פתוח. לדוגמה, סיפקנו את קוד המקור שלנו לפרויקט ה-BIOS במקור פתוח “Coreboot” .“Coreboot” אחראית לאתחול של החומרה וללוגיקת האתחול של מערכות המבוססות על חלונות של מיקרוסופט או על מערכת לינוקס, דבר שרלבנטי במיוחד למערכות משובצות שעושות שימוש במערכות הפעלה קנייניות או שונות מהמקובל.

יחידת הגרפיקה היא נושא מעניין בהיבט מכירות ב-AMD Embedded G-Series . האם לא קיימת סתירה בהפצה של גרסת G-Series ללא יחידה גרפית?
לחלוטין לא. ראשית, כמובן, מפיקים את המרב מהחוזקות. בנושא ביצועים של גרפיקה משולבת, אנחנו מובילים בתחום עם AMD Embedded G-Series, אפילו בפלטפורמות משובצות גדולות ומהירות. אבל מאחר שניתן לעשות שימוש ביישומים ביחידה הגרפית שלנו לחישובים מקבילים, למשל במכשירי רדיו המוגדרים על ידי תוכנה, שאינם צורכים פלט גרפי, הגיוני להציע גם פתרון ללא יחידה גרפית. בנוסף, משולבת במעבד AMD Embedded G-Series גם יחידת  64 סיביות בעלת עוצמה רבה במיוחד ויעילה בניצול אנרגיה. באמצעות המעבדים הנ”ל ממשפחת ה- G-Series, אנו מביאים את היתרונות של טכנולוגיית x86 אל תחום המערכות המשובצות דלות ההספק שאינן צורכות גרפיקה. באופן זה יישומים כגון אלו של חברות M2M ,Box PC, Soft-PLC פתרונות אחסון והתקני רשת כגון נתבים וחומות אש לתעשייה, יכולים עתה להפיק יתרון מהקישוריות הגבוהה, התאימות והמערכת האקולוגית המקיפה של תוכנה וחומרה של טכנולוגיית x86. כל זה ללא התקורה של יחידה גרפית משולבת. עם AMD Embedded G-Series, המשתמשים מקבלים פלטרפורמת מעבד שניתן לעשות בה שימוש אחיד בכל מקום ברצפת הייצור. מבקרת מכונה ועד ממשק אדם מכונה (HMI) לעיבוד המחשה בחדר הבקרה. ובכן, זהו צעד הגיוני.

והיכן עומד הביקוש? קראנו זה עתה שקבלתם את פרס Embedded Award של חברת מחקרי השוק VDC. אבל מה אומרים הלקוחות?
אם תביט ברשימת יצרני המערכות המשובצות שמציעים כבר תכנון גמור של לוחות ומערכות, אנו מדברים על השקה מוצלחת במיוחד בשוק טכנולוגיות המעבדים החדשות. עם לקוחות כגון Compulab ,congatec ,Kontron ,Fujitsu ו-Quixant, לפלטפורמת AMD Embedded G-Series שלנו יש כבר בסיס לקוחות רחב שגדל בהתמדה עם לקוחות חדשים שמצטרפים. אנחנו מאד מרוצים ומרחיבים בהתמדה ללקוחות אלו את השירותים שלנו למערכות משובצות ואת תיק המוצר שלנו.
הכתבה נמסרה באדיבות חברת AMTRONICS STARTRONICS  המפיצה של AMD בישראל.

תגובות סגורות