חדשות היום

נשיא Universal Robots: עם נתח שוק עולמי של מעל 50% ו-1100 שותפים עסקיים – הקובוטים שלנו משנים את התעשייה

יורגן ואן הולן, נשיא Universal Robots שידר אופטימיות במסגרת אירוע WeAreCOBOTS שנערך וירטואלית – בענן וגם הגדיר מטרה מרכזית: ״המשימה שלנו היא להוציא את המורכבות מהאוטומציה״

מעל 5000 איש מרחבי העולם לקחו חלק במושב הפתיחה של WeAreCOBOTS, תערוכת הרובוטים השיתופיים הווירטואלית הגדולה בעולם שנערכה השבוע. הם רק לא עלו על מטוסים, שכרו רכבים, או לנו לילה קודם בבתי מלון. התערוכה הקיברנטית, רחבת ההיקף, שכללה 50 הרצאות חיות ומעל 30 ביתנים וירטואלים, נערכה כולה בענן.

קרדיט יח״צ

לדברי יורגן ואן הולן, נשיא והחברה המארחת Universal Robots, התערוכה הדגימה היטב את רמת החדשנות לה שואפת UR בכל התחומים. ״עם נתח שוק עולמי של מעל 50 אחוז בתחום הקובוטים (רובוטים שיתופיים), פעילות ב-20 מדינות (כולל ישראל) ומעל 1100 שותפים עסקיים – שמספרם גדל מיום ליום, אנו בהחלט מצליחים להזיז את כל התעשייה לכיוון שלנו. אנו שואפים לחדשנות במוצרים ובטכנולוגיה, במודל העסקי, באקוסיסטם שהקמנו ובתהליכים ובכלים בהם אנו משתמשים. הקו המנחה שלנו: הוצאת רכיב המורכבות מהאוטומציה״.

לדברי ואן הולן, האוטומציה יכולה להיות התשובה ללא מעט תחומים בתעשייה, במיוחד לאור הבעיות בגיוס כח אדם מיומן. ״הבעיה היא שרוב הפתרונות הקיימים יקרים, מורכבים ולא גמישים. המודל שלנו להצלחה שונה. אנו מעריכים, ובמיוחד, לאור אי הוודאות אליה נקלענו כולנו, כי המשכיות עסקית משמעותה כיום – גמישות״.

בעידן שטרום הקורונה, אומר ואן הולן, בחברות הקטנות והבינוניות לא ממש הבינו את העקרונות של הקובוטים, אבל, כעת נראה שהתפיסה שלהם השתנתה. ״הם הבינו את היתרונות של אוטומציה באינספור תחומים. הגמישות של הקובוט מתרגמת להחזר מהיר יותר על ההשקעה הראשונית. על ידי האצה של הליכי ההטמעה בתנאי שטח ועם מינימום הפרעה לעבודה השוטפת של המפעל והיכולת של תכנות על ידי עובדים מהשורה (נתון שמתגבר פרודוקטיביות ומשפר את איכות התוצרים), ההחזר על ההשקעה כשמדובר בקובוטים, נמדד בדרך כלל בשבועות ולא בחודשים. ה׳אוטומציה השיתופית׳, מספקת כאן אפשרות ויכולת לניצול טוב ויעיל יותר של כח האדם בארגון: היא למעשה משחררת את בני האדם מהעיסוק בעבודות על פס הייצור שהן מסוכנות לבריאות, מונוטוניות ומתסכלות, לטובת משימות ותהליכי עבודה שדורשים את היצירתיות והמח האנושי, או משימות שנולדו אף הן בעידן התעשייתי החדש״. בתקופת הקורונה, קובוטים במפעל סיאט בספרד עברו בן לילה לסיוע בייצור מנשמים, בקנדה הקובוטים של UR ייצרו מסיכות פלסטיק שקופות ובטקסס סייעו הקובוטים בביצוע בדיקות מעבדה לוירוס הקורונה.

קרדיט יח״צ

ואן הולן ציין כי לאורך כל התקופה האחרונה, ובגלל היערכות מוקדמת נכונה, החברה לא חוותה כל שיבושים בפעילות. ״ התפרצות COVID-19 ניערה אותנו בצורה די משמעותית, ללא ספק. למרבה המזל, כבר הייתה לנו במקום שרשרת אספקה ​​כפולה, שפירושה שכאשר סין התחילה לכבות מנועים ולהפסיק לייצר, לא היינו פגיעים במיוחד והיו לנו אפשרויות להשיג את אותם חלקים במקום אחר. כשסין נפתחת כעת לגישה וחלק גדול מאירופה עדיין נסגרת, אנו רואים את אותה אסטרטגיית ״המקור הכפול״ עובדת להפך. כתוצאה מכך לא חווינו שיבושים בפעילות וכושר הייצור שלנו נותר על כנו״.

בראייה הכוללת, אומר ואן הולן, פתרון של בעיה דוגמת משבר העובדים החסרים לתעשייה מחייב המצאה מחדש של העבודה וסביבת העבודה שמשלבת טכנולוגיה חדשה. בנוסף לקיצוץ בעלויות וייעול התפוקה והייצור, שילוב של אוטומציה שיתופית משפר משמעותית את חווית העבודה בתעשייה ובייצור ויוצר ערך מוסף ללקוחות.


תמונת כותרת:

אילוסטרציה: בקרדיט ״יח״צ״

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות