חדשות היום

ממשלת בוטסואנה בחרה בפתרון הויזה האלקטרונית (eVisa) של פנג’יה הישראלית

הפתרון הישראלי יאפשר לתיירים למלא בקשות לויזה באופן מקוון ולהיכנס לבוטסואנה בצורה נוחה יותר. השירות החדש יחסוך לממשלת בוטסואנה הוצאות כספיות, משאבי זמן, עבודת ניירת וכוח אדם המוקצים לטיפול בבקשות לויזה ובהנפקתן

פנג’יה אף נבחרה לשדרג את מערכות המחשוב הייעודיות של בוטסואנה להגירה ולאזרחות

חברת פנג’יה מהרצליה, המתמחה בטרנספורמציה דיגיטלית של שירותים ממשלתיים ועסקיים, נבחרה על ידי ממשלת בוטסואנה להטמיע את פתרון הויזה האלקטרונית שלה (eVisa) – זאת במסגרת מאמציה של המדינה הדרום אפריקאית להרחיב את שירותיה הדיגיטליים והמקוונים. השירות יאפשר לתיירים להגיש בקשה ולקבל ויזה באופן מקוון וליהנות מכניסה נוחה בשערי המדינה בכל שדות התעופה ונקודות ביקורת הגבול של המדינה.

התהליך החדש צפוי לצמצם למינימום את ההוצאות הכספיות של הממשלה, וכן את משאבי הזמן, עבודת הניירת וכוח האדם המוקצים לטיפול בבקשות לויזה והנפקתן והוא ישפר את השירות לתיירים. לדברי פנג’יה, ההחלטה מהווה הבעת אמון של ממשלת בוטסואנה בפתרון של החברה והיא מבוססת על שנות ניסיון רבות שצברה החברה במחשוב השירותים הממשלתיים של המדינה.

eVisa מעבירה באופן מלא את ניהול הגשת הבקשות לויזה והנפקתן למרחב הדיגיטלי. התייר שמתכנן טיול למדינה ייכנס לפורטל ה-eVisa של בוטסואנה, יגיש את הבקשה כולל המסמכים הנלווים, ישלם עבורה באופן מקוון וינהל בפורטל את כל ההתכתבויות עם רשויות המדינה. אם וכאשר הבקשה תאושר,   התייר יוכל להוריד את הויזה למחשב, להדפיסה ולהביא אותה לשדה התעופה או לנקודת הגבול. התהליך יחסוך הן לתיירים והן למדינה את התורים הארוכים בכניסה למדינה ואת הניירת המסורבלת הכרוכה בהנפקת ויזה רגילה.

ויזות אלקטרוניות הפכו לפופולריות הן בקרב ממשלות והן בקרב תיירים שמאמצים יותר ויותר את העידן הדיגיטלי. התנאים לקבלת ויזה של מדינות רבות כבר מוצגים באינטרנט ומדינות נוספות כבר מציעות את החלופה של הנפקה מקוונת של ויזות.

מגפת הקורונה צפויה להאיץ מגמה זו, מכיוון שתיירים רבים מחפשים דרכים לצמצם את הנוכחות הפיזית שלהם בקונסוליות ובשגרירויות בארצותיהם וכן בנקודות הכניסה בארצות היעד. הדבר חשוב במיוחד בהקשר של בוטסואנה שמפעילה מספר מצומצם של נציגויות דיפלומטיות ברחבי העולם. ויזה אלקטרונית צפויה לסייע להפוך את הנסיעה לאתרי הספארי הפופולריים של המדינה לנוחה הרבה יותר עבור תיירים ממדינות רבות.

פנג’יה פעילה בבוטסואנה מאז שנת 2003, שבמהלכה התקינה החברה עבור הממשלה מערכת דיגיטלית לרישום לידות ופטירות שמשמשת את המדינה עד היום. בשנת 2010 הטמיעה פנג’יה מערכת ממוחשבת לניהול הגירה ולרישום אזרחות. לאחרונה חתמה ממשלת בוטסואנה על הסכם עם פנג’יה לשדרוג מערכת ההגירה והאזרחות לרבות הטמעת מערכות ההפעלה העדכניות ביותר ושדרוגי תוכנה.

“אנו בשיאו של התהליך לשילוב פתרון ה-eVisa וצופים שיהיה ניתן להפעילו עד סוף השנה”, מסר עוזי רוזנטל, סגן נשיא בכיר ומנהל חטיבת הממשלה בפנג’יה. “יש לקוות כי עד אז תעשיית התיירות העולמית ובפרט לבוטסואנה תתחיל להשתקם. פארקי הספארי בעלי המוניטין העולמיים של בוטסואנה זכו לפופולריות רבה בשנים האחרונות והויזה האלקטרונית תאיץ את תהליך הכניסה למדינה של התיירים שיגיעו למדינה. ה-eVisa תניב חסכון משמעותי בעלויות האדמיניסטרטיביות ובמשאבי הזמן שנדרשו בעבר, ללא כל פשרה בביטחון הגבול”.

פנג’יה, שהוקמה בשנת 1995, מתמחה בפיתוח טכנולוגיות ובאינטגרציה של פתרונות שמיועדים לטרנספורמציה דיגיטלית של שירותים ממשלתיים ועסקיים ברחבי העולם. תחומי הפעילות שלה כוללים: זהות דיגיטלית, שירותים דיגיטליים ופתרונות אבטחה דיגיטליים. פנג’יה מעסיקה כיום כ-155 איש, 65 מהם בישראל והיתר במשרדיה הפרוסים בארה”ב, דרום ומרכז אמריקה ואפריקה. מחלקת המו”פ של פנג’יה כוללת יותר מ-20 מומחים וביניהם מדעני נתונים, מומחי אלגוריתמיקה, ניתוח דימות ועוד. בימים אלה מגייסת החברה מומחים נוספים הן לפרויקט הכרטיס הרפואי והן לפיתוחים מתקדמים נוספים עבור השוק העולמי.


תמונת כורת: עוזי רוזנטל, סגן נשיא בכיר ומנהל חטיבת הממשלה בפנג’יה. קרדיט: דויד גארב

 

מערכת ניו-טק מגזין גרופ

תגובות סגורות