חדשות היום

יקב טפרברג חוגג ומשיק יינות חדשים

יקב טפרברג, הממוקם סמוך לקיבוץ צרעה, ממשיך בחגיגות 150 שנה וגם משיק 4 יינות חדשים, לבנים ואדומים.

היינו (בקבוצות מאוד מצומצמות, בהתאם להנחיות) אורחי הייננים ואנשי השיווק של היקב, בלופט יפה ומעוצב בת”א – ליברה. ליברה הוא פרויקט חינוכי המשמש מקום של שיקום והתפתחות עבור צעירים בגילאי 18-30, המתמודדים עם תקופה משברית ו/או קושי רגשי או תפקודי ( רח’ בית אלפא 17 ת”א)

rhdr

הרמנו כוסות לחיים עם יין רוזה אסנס ורדרד עם חמיצות נעימה וטעם שיורי ארוך בפה ורועי הראל, סמנכ”ל השיווק של היקב, סיפר לנו שכבר תקופה ארוכה מתכננים ביקב איך לחגוג את יום ההולדת 150 של יק טפרברג, אבל הקורונה צמצמה מאוד את הרעיונות והתכניות. להפתעתי, מתברר מדבריו של רועי שבתקופה זו יש עלייה גדולה של הצריכה הפרטית ביין, אולי עקב סגירת המסעדות וביטול אירועים גדולים, בהם רבים היו נוהגים ללגום את היינות האהובים עליהם.

דני פרידנברג, היינן מהיקב, שהגיע לארץ ב2012 מארה”ב, סיפר על הרוזה אסנס 2019 , היבש, שערסלנו בכוס והרחנו את הארומה, הנעימה שלו. היין הוא בלנד של 45% גראנש נואר | 35% מורבדרה | 20% ברברה, מחלקות מובחרות בעמק אילון, אשר עברו מספר דילולי אשכולות, כדי למקסם את איכויות של כל זן.

הענבים עברו ריסוק עדין ומשם קירור ל-12 מעלות, בדרך לפרס פניאומאטי אינרטי – המגובה בחנקן, כדי למנוע חימצון טעמים וארומות.

הענבים נסחטו בלחץ נמוך ביותר, בסחיטה עדינה ואיטית ואחר הפרדה בטכנולוגיה הרחפה – FLOTATION. לקבלת מיץ נקי שתסס והפך ליין.

75 ₪ עולה בקבוק של היין שמצווה ללגמו קר, כדי ליהנות.

היינן הראשי של היקב שיקי ראוכברגר, שמייצר יינות ביקב טפרברג כ-20 שנה, סיפר שהוא חש בכאבי בטן ובהתרגשות כשאנשי הצוות טעמו את יין הרוזה והחליטו איך להרכיב את הבלנד הסופי, שכל כך היה חשוב לו.

לכוסות נמזג פרנץ קולומבר אימפרשן 2019, לבן, ירקרק צהבהב ורענן. שיקי, שהדגיש שהוא ממשיך להתרגש עד היום בעת ייצור כל יין, סיפר לנו את סיפורו של היין הפירותי הזה. שיעלה לצרכנים 40 ש”ח. ענבי הפרנץ קולומבר הגיעו מכרם בשפלת יהודה מוקדם בבוקר, לאחר בציר מכני ונסחטו בסחיטה עדינה ומהירה, כדי לקבל תירוש ענבים לבן ואיכותי.

תסיסת היין ארכה כשבועיים וחצי בטמפרטורה של 13 מעלות לצורך שמירת ארומות נעימות של פרי הדר. הסיומת מאוזנת ורעננה בפה.

יין האינספייר סוביניון בלאן + ויניה 2019 היה היין הבא שטעמנו. הענבים הגיעו מהכרמים: ויוניה – במבוא חורון, סוביניון בלאן – בגליל התחתון.

גם ענבים אלה רוסקו ועברו קירור ל-12 מעלות, בדרכם לפרס הפניאומאטי האינרטי – המגובה בחנקן, כדי למנוע חמצונם.

התמיסה הופרדה גםבטכנולוגית “הרחפה ” ולמיכל הגיע מיץ נקי. הרכב הבלנד הסופי נקבע רק לאחר סיום התסיסה.

בפה חשים ברעננות עם סיומת עדינה. מחיר 60 ₪ . החיך שלי לחש לי, באוזן, שהיין הקודם היה יותר שתי ושופע בארומות ובטעמים כיפיים.

הגיע זמנם של שני יינות אדומים להימזג לכוסות, להיטעם ולהתרשם:

פטיט סירה אימפרשן 2019 מענבים שהגיעו משפלת יהודה בבוקר ,לאחר בציר מכני. רהם וסקו בעדינות ותססו במיכלי נירוסטה בטמפרטורה של 28 מעלות, במשך 7 ימים. אחרי התסיסה האלכוהולית הענבים נסחטו בעדינות בפרס פניאומאטי והחלו בתסיסה מאלולאקטית לצורך ייצוב וריכוך היין. 5 חודשים יושן היין בחביות עץ אלון. לבסוף התקבל יין זני עם גוף בינוני, נגיש ומתובל, שאהבתי מאוד. בצבע אדום כהה. גוף בינוני. שתי וכיפי. 40 ש”ח.

בלנד אינספייר סירה וקברנה סובניון 2019, סיים את טעימתנו, החגיגית. 55% ענבי קברנה סוביניון מחלקות איכותיות בהרי השומרון 45% ענבי סירה מחלקות נבחרות מכרמי יוסף.

ענבי הסירה הותססו כשמונה ימים בטמפרטורה של 28 מעלות במשטרי המטרה שונים לצורך מצוי טעמים, ארומות וצבע.

לאחר התסיסה האלכוהולית היין נסחט בעדינות והיין ללא הקליפות תסס מאלולאקטית כדי לרכך את היין.

משטרי ההמטרה של הקברנה סוביניון היו שונים בהשוואה לאלה של הסירה.

לאחר הרכבת הבלנד הרצוי, היין יושן בחביות עץ אלון צרפתיות, במשך כשמונה חודשים. התקבל יין עם גוף מלא רב טעמים וסיומת ארוכה.

אבל, עדיין טאני מדי, לדעת הפה שלי. היין השתבח בכוס, לאחר שהייה, והטאניות התרככה, כלומר, לדעתי מומלץ ליישנו מספר שנים, בבקבוק, כדי להשביחו. שיקי אומר שאפשר ללגום בו כבר מעתה ואפילו ליהנות.

זהו יין בצבע עמוק, חזק ומלא, בעל ארומות פירותיות מרוכזות בשילוב עץ אלון מתובל. בפה היין עשיר ומאוזן עם טאנינים בולטים וסיומת שלא שוכחים מהר.

מחיר 60 ₪

תודה, חברים, על האירוח, ברכות ליום ההולדת 150, ולהתראות עם יינות חדשים. לחיים !!!

ישראל פרקר


ישראל פרקר,
היוזם והעורך הראשי של אתר היין
www.winesisrael.com
האתר מתעדכן מדי יום בנושאי יינות ישראל,
יקבים, אלכוהול, בירה, אירועי יין, קולינריה
ומסעדות

ישראל פרקר www.winesisrael.com

תגובות סגורות