חדשות היום

זריקת אמון יפאנית וגרמנית בהייטק הישראלי: הסטארט אפ CASTOR מגייס 2 מיליון דולר

השקעה נוספת של JIHTV – קרן ההון סיכון של קבוצת Chartered היפנית במיזמי הייטק ישראלים ושנייה של קרן ההון סיכון התאגידית של חברת Evonik, מיצרניות הכימיקלים הגדולות בעולם.

CASTOR הינה תוכנה תומכת החלטה לשימוש בהדפסה בתלת מימד לעולם הייצור, המאפשרת ליצרנים להחליט האם כדאי להם להעדיף הדפסה בתלת מימד על פני שיטות הייצור המסורתיות. כספי הגיוס ישמשו להרחבת צוות הפיתוח בארץ והאצת פעילות השיווק והמכירות בישראל ובחו”ל.

חברת CASTOR הישראלית השלימה השבוע סבב גיוס Seed בהיקף של 2 מיליון דולר מקרן ההון סיכון JIHTV (Japan Israel High-Tech Ventures) של קבוצת Chartered היפנית המשקיעה בטכנולוגיות חדשניות ישראליות, של קרן ההון-סיכון של אוניברסיטת תל-אביב TAU Ventures ושל קרן ההון סיכון התאגידית של חברת Evonik, אחת מיצרניות הכימיקלים הגדולות בעולם. Evonik הגרמנית מעסיקה יותר מ-36 אלף עובדים ובעלת מחזור מכירות של יותר מ-15 מיליארד יורו בשנה.

איל אגמוני, יו”ר קבוצת
Chartered : “אנחנו מאמינים ש-CASTOR פועלת במרחב עם פוטנציאל השפעה משמעותי על התעשייה בכלל וביפן בפרט וההשקעה בה הינה אבן דרך נוספת באסטרטגיה שלנו לשילוב חדשנות ישראלית בתעשייה היפנית ולחיזוק הקשרים העסקיים בין המדינות.”

זוהי ההשקעה השנייה של Evonik בחברה ישראלית, לאחר השקעתה בחברת הדפוס הדיגיטלי וולוקס (Velox). ההשקעה תאפשר ל-Evonik להתרחב מעבר למכירת החומרים ותציע ללקוחותיה את היכולת לבדוק ולהתאים את יכולת ההדפסה של חלקיהם. במקביל המומחיות של Evonik בחומרי הדפסה תסייע ל CASTOR להתאים את הפלטפורמה לכלל התעשיות השונות.

הגיוס האחרון מצטרף להשקעת Pre-Seed בהיקף של 370 אלף דולר שקיבלה החברה בקיץ 2018 מ- TAU Ventures, האקסלרטור Techstars ואיש העסקים והיזם Jeremy Coller. החברה מתכננת להשתמש בכספי הגיוס לצורך הרחבת צוות הפיתוח בארץ והאצת פעילות השיווק והמכירות בישראל ובחו”ל.

עומר בלייר, מנכ”ל CASTOR : “ההשקעה של הקרנות תאפשר לנו לזרז את מאמצי פיתוח המוצרים ולקחת חלק משמעותי במהפכה התעשייתית הרביעית – לסייע לתעשיות להטמיע את טכנולוגיית ההדפסה התלת מימדית כשיטת ייצור לגיטימית, גם מעבר לאבי טיפוס ובאמצעות כך להפחית משמעותית את זמן האספקה של חלקים ולחסוך בעלויות.”

הדפסה בתלת מימד טומנת בחובה יתרונות משמעותיים עבור חלקים בעלי מורכבות גבוהה או שמיוצאים בכמות יחסית נמוכה (עד כמה אלפים בודדים בשנה). בין היתרונות ניתן למנות חיסכון משמעותי בזמן האספקה של החלקים, עלות נמוכה יותר משיטות יצור מסורתיות בחלק מהמקרים וכן האפשרות לגמישות רבה יותר בשרשרת האספקה, למשל: חיסכון בעלויות ניהול ושינוע מלאי ומעבר להדפסה on demand במקום בו החלקים נדרשים.

כיום רוב החברות היצרניות אינן מתכננות עבור ייצור בהדפסה בתלת מימד אלא עבור שיטות יצור מסורתיות כגון הזרקה לתבניות, עיבוד שבבי וכו. יחד עם זאת יותר ויותר יצרנים מעוניינים לחקור את טכנולוגיות ההדפסה בתלת מימד הקיימות, חלקן אף משתמשות בהן בשלב יצור האבטיפוס של המוצרים ומקצתן אף משתמשות בטכנולוגיה להדפסה של עזרים וכלים בקו הייצור, אך מרבית החברות לא מנצלות את הפוטנציאל הגלום בייצור ע”י הדפסה בתלת מימד ולא נהנות מהיתרונות שלו.

זה המקום בו CASTOR נכנסת לתמונה, מגשרת על פערי הידע ומנגישה עבור יצרניות את תהליך שילוב טכנולוגיית התלת מימד. התוכנה של CASTOR מבוססת על אלגוריתם מורכב המנתח שרטוטי CAD (תיב”מ) של חלקים או הרכבה שהיצרן מעוניין לייצר ומספקת למשתמש דוח הכולל ניתוח טכני וכלכלי. הדוח מציג את כדאיות ההדפסה בתלת מימד של כל חלק, למול שיטת הייצור המסורתית שלפיה הוא תוכנן וממליץ על קומבינציה של טכנולוגיית הדפסה, מדפסת וחומר אופטימליים לאור תפקיד החלק במערכת. חלקים גבוליים או שאינם ברי הדפסה זוכים גם הם למשוב ובכך מאפשרים למהנדס ללמוד כיצד אילו שינויים יש לערוך בהם שינויים כך שיתאימו להדפסה באם הם כדאיים כלכלית. לסיום, התוכנה מאפשרת למשתמש לשלוח את החלק להדפסה באחת מעשרות מלשכות השירות שעימם CASTOR עובדת (לשכות שירות הינן מפעלים המתמחים בייצור באמצעות הדפסה בתלת מימד בהן עשרות מדפסות וחומרים ממגוון טכנולוגיות שונות).

במהלך השנה האחרונה מאז השקת התוכנה, האלגוריתם של CASTOR ניתח מעל 25 אלף חלקים שהגיעו מקרוב ל-70 משתמשים מכל רחבי העולם, כולל מספר חברות הנמנות עם רשימת ה-Fortune 500 כגון Stanley Black and Decker, חברות מתעשיית הרכב, הדפוס, התעופה ועוד.


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות