חדשות היום

פיליפס משתפת פעולה עם חברת Ibex Medical Analytics הישראלית כדי להאיץ אימוץ פתרונות פתולוגיה דיגיטלית מבוססי בינה מלאכותית

  • 2 החברות משתפות פעולה כדי לספק פתרונות פתולוגיה דיגיטלית מבוססי בינה מלאכותית מוכחים קלינית ברחבי העולם
  • השילוב בין פתרונות הפתולוגיה הדיגיטלית של פיליפס עם פלטפורמת Galen של Ibex המבוססת בינה מלאכותית שיפר את יעילות הדיווח ב-27%, הניע את רווחי הפרודוקטיביות ב-37% ושיפר את העקביות והדיוק כדי לספק ביטחון במתן האבחון
  • שיתוף פעולה זה הוא חלק מהמחויבות של פיליפס לאבחון משולב המאפשר מתן אבחון מדויק

אמסטרדם, הולנד ותל אביב, ישראלרויאל פיליפס (NYSE: PHG, AEX: PHIA), מובילה עולמית בטכנולוגיות בריאות, וחברת Ibex Medical Analytics הישראלית, חלוצה באבחון סרטן בהתבסס על בינה מלאכותית, הכריזו על שיתוף פעולה אסטרטגי כדי לקדם יחד את פתרונות הפתולוגיה הדיגיטלית ופתרונות הבינה המלאכותית של שתי החברות בקרב בתי חולים, רשתות בריאות ומעבדות פתולוגיה ברחבי העולם. הפתרונות המשולבים של הפתולוגיה הדיגיטלית של פיליפס Philips IntelliSite Pathology Solution ופלטפורמת אבחון הסרטן מבוססת בינה מלאכותית Galen™ של Ibex נמצאים בימים אלו בשימוש קליני באירופה ובמזרח התיכון ומאפשרים לרופאים פתולוגים לייצר תוצאות אובייקטיביות הניתנות לשחזור, להגביר את הביטחון במתן האבחון ולשפר את הפרודוקטיביות והיעילות כדי להתמודד עם הדרישה הגוברת לאבחון מבוסס פתולוגיה.

הכרזה זו מהווה את התוספת העדכנית לפורטפוליו פתרונות ה-Precision Diagnosis מבוסס הבינה המלאכותית של פיליפס, אשר ממנף את פתרונות החברה בשילוב עם פתרונות בינה מלאכותית של חברות נוספות. המטרה היא לספק תמיכה בקבלת החלטות קליניות ותהליכי עבודה אופטימליים המאפשרים לספקי שירותי הבריאות את ארבעת המטרות של פיליפס: תוצאות טיפול טובות יותר, שיפור חווית המטופל, שיפור חווית הצוות והוזלת עלויות הטיפול.

המגמה הרווחת לאיחוד פעילות מעבדות פתולוגיה, המחסור העולמי בפתולוגים מיומנים והדרישה הגוברת להיסטופתולוגיה (חקר מיקרוסקופי של רקמות לצורך אבחון), המגיעה עקב המספר הגובר של חולי הסרטן, מניעות את מעבדות הפתולוגיה לחפש באופן פעיל אחר פתרונות המשפרים את הפרודוקטיביות ומאפשרים לשמור על רמות דיוק גבוהות. האופציה של פתולוגיה דיגיטלית, המתאפשרת באמצעות פתרונות כמו ה-Philips IntelliSite Pathology Solution, כבר הביאה לשיפור ביעילות מעבדת הפתולוגיה ב-25%, תוך שהיא מאפשרת קריאה מרחוק של התמונה על ידי מומחים ושיתוף מידי של התמונות עם בתי החולים המפנים כחלק ממתן דוחות הפתולוגיה המקיפים. פלטפורמת Galen של Ibex מבוססת הבינה המלאכותית מייעלת אף יותר את תהליך העבודה ומשפרת את הדיוק באמצעות תעדוף מקרים אוטומטי, מפות פיזור טמפרטורה של גידולי סרטן, דירוג שלבי המחלה וכלים נוספים המשפרים את היעילות.

“אנו נשענים על הפורטפוליו החזק שלנו, אשר נועד לתמוך בקבלת החלטות קליניות בתחום האונקולוגיה ומשלבים יחד בין הכוח של ההדמיה, הפתולוגיה, הגנומיקה והנתונים שאספנו הכוללים תובנות מהבינה המלאכותית כדי לסייע לרופאים לספק דרכי טיפול ברורות עם תוצאות טיפול הניתנות לחיזוי עבור כל מטופל”, אמר קייס וסדורפ, מנכ”ל הדמיה דיאגנוסטית בפיליפס. “שיתוף הפעולה עם Ibex המחבר בין הבינה המלאכותית שלהם עם פתרונות הפתולוגיה הדיגיטלית שלנו, מאפשר לנו להמשיך לספק מסלול רציף שבו נתונים קריטיים של המטופלים זמינים לפתולוגים ולאונקולוגים במטרה לסייע לשפר את החוויה הקלינית שלהם ואת תוצאות הטיפול”.

“הפתולוגיה מתפתחת בקצב הולך וגובר והבינה המלאכותית, התומכת באבחון מהיר ומדויק יותר של סרטן, היא אחד הזרזים העיקריים שלה”, אמר יוסי מוסל, מנכ”ל ומייסד-שותף ב-Ibex Medical Analytics. “שיתוף הפעולה עם פיליפס, המובילה בהטמעת פתרונות פתולוגיה דיגיטלית, מאפשר לנו להציע כעת פתרונות קצה-לקצה חדשים, אשר מאפשרים לפתולוגים להטמיע תהליכי עבודה משולבים ומבוססי בינה מלאכותית לאורך חלקים נרחבים יותר בדרך למתן האבחון, מה שמשפר את איכות הטיפול ומבסס את ההצדקה העסקית בדיגיטיציה”.

