חדשות היום

ד”ר צבי מרום, מנכ”ל באטמ, נבחר בפעם השנייה ברציפות ליו”ר איגוד ההיי-טק הישראלי בהתאחדות התעשיינים

עשרות בכירים מעולם ההיי-טק הישראלי הגיעו ביום ד’ האחרון לקחת חלק בבחירות ליו”ר איגוד ההיי טק הישראלי, במסגרת האסיפה הכללית של האיגוד. בבחירות ניצח בפעם השנייה ברציפות ד”ר צבי מרום, מנכ”ל באטמ, והוא יכהן בתפקיד יו”ר האיגוד לעוד כשנתיים  נוספות. בבחירות התמודדו לצד מרום גם כ- 25 בכירים מעולם ההיי-טק, במטרה לקחת חלק פעיל ולהשפיע על הנעשה בתעשייה זו בישראל.

במקביל נבחרו לנשיאות איגוד ההיי-טק מגוון בכירים בחברות המובילות במשק, ביניהם גלית לוי סמנכ”לית רגולציה אינטל, ערן מאייר סמנכ”ל כספים פיליפס, רפי חדד מנהל פיתוח עסקי פלקס, מוטי גלברמן מנכ”ל אופיר אופטרוניקה, עופר גרינהרג מנכ”ל  אפלייד מטיריאלס, חיים מר יו”ר חברת המר, אסף שמש מנכ”ל סנמינה, אלישע ינאי יו”ר ביפר, דרור בין מנכ”ל רד תקשורת מחשבים, גיא פרי מנכ”ל אן.סי אר, ארז בוגנים סמנכ”ל פיתוח עסקי סינאל מלל, רן גלזר מנכ”ל תבור אלקטרוניקה, טל קאופמן נשיא סימטל ציפויים, ערן עוז סמנכ”ל כספים סי.פי.סי,שי לוי מנכ”ל AVX, דורון בירגר מנכ”ל ובעלים דורון בירגר ניהול ויעוץ, שמיר שטיין מנכ”ל פיברולן, עמירם שור יו”ר אי.אנ.טי, יצחק ניסן מנכ”ל ניסטק, דב רפסון מנכ”ל אורם.

איגוד ההיי-טק בהתאחדות התעשיינים, מייצג את תעשיות ההיי-טק בישראל, ומייצג כיום מעל- 200 חברות ישראליות ורב- לאומיות הפעילות בתחומי ההייטק הנרחבים. האיגוד חרט על דגלו להגדיל את הייצור והייצוא, את היקף המועסקים ולצמצם פערים בין תעשיית ההיי-טק לתעשייה המקומית.

האיגוד פועל קידום צמיחה כלכלית, לייצוג בפני הממשלה, הכנסת והרשויות הממשלתיות, הנעת תהליכים של קביעת מדיניות והסרת חסמים העשויים להשפיע על תעשייה זו.

יו”ר איגוד ההיי-טק הנבחר, ד”ר צבי מרום מסר: “אני מודה על ההזדמנות ועל האמון שקיבלתי מההתאחדות. אני נושא את התפקיד הזה באחריות ובשליחות גדולה, תעשיית היי-טק משמשת כאחד מהעוגנים הכלכליים החשובים של מדינת ישראל. יש לנו משק יצרני ויצירתי והוא צריך להיות מוטה טכנולוגיה עילית. יש לנו אתגר לקדם את ההיי-טק בעידן של תחרות גדולה מול מדינות כגון סין, הודו ועוד. הדרך היחידה להתחרות היא לייצר ערך מוסף גבוה של חדשנות. כמו כן נדרש לקבל החלטות אסטרטגיות באשר לכיוון העתידי של המדינה- עד היום מה שקידם את הטכנולוגיה היה הנושא הביטחוני, אך מאז המשק צמח והעולם נע למקומות אחרים ולכן אנו בפורום מתכוונים לקדם את מפת הדרכים הטכנולוגית של מדינת ישראל”.

נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש: “בעוד כעשור סקטור תעשיית ההיי-טק, יהיה הסקטור הדומיננטי ביותר במשק. לכן אנו בהתאחדות התעשיינים פועלים בימים אלו ביתר שאת על מנת לעזור לו ולתעשיות הנלוות סביבו לגדול ולהתפתח. גם הממשלה צריכה לפעול באופן ממוקד על מנת לפתח תעשייה זו, ולהקים קרן ממשלתית ייעודית לפיתוח תעשיית ההיי-טק בישראל- זאת בשונה מתעשיית האקזיטים, שאינה תורמת לטווח הארוך לתעשייה הישראלית, שכן פעמים רבות לאחר שלב המכירה, הפעילות של החברה בארץ נפסקת כמעט לחלוטין. תעשיית ההיי-טק שתתרום לכלכלה הישראלית ושאותה אנו מעודדים, היא תעשייה יצרנית, שפועלת ומייצרת בארץ, מובילה מחקר ופיתוח של מוצרים ושירותים טכנולוגיים חדשים ויוצרת מקומות עבודה לישראלים. רק כך ישראל תשמור על מקומה כאחת המדינות החדשניות והטכנולוגיות המובילות בעולם, ותמשיך להוות מושא להערצה כמדינה קטנה שמצליחה לחדש ולהפתיע בהמצאות פורצות דרך פעם אחר פעם”.

מירב קינן, מנהלת איגוד תעשיית ההייטק בהתאחדות התעשיינים: “הצטרפות זו מסמל הבאת אמון לפעילות שלנו באיגוד וברצון של החברות להוביל לשינוי. ביחד נפעל לקדם הגדלת תקציבים לפעילות רשות החדשנות על מנת לתמוך בקידום פעילות בענף. תעשיית ההייטק ניצבת בתקופה זו בפני אחד מהאתגרים הגדולים שעמדו לפניה, גישור בין כלכלת ההייטק לבין שאר הכלכלה הישראלית בדגש על העלאת רמת ההכנסות, הפריון ושיפור כושר התחרותיות של המגזר המקומי ולכן יש לנו אתגר לטיפול הנושאים בטווח הארוך אני מזמינה את כל החברות להצטרף אלינו”.

 

תגובות סגורות