חדשות היום

לקראת החזרה לבית הספר: ״מעבדת דמיון״ הושקה בבית הספר ״יחדיו״ לחינוך מיוחד בתל אביב – תספק לתלמידים חדר למידה אופפת ומרחב תגליות אינטראקטיביות

לקראת שנת הלימודים הקרבה התכנסו מורות ומורי ביה”ס “יחדיו” לחינוך מיוחד שבתל אביב, לטקס חנוכת וגזירת הסרט של “מעבדת הדמיון” – מרחב תגליות אינטראקטיבי חדיש הכולל חדר למידה אופפת (אימרסיב). הפרוייקט הארצי מיושם בהובלת קרן אתנה ובתמיכת Epson ישראל, המספקת את אמצעי ההקרנה. היוזמה ממשיכה את המעורבות של Epson בתחום החינוך בישראל.

״מעבדת הדמיון היא מרחב תגליות אינטראקטיבי וחדשני לתלמידות ולתלמידים, שמשלב טכנולוגיות מציאות מדומה אינטראקטיבית, מציאות רבודה, מקרני לייזר מתקדמים, חיישנים ורובוטיקה״, אמר אורי בן ארי, מייסד ונשיא קרן אתנה. לדבריו, המעבדה מפתחת בקרב התלמידות והתלמידים דמיון וכישורי חיים לעתיד, ובמקביל – מחזקת ומפתחת מיומנויות טכנולוגיות ויזמיות. ״מדובר בדור הבא של טכנולוגיות למידה, שמאפשרות לכל תלמיד למידת חקר שמאפשרת חיבור מיידי של המורה לתלמיד ושל התלמיד לנושא שנלמד״.

עד כה הותקנו באמצעות הקרן, מהגופים הבולטים בזירה החינוכית הישראלית, שקמה במטרה להעצים את המורות והמורים בישראל, כ- 30 מעבדות דמיון ברשויות ברחבי הארץ וכ- 20 מעבדות דמיון נוספות יותקנו במהלך שנת 2023. בי”ס “יחדיו” הינו בי”ס לחינוך מיוחד הראשון המצטרף לתכנית. באירוע הפתיחה לקחו חלק נציגי קרן אתנה ו-Epson ובכירים בעיריית תל אביב יפו, ביניהם ראש העיריה, רון חולדאי.

קרדיט: התמונות באדיבות ובקרדיט קרן אתנה

לדברי קובי כהן, מנהל תחום ההקרנה בחברת Epson ישראל, ״המשימה שלנו, ב-Epson, היא פשוטה: הפיכת חינוך ילדינו למרתק ובלתי נשכח באמצעות טכנולוגיה חכמה. חלק מההצלחה שלנו טמון בהיותנו מובילי חדשנות גלובאליים. למוסדות חינוך מכל הסוגים יש צרכים זהים: טכנולוגיה חסכונית וקלה בשימוש שיכולה לשפר את חוויית הלמידה… המקרנים שלנו שנמצאים כיום בבתי ספר ועד האקדמיה, מסייעים להעביר חומרי לימוד בצורה מעניינת שמרתקת את הנוכחים ומקלה על המורים והמורות״.

החדר האימרסיבי כולל 4 מקרנים המקרינים על שלושה קירות ועל הרצפה ומסוגלים לסנכרן את הפעילות וליצור מציאות מדומה שהיא גם אינטראקטיבית. ״כך ניתן לשנות תוכן על כל קיר ואף להפעיל אותו בנגיעת יד (חיישנים ומצלמות מזהים את תנועת היד).”

קרדיט: התמונות באדיבות ובקרדיט קרן אתנה

הלמידה במעבדת הדמיון תתבצע בבית הספר לאורך כל השנה בנושאים שונים לפי תוכנית שתקבע על ידי בית הספר ולפי מערכי שיעור אותם יפתחו המורות והמורים – ביניהם חקר תרבויות וארצות, עולם בעלי חיים, עונות השנה, חלל, וכל סביבה אפשרית אחרת. היתרון העיקרי בשימוש בטכנולוגית למידה אופפת בלמידה הינו האפשרות לחוות את החומר במקום ללמוד אותו בצורה יבשה. צורת למידה זו מאפשרת יצירת סיטואציות ממשיות  ועוזרת בחשיבה יצירתית, סקרנות, פתרון בעיות ועידוד יצירתיות. סביבה זו מתאימה גם לילדים עם צרכים מיוחדים, עם מגוון תכנים המתבססים על חוויה חושית, שיפור יכולות חושיות ומוטוריות ועוד.

לדברי דפנה תמיר, מנהלת תוכניות קרן אתנה, חשוב להבין את השפעת המערכת על ההוראה והלמידה של התלמידים. ״זה בעיקר נכון בחינוך המיוחד, שם המגע, החושים והלמידה הבלתי אמצעית יכולה להביא להישגים נוספים לתלמידים. יחד עם שותפה נוספת למיזם, Totally Interactive, לקחנו על עצמנו להכניס את הטכנולוגיה לכל בי”ס בישראל. עד סוף 2023  נגיע ל-50 חדרים ברחבי הארץ, ואנו מעריכים שעוד שנה-שנתיים נגיע לכמה מאות חדרים כאלה״.

בן ארי מציין כי בפקולטה לחינוך באוניברסיטת בר אילן פועל מכון לטכנולוגיות לחינוך מיוחד, המנוהל על ידי פרופסור עדינה שמיר, שמפתח  תוכניות לילדים עם צרכים מיוחדים. ״הפעילות שלנו איתם ועם בתי הספר לחינוך המיוחד יתרמו ללימוד של ילדים עם צרכים מיוחדים, וכמובן שגם לילדים “רגילים”״.

סרטון המחשה

https://youtu.be/H902ovpjU8o


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות