חדשות היום

ענקית הטכנולוגיה אנבידיה פרסמה במהלך הלילה את הדוחות הכספיים שלה לרבעון השני לשנה הפיסקלית 2023 (Q2FY23)

ענקית הטכנולוגיה האמריקאית NVIDIA היא חברת השבבים בעלת השווי הגדול ביותר בארה”ב, והיא מתמקדת בפיתוח שבבים ופלטפורמות בינה מלאכותית לשלל תעשיות ושווקים. החברה הוקמה על ידי ג’נסן וואנג (יחד עם כריס מלקווסקי וקרטיס פרים), אמריקאי ממוצא טיוואני בשנת 1993, וכבר בשנים הראשונות להיווסדה התמקדה במחשוב מבוסס גרפיקה. מספר שנים לאחר מכן ייצרה החברה את כרטיס המסך  הכולל את המעבד הגרפי ה-GPU, בצעד שחולל מהפכה של ממש בעולם המחשוב, והגדיר מחדש את הגרפיקה הממוחשבת. המטה הראשי של החברה נמצא בסנטה קלרה, קליפורניה.

היום, אנבידיה מהווה ספינת דגל בעולם הטכנולוגיה. מיצרנית של שבבים בכמה תחומים צומחים היא הופכת לענקית טכנולוגיה עם דריסת רגל כמעט בכל תחום. איך היא עושה את זה? עתיד תעשיית הבינה המלאכותית (AI) טמון בעיבוד מהיר של נתונים ותמונה. כשאנחנו מדמיינים את העתיד, יהיו בו רכבים אוטונומיים, ביקורים בחו”ל ישירות מהסלון באמצעות טכנולוגיות של עולמות וירטואליים, משחקי מחשב שירגישו וייראו ממש כמו המציאות, וערים חכמות עם מערכת רמזורים, תחבורה ציבורית, ומערכת תברואה – מרושתות לגמרי. כדי שכל אלה יתממשו, נדרשת יכולת עיבוד נתונים מהירה שיודעת לעבוד בצורה מקבילית ובכך לנתח, ללמוד ולהסיק מסקנות  בזמן אמת מכמות גדולה מאוד של נתונים. ה GPU של אנבידיה עוצב לצורך עיבוד נתונים מקבילי כך שהוא יכול לבצע משימות רבות בזמן קצר.

בעשור האחרון, לאחר שזיהתה החברה את הפוטנציאל הטמון במעבדי ה-GPU ובטכנולוגיית העיבוד הגרפי היא הציתה את עולם ה-AI המודרני, ואת עידן המחשוב הבא –ככוח המניע והמוח שעומד מאחורי מחשבים, רובוטים, מכונות אוטונומיות ועוד. מרבית המוסדות האקדמיים בישראל ובתי החולים משתמשים במחשבי העל (super computers) של החברה.

אנבידיה אינה מפתחת רק את המעבד הגרפי (GPU), אלא היא מהווה ל”חברת שלושת השבבים”, ומפתחת גם את ה-CPU – מעבד מרכזי, וה-DPU – ר”ת של Data Processing Unit – יחידת העיבוד החדשה של מרכזי הנתונים, המפותחת כאן בישראל.

בחמש השנים האחרונות, מניית NVIDIA עלתה באלפי אחוזים. נכון לינואר 2022, שוויה של אנבידיה עומד על למעלה מ-670 מיליארד דולר.

מדי שנה החברה עורכת את כנס ה-GTC (GPU Technology Conference), בו מומחי החברה מישראל ומחו”ל מציגים את החידושים האחרונים בתחומי הבינה המלאכותית (AI), מדעי-נתונים, גרפיקה, HPC, מציאות מדומה, מכוניות אוטונומיות, מחשוב קצה (Edge Computing) ומגוון רחב של תחומים נוספים. עם המעבר למתכונת מקוונת, ה-GTC מיצב עצמו כאחד מכנסי הטכנולוגיה הווירטואליים המורכבים והגדולים ביותר אי פעם, עם תוכן המשודר ב-7 אזורי זמן שונים, למעלה מ-1,000 שעות מפגשים חיים או מוקלטים מראש ב-40 תחומים שונים וב-5 שפות. ישראל היא אחת המדינות היחידות מסביב לעולם בהן מתקיימים מפגשים ייעודיים לקהל המקומי, בעברית.


תמונה של ג’נסן וואנג, מנכ”ל ומייסד אנבידיה (קרדיט: באדיבות NVIDIA)

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות