חברת Analog Devices ערכה כנס מפתחים שנתי

אריק וינשטיין

לאחרונה ערכה חברת Analog Devices את הכנס השנתי למפתחים בת”א ובו הציגה מגמות וטכנולוגיות חדשות ושיקולי תכנון וזאת בשלשה מסלולי הרצאות – RF, High Speed Amps/ADC’s/PMP, DSP.
ג’ון קאולס (John Cowles) שהציג במסלול ה-”אבולוציה בתחום ה-RF, תאוריה ומעשי” ומכהן כמנהל הפיתוח במעבדות המחקר של החברה באורגון-ארה”ב: “זהו הסמינר השלישי שאני עורך בנושא RF בישראל, הכנס הראשון עסק ברעיונות תיאורטיים פשוטים ופתרונות שהציגו מסלולי RF פשוטים יחסית כאשר לרשות המתכננים עמד סל רכיבים מצומצם יחסית. כיום התאוריה היא יותר מסובכת ומצאנו שיש צורך להדרכה ואספקת מידע ללקוחותינו (וגם לעצמנו) – הצגת התיאוריה היא נדבך חשוב ביותר. התאוריה קשורה קשר הדוק להבנת התכונות והמאפיינים של הרכיבים השונים והיא חשובה לתכנון מסלולי עיבוד האות במערכות עצמם. הכנס היווה הזדמנות מצוינת לחלוק עם לקוחותינו בישראל גם את הידע התיאורטי וגם את הצד המעשי של בחירת רכיבים מתאימים ושיקולי תכנון.“

מה הדרישות העיקריות איתם מתמודדת חברת Analog Devices בשוק ה-RF על נגזרותיו השונות?
“יש כמה דרישות דומיננטיות שהשתנו בצורה מהותית מהעבר: הדרישה להקטנת הספק, רכיבים אינטגרליים יותר והתחרות לספק טכנולוגיה טובה יותר במחיר זול יותר. ספציפית בתחום ה-RF אנו מתמקדים בנוסף ברכיבי ה-RF הסטנדרטים גם בפתרונות תשתית לתקשורת בכלל ותקשורת אלחוטית בפרט. בסופו של דבר, כל קווי המוצרים הם רכיבים סטנדרטים מהמדף – אך בניגוד לעבר, היום סל הרכיבים שאנו מציעים ללקוחותינו הוא הרבה יותר גדול ונותן מגוון פתרונות רחב יותר. ככלל שוק תשתיות התקשורת (ולא רק) דורש רכיבים יותר אינטגרליים. הדרישה הזו לרכיבים מוכללים יותר החלה מוקדם יותר בתחום האלקטרוניקה הצרכנית והטלפונים הסלולאריים והגיעה גם לתחום התשתיות. דרישה זו לרכיבים ופתרונות מוכללים דורשת מאתנו הבנה מערכתית מעמיקה במערכות של לקוחותינו החל מרמת ארכיטקטורה ועד לטכנולוגיות ברמת החומרה וגם הפתרון שלנו צריך להיות במחיר תחרותי שיאפשר ללקוחותינו לשמר את הלקוחות שלהם…
מבחינת צריכת הספק – בשנים קודמות היא לא היוותה כמעט פרמטר כל עוד המערכות עמדו בביצועים הנדרשים. היום הדרישה היא חד משמעית להוריד את ההספק – אם בתחנות בסיס של רשתות ה-3G/4G או ציוד רפואי בבתי החולים כדי להוריד עלויות קירור או אם בציוד רפואי נייד כדי להאריך זמן סוללה ולמנוע שימוש במאוררים.
כחלק מהתמיכה בשווקים ייעודיים אנו משתפים פעולה עם קבוצות אחרות בחברה לפיתוח פתרונות RF למערכות תקשורת עתידיות שיעבדו למשל בתדרים יותר גבוהים או ברוחבי פס שונים. פלח השוק לרכיבים סטנדרטים מעל המדף הוא עדיין גדול ומשמעתי לחברת Analog Devices, אך הדחיפה לרכיבים ופתרונות מוכללים יותר שמיועדים לשווקים ייעודיים היא גדולה מצד לקוחותינו הגדולים כמו למשל ספקי תשתית לרשת הסלולארית.“
בנוסף למסלול ה-RF, הכנס כלל מסלול בנושא ממירים מהירים וכן מסלול תאוריה ומעשי ברכיבי DSP של החברה שהועבר ע”י דר’ גל בן-דוד.

 

טד האריס (Ted Harris), מנהל שיווק אסטרטגי בתחום הממירים המהירים

ג’ון קאולס (John Cowles) מנהל הפיתוח במעבדות המחקר של החברה באורגון-ארה”ב

טד האריס (Ted Harris), מנהל שיווק אסטרטגי בתחום הממירים המהירים: “בתחום הממירים המהירים אנו רואים כמה מגמות מובילות : בתחום גיאומטריית תהליכי הייצור מגמת המזעור נמשכת ואם היום הרכיבים מיוצרים בתהליך 65 ננומטר הרי שכבר אנו בוחנים את הדור הבא שיהיה ב-40 ננומטר. מגמה נוספת שמשפיעה על מבנה הרכיבים היא בחירת הממשקים- יש לקוחות שהממשקים חשובים להם לא פחות מהטכנולוגיה של הרכיב – היכולת להעביר כמות מידע גדולה יותר במהירות גבוהה במערכת תוך עלות מינימלית מבחינת מספר פינים, הספק והעיבוד הנדרש. בעתיד הקרוב נשמע יותר ויותר על תקן JESD204 ומטרתו לאפשר רוחב פס גדול יותר בתקשורת בין הממירים המהירים לרכיבים הלוגיים במערכת כמו רכיבי FPGA. מגמת הורדת צריכת ההספק ממשיכה להיות דומיננטית ולא רק כי אנו רוצים להיות “ירוקים” יותר אלא גם בגלל אתגרי פיזור חום. הלקוחות דורשים רכיבים קטנים יותר, עם ביצועים גבוהים יותר תוך עבודה בטווח טמפרטורות גדול יותר. טכנולוגיה חדשה שאנו רואים כבר מיושמת ברכיבים היא יכולת לניהול הספק ברכיב וזאת בהתאם לביצועים הנדרשים, ביצועים נמוכים יותר – פחות הספק ולהיפך.“
דוגמא למגמות המזעור והאינטגרציה בתחום הרכיבים ניתן לראות בהכרזות האחרונות של החברה בתחום הממירים מהירים (Data Converters). בראשונה הכריזה החברה על ארבעה רכיבים חדשים המכילים שמונה וארבעה ערוצי דגימה בתדר גבוה בהתאמה והמיועדים ליישומי הדמיה רפואית ויישומי תקשורת שמתאפיינים בהעברת מידע רב בקצב גבוה, הספק נמוך וגודל פיזי קטן. ה-AD9257 הוא ממיר A/D מהיר ברזולוציה של 14 ביט וה-AD9637 הוא ממיר מהיר ברזולוציית 12 ביט. שני הדוגמים משלבים 8 ערוצי דגימה על גבי שבב יחיד ובכך מאפשרים להגיע לקצב של שמונים מגה דגימות לשנייה תוך כדי חיסכון של 40% בהספק לערוץ ביחס למימוש המבוסס על רכיבי דגימה דיסקרטיים . שני רכיבים דומים, ה-AD9253 וה-AD9633 מבוססים על אותה טכנולוגיה ומשלבים ארבעה ערוצי דגימה.
בהכרזה נוספת, הוצגו שני ממירי D/A חדשים: AD5790 וה-AD5780 שמאופיינים ברזולוציית דגימה גבוהה (20 ו-18 ביט בהתאמה) עם רעש דגימה נמוך במיוחד ולינאריות גבוהה. השימוש במעגלי ייצוב מובנים ברכיבים אלו הופכים אותם למתאימים במיוחד במערכות אנלוגיות מדויקות משום החיסכון שהם מאפשרים במעגלי ייצוב ותיקון אי-לינאריות חיצוניים לרכיב.
ג’ון קאולס: “אנו רוצים לחזק את התחושה אצל לקוחותינו, שאנו כמפתחי רכיבים, מודעים להשפעתנו על המערכת שלהם וגם להפך. אנחנו רוצים לגשר בין שני העולמות על תכנון רכיבים ותכנון מערכות תוך כדי שיתוף פעולה מלא עם לקוחותינו, ובקונטקסט הזה – אי אפשר שלא להזכיר את השוק הישראלי שהוא מקום מצוין להיחשף בו לטכנולוגיות ומגמות חדשות”.

תגובות סגורות