חדשות היום

Breezometer – פלטפורמה למיפוי וניתוח זיהום האוויר במרחב

www.breezometer.com

בריזומיטר פיתחה פלטפורמה למיפוי וניתוח זיהום האוויר במרחב, בזמן אמת וברמת רחוב ובכך יוצרת מפת איכות אוויר ארצית (ועולמית) ברזולוציה של רחוב. מעבר לנתוני איכות האוויר החברה מספקת המלצות בריאותיות, נתונים היסטוריים ויכולות נוספות. כך כל אדם יכול לדעת מה הוא נושם, ועל פי זה לקבל החלטות מושכלות, מתי לצאת לריצה? היכן ללכת לטיול עם הילדים? היכן לקנות דירה? ועוד… החברה מציאה את שירותי הטמעת המידע שלה באמצעות API למוצרים שונים וכ SaaS עבור ממשלות ועיריות. בחברה 12 עובדים בישראל ועובד אחד בסן פרנסיסקו.

BIO קצר של היזמים

(משמאל לימין)  זיו לאוטמן, סמנכל השיווק; רן קורבר, המנכל; ואמיל פישר, סמנכל הטכנולוגיות)

(משמאל לימין) זיו לאוטמן, סמנכל השיווק; רן קורבר, המנכל; ואמיל פישר, סמנכל הטכנולוגיות)

רן קורבר, מנכ״ל – בעל תואר ראשון בהנדסת הסביבה מטעם הטכניון. מעל חמש שנות ניסיון כממונה על הניהול הסביבתי באחת מחברות הכימיקלים הגדולות בישראל. רן משלב את היכולות שרחש בתכנות ומחשבים ביחידת ממר״ם , בעולם איכות הסביבה. אמיל פישר, סמנכ״ל טכנולוגיות – בעל תואר ראשון בהנדסת תוכנה מטעם הטכניון. לאמיל מעל שבע שנות ניסיון בחברות מגוונות החל מחברות סטארטאפ דרך חברות גדולות ועד לתעשיות הביטחוניות. זיו לאוטמן – סמנכ״ל שיווק, בעל תואר ראשון בהצטיינות ראויה לשבח בהנדסת הסביבה מטעם הטכניון. זיו התמחה במשרד להגנת הסביבה בלשכת סמנכ״לית תכנון ומדיניות מטעם תוכנית עמיתי מכון מילקן.

על איזה פלטפורמה המוצר עובד?
המוצר עובד על גבי Google Cloud Platform. על מנת לתת למשתמש מידע על רמות זיהום האוויר שהוא חשוף אליהן בזמן אמת, אנו נדרשים לבצע אנליזות של Big Data אשר התוצר שלהן הוא גם Big Data. האנליזות הללו מבצעות מיליארדי חישובים מסובכים במחזורים של פחות משעה.

בזכות כוח המחשוב והיכולות הייחודיות ש-Google Cloud Platform מספקת, אנחנו מצליחים לעמוד באתגר הקשה הזה. בהקשר הזה, אציין במיוחד לטובה את השרות של Big Query ששילבנו בקלות ובמהירות במערכת שלנו וגם את הביצועים המדהימים שלו שבלעדיהם לא היינו מצליחים לעמוד באתגר שציינתי מקודם.
היכולות הללו, שפעם היו רק בידי גופי בטחון ומכוני מחקר גדולים, עומדות היום גם לרשותנו. בנוסף, חשוב לי לציין לטובה את הצוות של Google Cloud Platform בארץ שתמיד ייתן מענה לכל שאלה מקצועית וכללית שצצה.

המניע לרעיון?
זיו לאוטמן, סמנכ”ל השיווק של בריזומיטר: “כאשר התמחיתי במשרד להגנת הסביבה, מטעם תכנית העמיתים של מכון מילקן, קיבלתי טלפון מקולגה וחבר טוב (רן קורבר, מנכ״ל החברה) שהייתה לו בעיה: רן חיפש לקנות דירה במקום הכי נקי ובריא בצפון באזור חיפה והקריות (אפרופו זיהום האוויר בחיפה…). רן התקשר אלי כי הוא ידע שלמשרד להגנת הסביבה יש נתונים רבים על הסביבה בה אנו חיים. כמהנדסי סביבה למדנו רבות על הקשר בין הבריאות שלנו לסביבה, לכן זה היה ברור לרן שהוא יגור רק במקום בריא עם סביבה בריאה… כך נולדה בריזומיטר, מהצורך להבין טוב יותר הסביבה שלנו. הבנו שיש המון מידע שקיים באינטרנט אבל הוא לא נגיש, לא ברור ולא באמת בר-פעולה לאזרחים.

קצת על הטכנולוגיה 
Munich, Germanyבבריזומיטר יש שילוב יפהפה של טכנולוגיה חדשנית עם טכנולוגיה קיימת. מה הכוונה? אמנם מודלים לפיזור מזהמים קיימים משנות ה-70, אך עם השנים ההבנה כיצד זיהום אוויר מתפזר השתפרה והשתכללה הן ברמה התאורטית והן ברמת המודלים והאלגוריתמים. הבעיה היא שהטכנולוגיה בה משתמשים לחשב את המודלים הללו לא כל כך השתנתה והיא לא מותאמת לזמן אמת ולחישוב ברזולוציה גבוהה. אנו עדיין פוגשים עיריות וממשלות שמריצות מודלים ישנים לפיזור מזהמים על שרתים פרטיים שלהן או מחשבים רגילים – חישובים שמתבצעים במשך ימים ואף שבועות אך מספקים תוצרים ברזולוציה מאוד נמוכה – של עיר או של מטרופולין שלם. החדשנות הטכנולוגית של בריזומיטר היא בשני מישורים: ראשית, לקחנו מודלים קיימים של פיזור מזהמים, שיפרנו והתאמנו אותם לחישוב פיזור מזהמים בזמן אמת תוך כדי הוספת שכבות מידע עדכניות נוספות כגון מזג אוויר. שנית, אנו משתמשים בענן, שכוח החישוב שלו כמעט בלתי מוגבל. על ידי שילוב של השניים אנו מצליחים לחשב מהי איכות האוויר ברזולוציה של City Block (ובמקומות מסוימים אף ברמת הרחוב) ובזמן אמת! כך ניתן לדעת באופן מידי מהי איכות אוויר במיקומך, מהיכן הזיהום מגיע, לאן הזיהום הולך, מה הן ההשפעות הבריאותיות על אוכלוסיות שונות ועוד.  חשוב להדגיש שקפיצת המדרגה הזו לא הייתה יכולה לקרות לולא השילוב הייחודי ומולטידיסציפלינארי של מהנדסי איכות סביבה, אלגוריתמיקה ותוכנה. בעולם בו אנשים חיים את הרגע, רוצים מידע עכשווי, אמין, מדוייק ושמותאם אליהם אישית ולמיקומם, המידע שאנו מייצרים עונה לכל הצרכים הללו.  בנוסף, בעקבות פריצות הדרך הטכנולוגיות, אנו מחזיקים היום במספר פטנטים בתחום. כיום, אנחנו מכסים 28 מדינות ומעל 7,000 ערים. את זה אף אחד לא עשה לפני כן.

עלויות תפעול?

עלויות התפעול הן לא קטנות אך הן היו יכולות להיות הרבה יותר גבוהות. ניר חינסקי, שירה קמחי וצוות הענן של גוגל עזרו לנו מהיום הראשון לבנות את הארכיטקטורה המתאימה וליוו אותנו בתהליך. היום הארכיטקטורה שלנו חסכונית, יעילה וסקלאבילית. בזכות כך, בכל בשעה, אנו מחשבים על פני הגלובוס יותר מ-2 מיליארד ריכוזי מזהמים מסוגים שונים. זה המון…

היקפי שוק?

BreezoMeter צוות

BreezoMeter צוות

שבוע שעבר השקנו את השירות ב28 מדינות בהדרגה. כבר היום אנו זמינים ב: סין, ארה״ב, ישראל, הונג קונג, פינלנד, אירלנד, אנגליה, יפן, טיוואן, מקסיקו ודרום קוריאה ובמהלך השבועות הקרובים נשחרר את שאר המדינות (בכל זאת, מדובר על מילארדי חישובים, אנו עושים זאת בזהירות).  כיום אנחנו גאים לספר שמעל 50 מיליון אנשים, חברות ועיריות מקבלים את השירות שלנו ברחבי העולם – בעזרת השותפים והלקוחות שלנו כמו חברת מזג האוויר AccuWeather או דרך LifeMap Solutions ששבוע שעבר השיקה את אפליקציית האסתמה שלהם באנגליה ובאירלנד (בנוסף לארה״ב). המטרה שלנו היא להגיע למעל3.5 מיליארד אנשים שחיים היום באיכות אוויר שפוגעת להם בבריאות, וכמובן לשרת כל עירייה וממשלה במטרה לשפר את איכות האוויר.

גיוס

עד היום גייסנו 1.8 מיליון דולר, יש לנו משרדים בחיפה, ישראל ובסן פרנסיסקו, ארה״ב.
בימים אלו אנו מגייסים Round A שיעזור לנו בהתפשטות הגלובלית ודחיפת המוצר שלנו לשווקים חדשים.

שירלי מייזליש, מערכת ניו-טק

תגובות סגורות