חדשות היום

אינטרנט של דברים ואלחוט

ככל שהעולם סביבנו הופך ליותר ויותר מחובר כפי שלא היה מעולם, יותר ויותר יישומים מייצרים ערך והחזר על ההשקעה מדי שנה. חיבורים אלו מספקים נתונים ותובנות שיש להם השפעה משמעותית עלינו, כולל התחבורה שלנו, הבתים שלנו, העבודה שלנו, כל חלק בחיינו. למרות שזו תקופה מרגשת עם אפשרויות ויישומים בלתי מוגבלים לכאורה, עבור חברות רבות חסמי הכניסה הם גבוהים והדרך להגיע לאן שהם רוצים היא לרוב רצופה מכשולים או בלתי-אפשרית לניווט.

אנו ב-DigiKey רואים מרחב גדול לצמיחה ולשיפור בכל הנוגע לפיתוח IoT עבור הלקוחות שלנו. המחויבות שלנו היא לשתף פעולה עם הלקוחות שלנו כדי למצוא את הפתרונות הטובים ביותר לשילוב מוצרים ושירותים אלה באופן משמעותי, לעזור להם לנווט בטכנולוגיה מתפתחת זו ולהפוך את החוויה הכוללת לטובה יותר עבורם.

אבל לפני שנצלול עמוק לתוך מה שאנו רואים כעתיד ה-IoT, חשוב להבין היטב את הטרמינולוגיה. כשאנו מדברים על IoT, קל לחשוב עליו כעל מוצר או סט של מוצרים. זה לא רק המוצר, אלא הארכיטקטורה סביב המוצר, אשר באמצעות חיישנים, חיבוריות וכלים אחרים תייצר לנו ערך מהנתונים בעולם שסביבנו. אם נסתכל על זה כך, קל יותר להבין את האקוסיסטם הרחב יותר. עם מבט ברמה גבוהה יותר זה, התוכנה, היישומים והשירותים עובדים יחד כך שהחומרה מסוגלת לעשות משהו שימושי הרבה יותר מעבר ליכולת שלה עצמה.

דוגמה מצוינת להתפתחות זו היא התרמוסטט המקורי של Nest. תרמוסטט Nest התחיל כרעיון של מהנדסים לשעבר בחברת אפל, שהבינו את הצורך בתרמוסטט ידידותי יותר למשתמש ומאופשר-אינטרנט, ולחידושים הטכנולוגיים יש פוטנציאל לחולל מהפכה בבית החכם. כעת כדי להסביר את המורכבות של IoT, נבחן זאת. פיתוח אב-הטיפוס הראשוני של חומרת Nest לקח רק כמה חודשים, בעוד שלהשקת המוצר המוגמר לקח יותר מ-18 חודשים.

אני חולק את זה איתכם כדי להדגים שלמרות שתכנון החומרה של מוצר יכול להיות פשוט יחסית, יישום ה-IoT הוא הרבה יותר מסובך. לגרום לחומרה, במקרה הזה לתרמוסטט Nest, ‘לדבר’ עם התוכנה והאפליקציה, וזה מה שהפך אותה למשנה-משחק בתעשייה, לוקח זמן, השקעה וזה תהליך מורכב להפליא. אפילו כאשר יותר מ-40 מהנדסים לשעבר של גוגל ואפל עובדים יחד, כמו בדוגמה של Nest, זה עדיין נטל כבד להשיק מוצר מחובר.

IoT היום והחסמים

אמנם היו שיפורים, אבל השורה התחתונה היא שפרויקטי IoT נכשלים רוב הזמן, ויש המעריכים את שיעור הכישלון ב-75% או אפילו יותר. זה נותר תהליך מורכב ומפוצל ביותר. פתרונות מותאמים-במיוחד מפותחים לרוב עבור יישום ספציפי אחד, כלומר לא ניתן ליישם את העבודה עבור פרויקטים עתידיים. ישנם פערים בהשכלה של מהנדסים, בעיות אבטחה ודרישות מורכבות העשויות להשתנות מאוד לפי האזור.

אנו רואים כמה סיבות נפוצות לכך, כולל:

  • קנייה לעומת בנייה – חברות רבות מתמודדות עם הדיכוטומיה הזו כאשר הן מעריכות כיצד הן רוצות להיכנס לשוק. בנייה (כלומר התחלת תכנון סביב שבב אלחוט) היא יקרה עם לפעמים אינספור איטרציות PCB, הרשאות, פיתוח תוכנה ועוד. רכישת התקן מוגמר יותר לרוב חסרה את היכולת להתאמה-מיוחדת וקשה למדרג לנפחים גדולים.
  • מגבלות תאימות – יותר ספקים מצטרפים ולמרות שזה עשוי להיראות חיובי, לרוב זה יוצר פרגמנטציה גדולה יותר. מצטרפים חדשים אלו עלולים לא להתיישר עם הסטנדרטים שהשוק מצפה או זקוק להם, כדי להציע את הגמישות לשנות באמצע הפיתוח, או להציע תאימות עם שירותים אחרים שאינם מוצעים. יותר ויותר ספקים שהיו במשחק ה-IoT במשך שנים נרכשים, נקלטים או לא החזיקו מעמד.
  • שירותי תכנון – זה יכול להיות יקר, יש הרבה שאינו ידוע כאשר לקוחות עולים על הנתיב הזה. שימוש בחברת שירותי תכנון יכול לעתים להיות מה שמציל את התכן והופך אותו לבר-מימוש, תוך הפחתת שיעור כישלון ההרשאה והצעת דרך טובה יותר להצלחה. עם זאת, המורכבות של התקן מחובר והאקוסיסטם היא עדיין הקושי העיקרי. חברות אלו יכולות לעזור רק במה שניתן להגדיר, אם כי לרבות מהן יש את הניסיון וההצלחה לייעץ לגבי החלטות רבות.
  • מנטליות של נתקן את זה מאוחר יותר – אנו רואים שלקוחות משיקים התקן/יישום פשוטים, מסתמכים על עדכונים דרך האוויר כדי לתקן באגים או לעקוף מגבלות חומרה, ודוחים את השינויים הנדרשים למאוחר יותר. זה יכול לעבוד מצוין עבור כמה, אך זה בהחלט לא מומלץ עבור אלה שאין להם ניסיון בהשקת מוצר מבוסס IoT. הדוגמה המוקדמת של Nest היא ייחוס מצוין כאן, יותר מ-40 מהנדסים עם הרבה ניסיון בתחום הזה הוציאו מעל 10 מיליון דולר על השקת המוצר שלהם. החומרה וממשק המשתמש (UI) היו מעולים, והתוכנה הייתה מוצקה, אך היא עדיין הייתה זקוקה למספר עדכונים דרך-האוויר (OTA) כדי לתקן באגים ולאפשר פונקציונליות חומרה נוספת כדי לתמוך במקרים של שימושים חלופיים.
  • גיוס האנשים הנכונים – יש הרבה תחומי מומחיות שונים שצריך לשלוט בהם, ולרוב הכישורים האלה לא נמצאים כולם אצל אדם אחד. זה יקר וגוזל זמן לבצע את הגיוס הנכון כדי לכסות את כל ההיבטים. כל זה מוסיף לקושי בהתאמת העבודה.
  • הבדלים אזוריים – אם חברה רוצה מוצר עבור בשימוש כלל-עולמי, ישנן דרישות רגולטוריות שונות, הבדלי חומרה בסיסיים כמו תדרים נתמכים ותכני אנטנות, ומספר עצום של אישורים הדרושים ברחבי צפון אמריקה, אירופה ואסיה.

מה הבאז של IoT?

כאשר אנו צופים אל העתיד וכיצד DigiKey יכולה לתמוך בלקוחות שלנו, יש הרבה חדשנות מרתקת המתרחשת במרחב הזה.

  • כן, אנחנו עדיין רוצים לדבר על 5G – התפתחות קריטית זו מספקת את הדלק לתמוך בדרישות של האקוסיסטם של IoT בעתיד. מפרט 3GPP חדש מספק את מפת הדרכים עבור 5G, כאשר גרסה 17 של 3GPP מעניקה לנו 5G RedCap‏ (ציוד משתמש עם יכולת מופחתת) ומהדורה 18 שמתחילה את ההתפתחות של “5G Advanced”, עם נושאי עבודה סביב בינה מלאכותית ולמידת מכונה בין רבים אחרים.
  • Matter – כדי לשפר את התאימות והאבטחה, Matter הוא תקן חיבוריות בקוד-פתוח עבור התקני בית חכם ו-IoT. זה מועיל ביותר בטיפול ברבות מהמגבלות שהזכרתי בעבר.
  • חישת מיקום כמו ראדאר ו-UWB – יש ירידה משמעותית במחירים ביחד עם שיפורים ביכולות טווח-קצר ודיוק גבוה של הראדאר וחיישני UWB. לשניהם יש יישומים רבים מאד ורלוונטיים והם נמצאים כעת בשימוש עבור כל דבר, החל ממעקב אחר נשימה וקצב לב ועד למציאת המפתחות שלכם.
  • מיזוגים – כבר השנה היו מיזוגים ורכישות בין ספקי פתרונות מובילים, ואני מצפה שנמשיך לראות קצב מואץ של מיזוגים.
  • גיוון – זה כבר לא רק ‘החבר’ה הגדולים’ שהם בעלי השוק, ספקים קטנים יותר השפיעו לאחרונה עוד יותר, כמו Espressif, Unisoc ו-Sequans, בין היתר. ספקים רבים הגיעו להישגים גדולים במהלך שלושת השנים האחרונות של אתגרי שרשרת האספקה, כאשר הלקוחות חיפשו חלופות למובילים הוותיקים בתחום.

המצאה-מחדש של מערכת ה-IoT‏ – IoT 2.0

כמו עם מרבית החדשנות, נדרש זמן, ניסוי-וטעייה ואת הצוותים הנכונים כדי להתקדם. הדבר המרתק הוא שאנו רואים התפתחות בפרוטוקולי אלחוט היוצרים הזדמנויות חדשות אך גם תנועה לעבר טכנולוגיה עקבית, בעלת יכולת ומפושטת יותר.

IoT 2.0 מתוכנן להיות המצאה-מחדש של האקוסיסטם שיאפשר ארכיטקטורה גמישה ומדרגית והופכת את ה-IoT לנגיש יותר. IoT 2.0 מסיר רבים מחסמי הכניסה עבור לקוחות. בדור זה, אלמנטים צריכים להיות ניתנים לשימוש-חוזר, מודולריים יותר, בעלי עיבוד בעלות נמוכה יותר, רכיבי קוד-פתוח ושירותי הפעלה המכוונים ליותר הצלחה בתכנון ובפריסה.

מאפשרי IoT

IoTe‏ הן ראשי תיבות של IoT Enabler וב-DigiKey זה המקום שבו אנחנו יכולים להשפיע הכי הרבה על הלקוחות שלנו. עם יותר מ-20 שנות ניסיון בתחום זה, אנו מחברים את חלקי ה-IoT כדי להפוך אקוסיסטם זה לנגיש יותר עבור הלקוחות שלנו. אנחנו גם יודעים שהטכנולוגיה הזו ממשיכה להתפתח במהירות, ועשויה להיראות אחרת לגמרי בעוד שנתיים עד שלוש. כך משתנה הטכנולוגיה במהירות, והארכיטקטורה ממשיכה להתפתח.

אנו רואים הזדמנות גדולה עבור DigiKey לפשט תחומים מורכבים ולעתים מרתיעים, לפשט את ה-IoT ולתת ללקוחות שלנו כלים ומשאבים להצליח. אנו עובדים קשה כדי לזהות היכן הלקוחות שלנו נתקלים במכשולים ואתגרים מיותרים עקב ארכיטקטורות מערכת מיושנות, אינטגרציה של חומרה ושירותים מדורות קודמים ופיתוח תוכנה מורכב.

אנו ב- DigiKey נמשיך להציע מוצרים ושירותים רלוונטיים לרבות פתרונות חומרה, תוכנה, ענן וחיבוריות. אנו משקיעים מאמצים רבים בחיבור טכנולוגיה חדשה, חדשנית ורלוונטית המשתלבת בקלות כדי להעצים את הלקוחות שלנו לבנות, לפתח ולפרוס את הפתרונות שלהם בהצלחה. למרות ששיעור כישלונות התכנון הוא למרבה הצער גבוה בתעשייה, הזמן מעולם לא היה טוב יותר להתחיל תכן מוצלח משלכם שישנה את כללי המשחק. למידע נוסף בקרו בכתובת https://www.digikey.com/en/resources/iot-resource-center/overview.

ג’וש מיקוליו, מנהל פיתוח עסקי של
ספקים, אלחוט ו-IoT ב-DigiKey קרדיט: DigiKey

ג’וש מיקוליו, מנהל פיתוח עסקי ספקים – אלחוט ו-IoT ב-Digi-Key. Digi-Key היא מובילה וחדשנית מתמידה בהפצה עם שירות מעולה של רכיבים אלקטרוניים ומוצרי אוטומציה בכל רחבי העולם המספקת יותר מ-14.9 מיליון רכיבים של יותר מ-2,400 יצרנים איכותיים בעלי מוניטין.


ג'וש מיקוליו, מנהל פיתוח עסקי של ספקים, אלחוט ו-IoT ב-DigiKey

תגובות סגורות