פלטפורמת Galen של Ibex המבוססת בינה מלאכותית מאפשרת איתור סרטן, מתן תעדוף בטיפול, דירוג שלבי המחלה ותובנות נוספות המשפרות את הפרודוקטיביות. משתמשים דיווחו על שיפורים משמעותיים ביעילות האבחון, עם הפחתה של 27% בזמן מתן האבחון, בהשוואה לאבחון המסורתי במיקרוסקופ, הפחתה של 1-2 ימים בתהליך הכולל ושיפור של 37% בפרודוקטיביות. בנוסף לאבחון סרטן, פלטפורמת הבינה המלאכותית מאפשרת לפתולוגים דירוג מדויק יותר של שלבי המחלה; איתור ואבחון של מספר תופעות קליניות כמו גודל הגידול, חדירה תוך-עצבית, ניאופלזיה תוך ערפיתית של הערמונית (Prostatic Intraepithelial Neoplasia) ועוד. רמת הדיוק של Galen Prostate לאיתור סרטן הייתה הגבוהה ביותר אשר דווחה בתחום, עם שיעור רגישות של 98.46%, שיעור ייחודיות של 97.33% ושטח מתחת לעקומה (AUC) של 0.991. בשימוש כקריאה שנייה אוטומטית, הפלטפורמה מתריעה לפתולוגים במידה וישנן סתירות בין האבחון שלהם לבין ממצאי אלגוריתם הבינה המלאכותית, מה שמספק רשת ביטחון כנגד טעויות או אבחון שגוי – אשר בעבר דווחו בשיעור גבוה של 12% – ומגביר את איכות הטיפול הכוללת.

“אנחנו משתמשים בפתרון ה-IntelliSite Pathology של פיליפס יחד עם פלטפורמת Galen של Ibex כחלק משיטת העבודה השגרתית שלנו החל משנת 2020, כאשר הטמעת הקריאה השנייה כבר סייעה לנו לשפר את איכות האבחון שלנו”, אמרה דלפין ראוקס, דוקטור לרפואה, פתולוגית וראש תחום טכנולוגיות חדשניות ב-Medipath, הרשת הגדולה  ביותר של מעבדות פתולוגיה פרטיות בצרפת. “העבודה שהצגנו לאחרונה מראה כי פלטפורמת הבינה המלאכותית של Ibex יכולה לספק רווחי פרודוקטיביות משמעותיים בשימוש במהלך האבחון הראשוני ולסייע לנו להפחית את זמן האספקה הכולל. מדובר בצעד חשוב קדימה בבואנו לחפש אחר טכנולוגיות חדשות אשר יכולות לסייע לעמוד בדרישות הגוברות לשירותי פתולוגיה ואשר יכולות לאפשר קריאה רציפה מרחוק של ביופסיות, בייחוד בתקופה שבה יש הגבלות הקשורות למגפת הקורונה”.

פתרון הפתולוגיה הדיגיטלית המקיף של פיליפס מאפשר תהליך פשוט, מהיר ונגיש למערכות מידע היסטופתולוגיות לטיפול במחלת הסרטן, כמו גם במחלות נוספות. הפתרון מאפשר דיגיטיזציה מלאה של היסטולוגיה במעבדות וברשתות של מעבדות פתולוגיות ומסייע להעצים את היעילות של תהליכי העבודה. במרכז הפתרון נמצא Philips IntelliSite Pathology Solution אשר מורכב מסורק אולטרה מהיר של דסקיות הזכוכית, מערכת לניהול ותצוגת התמונות, הכוללת פתרונות תוכנה מתקדמים כדי לנהל את הסריקות, אחסון דיגיטלי של תמונות, אחסון דוחות הבדיקה וכלים לשיתוף מידע אודות מטופלים. על ידי המעבר המלא לתהליך דיגיטלי מתאפשר שיתוף פעולה בין צוותים מתחומים שונים והתמחויות שונות כדי לאפשר את קבלת ההחלטות המורכבות הקשורות לאבחון וטיפול במחלת הסרטן, החל משלב הגילוי והאבחון המוקדם, שלב הטיפול ועד לשלב תוצאות הטיפול.

פיליפס מסתמכת על חדשנות ושיתופי פעולה פורצי דרך כדי לשלב בינה ואוטומציה במגוון פתרונות ה-Precision Diagnosis של החברה, ובכלל זה מערכות אבחון חכמות; פתרונות אינטגרטיביים לייעול תהליכי עבודה אשר משנים את תהליכי העבודה במחלקות; אינפורמטיקה מתקדמת אשר מספקת ביטחון במתן אבחון; ופתרונות טיפול אשר מאפשרים למומחים רפואיים להתאים אישית את הטיפול לכל מטופל. באמצעות פיתוח ושילוב יישומים מבוססי בינה מלאכותית, פיליפס שואפת לשפר את היכולת להפוך נתונים לתובנות שניתן לפעול לפיהן ולהניע את הטיפול המתאים ברצף הנכון ובזמן הנכון.


תמונת כותרת: philips-digital-path-in-use-female-tech_ קרדיט צילום יחצ

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות